Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Nu fungerade det via appen. Först togs jag till hemsidan i Safari när jag klickade på PS+fliken men sen gick jag in på spelets sida i appen då gick det att lägga till gratis som övriga PS+titlar. Hoppas det blir lika smidigt för PS5-spel framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Mäh! Har också försökt få det men det står bara "ta reda på mer" när jag gått in där via ps plus.

Gå in i butik sidan istället.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Ser fint ut! Hur känns den i handen?

Tycker den känns riktigt bra. Ska bli nice att testa den på riktigt sen när man väl fått PS5:an.
Aningens större och tyngre vilket bidrar till en mer gedigen känsla tycler jag. ”Vingarna” pekar nog ut lite mer än på DS och det gynnar nog dom med lite större händer. Jag har alltid gillat DS men många polare tycke DShock är för liten, dom föredrag Xbox-kontrollen mer.
DSens kommer nog inte räcka men en liten bit på vägen för att även dom ska börja inse DS-kontrollernas storhet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Ullus:

Ni som bokat på MM och skulle få i december och framåt, vad står det på er sida? Kollade nyss och det står leverans påbörjad (skulle få på release). Undrar om det faktiskt stämmer eller om allas beställningar säger likadant.

Står leverans påbörjad på min med. Men de sa till mig sist att jag kommer att få den första kvartalet 2021...
Så det måste vara något fel med det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Står leverans påbörjad på min med. Men de sa till mig sist att jag kommer att få den första kvartalet 2021...

Har du beställt något utöver maskinen?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av Ullus:

Ni som bokat på MM och skulle få i december och framåt, vad står det på er sida? Kollade nyss och det står leverans påbörjad (skulle få på release). Undrar om det faktiskt stämmer eller om allas beställningar säger likadant.

Skrivet av DonviiCorleone:

Skrivet av jeppe109:

Japp, för mig står det samma sak och jag skulle få leverans i December, så nog inget att höja ögonbrynen åt. Men man kan alltid hoppas

Permalänk
Medlem

120 Hz!

Finns det några skärmar som har HDMI 2.1? Vill gärna köpa en ny monitor som kan fungera som både PC och PS5 skärm (32 tum QHD 144Hz VA eller IPS 1 ms). Det verkar som att ingen skärm har HDMI 2.1? Bör man vänta lite och se om det blir en vanligare standard på nya modeller? Finns knappt några TV-apparater med HDMI 2.1 (LG OLED verkar vara bästa valet). Men blir dyrt att både köpa TV och ny skärm Har en 24 tum TN Panel idag...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mgsrex:

Finns det några skärmar som har HDMI 2.1? Vill gärna köpa en ny monitor som kan fungera som både PC och PS5 skärm (32 tum QHD 144Hz VA eller IPS 1 ms). Det verkar som att ingen skärm har HDMI 2.1? Bör man vänta lite och se om det blir en vanligare standard på nya modeller? Finns knappt några TV-apparater med HDMI 2.1 (LG OLED verkar vara bästa valet). Men blir dyrt att både köpa TV och ny skärm Har en 24 tum TN Panel idag...

Finns inga idag men dom är på g, rekommenderar att vänta. LG 48 CX är ju lite för stor som skrivbords-skärm hehe 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Finns inga idag men dom är på g, rekommenderar att vänta. LG 48 CX är ju lite för stor som skrivbords-skärm hehe 😄

Det får bli så fan Kanske lika bra så man får en klarare bild över hur konsolen faktiskt presterar i AAA-titlar.

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

Näpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Var precis i kontakt med Mediamarkt och det verkar som att dem har ett systemfel som skickar ut fel informationsmail till dem som har bokat PS5. Enligt deras kundservice så kommer jag få min PS5 DE i december. Detta känns bara för jävligt :(((

Nu skrämmer du mig Har också fått ett mejl om att jag kommer få på release men det gäller disc-versionen. Får väl ringa imorgon och fråga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Var precis i kontakt med Mediamarkt och det verkar som att dem har ett systemfel som skickar ut fel informationsmail till dem som har bokat PS5. Enligt deras kundservice så kommer jag få min PS5 DE i december. Detta känns bara för jävligt :(((

Som om 2020 inte redan har varit ett jävla skitår. Jag bokade direkt på morgonen 17/9 när priserna kom upp och har fått mail 2 gånger som säger att jag ska få den 19:e, så hoppas att jag får min då! Nu är man ju lite orolig..

Permalänk
Medlem

Drömde i natt att den låga tillgängligheten endast var ett PR-stunt från Sony och att alla sommarstället fick sina enheter...

Tror jag börjar bli för involverad... haha

Permalänk
Medlem

Varje dag...

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Nu när maskinen kommit i USA så har lite barnsjukdomar börjat komma fram. Det som nu rekommenderas på reddit av nya användare är:

* För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.

* Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.

* Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi

Båda dessa fallen verkar gå att lösa, men känns som att ta onödiga risker innan Sony skickat ut lite patchar. Jag kommer följa båda när jag väl får min maskin i alla fall.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Hur var du nu alla som tycker att Webhallen suger och MediaMarkt var så mycket bättre för att de minsann hade informerat i god tid?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hur var du nu alla som tycker att Webhallen suger och MediaMarkt var så mycket bättre för att de minsann hade informerat i god tid?

Skillnad på systemfel och att aktivt välja att inte gå ut med lovad information eller hur?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Skillnad på systemfel och att aktivt välja att inte gå ut med lovad information eller hur?

Hellre rätt än fel imho.

Jaja, jag vill också ha min PS5:a, jag orkar bara inte störa mig på avsaknaden av information, aldrig haft problem med webhallen tidigare så litar på att de kommer leverera och de har förstås fått tilldelning i förhållande till sin marknadsandel av konsollförsäljningen i sverige. (Har lite svårt för konspirationsteorierna om att de inte skickar info för att de inte skulle fått tilldelning. Med AMD 5xxx lanseringen så fick de 3x så många exemplar som inet som exempel)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Hellre rätt än fel imho.

Jaja, jag vill också ha min PS5:a, jag orkar bara inte störa mig på avsaknaden av information, aldrig haft problem med webhallen tidigare så litar på att de kommer leverera och de har förstås fått tilldelning i förhållande till sin marknadsandel av konsollförsäljningen i sverige. (Har lite svårt för konspirationsteorierna om att de inte skickar info för att de inte skulle fått tilldelning. Med AMD 5xxx lanseringen så fick de 3x så många exemplar som inet som exempel)

Helt enig.
Stör mig inte det minsta på att de inte informerat ännu då de förmodligen inte vet.
Som jag skrev på FZ, har jobbat med distribution tidigare och ibland vet butiker inte förrän 2-3 dagar innan release vad de faktiskt får.
Innan dess kan man ibland få reda på att vi hoppas ni får mellan X och Y st.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Nu när maskinen kommit i USA så har lite barnsjukdomar börjat komma fram. Det som nu rekommenderas på reddit av nya användare är:

* För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.

* Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.

* Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi

Båda dessa fallen verkar gå att lösa, men känns som att ta onödiga risker innan Sony skickat ut lite patchar. Jag kommer följa båda när jag väl får min maskin i alla fall.

Stort tack för informationen! Kommer garanterat följas tills dom släpper en patch

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag kör nog som vanligt, you never live twice 😂

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Helt enig.
Stör mig inte det minsta på att de inte informerat ännu då de förmodligen inte vet.
Som jag skrev på FZ, har jobbat med distribution tidigare och ibland vet butiker inte förrän 2-3 dagar innan release vad de faktiskt får.
Innan dess kan man ibland få reda på att vi hoppas ni får mellan X och Y st.

Helt förståeligt att dom inte vet något förrän 2-3 dagar innan, men då var det också ganska dumt att utlova information en vecka innan. Detta är helt enkelt en fråga om kommunikation och marknadsföring, inte om hur en release rent praktiskt går till.

Jag är besviken på avsaknaden på kommunikation, har dom ingen mer info så kan dom i alla fall maila en vecka innan (som utlovat) med en kort notis om att dom fortfarande inte vet.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur andra åf gjort men Webhallen skickade ju ut ett mail med preliminär tilldelning. Att gå ut med exakt info veckor innan release är kanske dumt. Det kan ju dyka upp fler konsoler från fabrik och då måste dom skicka ut ytterligare mail, vilket jag tycker är mer oseriöst.
Konsolerna kommer inte snabbare för att åf skickar ut mail. Release är och kommer vara 19/11 i Sverige oavsett.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har nu skickat mail och spårningsinformation till alla som bokat och kommer att få på release av dom.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Media Markt efter inläggen här i tråden.

Enligt kundtjänst så ska inga mail gått ut felaktigt vad de hört. Har man också fått ett mail nyligen med förändring av ordern så är det för att de i deras system lagt alla beställningar på ett speciellt artikelnummer för att kunna behålla beställningsprdningen - Systemet kunde annars tydligen ta ordrar i en annan ordning än baserat på tiden ordern lades.

Jag har fått mail med ändrat artikelnummer så jag ska ha en på Releasedagen från MM - Om nu inte kundtjänst har fel info.

Permalänk
Medlem

Beställde just en Samsung T7 500GB för att köra PS4-spel från. Såg den här tabellen (sorry om den redan postats).
Har inte tid att spela så många spel åt gången så 500GB räcker för mig tills vi kan expandera PS5an ”på riktigt”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Vet inte hur andra åf gjort men Webhallen skickade ju ut ett mail med preliminär tilldelning. Att gå ut med exakt info veckor innan release är kanske dumt. Det kan ju dyka upp fler konsoler från fabrik och då måste dom skicka ut ytterligare mail, vilket jag tycker är mer oseriöst.
Konsolerna kommer inte snabbare för att åf skickar ut mail. Release är och kommer vara 19/11 i Sverige oavsett.

Det står och dom har även sagt många gånger att dom kommer gå ut med info en vecka innan relesem. Förstår inte hur du kan röra till det. Det är det dom själva sagt och inte hållit. Om nu så är fallet att alla andra återförsäljare vet hur många enheter de fått in i första batchen men inte webhallen av någon outgrundlig anledning. Skicka då ut ett mejl då att de fortfarande inte vet eller fått info från sony.

Att lova ett utskick en vecka innan och sen inte komma ut med något ser väldigt amatörmässigt ut och väldigt förvånad hur illa kommunikationen har skötts av webhallen. När både mediamarkt och elgiganten har kunnat hantera detta.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Beställde just en Samsung T7 500GB för att köra PS4-spel från. Såg den här tabellen (sorry om den redan postats).
Har inte tid att spela så många spel åt gången så 500GB räcker för mig tills vi kan expandera PS5an ”på riktigt”.

https://www.forumbilder.com/images/2020/11/13/713FE3F4-1969-494E-9126-D4A3FC77C05C.jpg

Nice. Jag ska köra på en billigare 2 TB SATA SSD (kanske tex den där Samsung QVO de använt) och så en Sabrent kabinett/adapter från Amazon

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP