Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Min vän kontaktade deras kundtjänst och fick samma svar om att de kommer ha till salu på releasedagen.

Kommer dessa skickas ut då 19/11 - 20/11 eller är det för December leveransen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Förstår jag dig rätt att du syftar på möjligheten att kunna beställa ifrån dem på release dagen?
Vad har du för källa på det :)?

Gå in på deras hemsida?

Knappen är utgråad och det står: ”Släpps 2020-11-19” - citerat från huvudet.

Som sidan ser ut nu säger den det jag sa ovan.

Om Netonnet lever på att ge falskt hopp vet jag dock inte.

Känslan är att Sony skickar ut mer 5or och butikerna vågar släppa på lite bokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisfitZero:

Via Webblager då eller?

Det stämmer, endast onlineförsäljning. Hoppas man kan nabba en vid midnatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Kommer dessa skickas ut då 19/11 - 20/11 eller är det för December leveransen?

Jag har tyvärr inte den infon. Min vän sa helt enkelt att han fick svar om att de kommer sälja på releasedagen. Antar att alla stora kedjor förutom de som tagit förhandsbokningar i över ett år Best buy i USA och någon annan kedja i AUS hade konsoller till salu på releasedagen så skulle inte förvåna mig om vi försöker göra som storebror

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Min vän kontaktade deras kundtjänst och fick samma svar om att de kommer ha till salu på releasedagen.

Att de kommer sälja på releasedagen är inte samma sak som att de faktiskt kommer ha ett lager att skicka ut från.... ville bara poängtera det.

Hoppas dock att jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Att de kommer sälja på releasedagen är inte samma sak som att de faktiskt kommer ha ett lager att skicka ut från.... ville bara poängtera det.

Nej, men ser man på hur hemsidan ser ut och formuleringen på hemsidan och det som kundtjänst sagt så gör de sig själva en stor otjänst om de formulerar sig så och gör något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Står såhär på deras sida

VIKTIGT! Förbokningar för release är för tillfället slutsålda. På grund av begränsad tillgänglighet och stor efterfrågan är leveransdatum okänt. Placera gärna Er beställning för att få en plats i kön, då vi jobbar med vår leverantör att få kontinuerliga leveranser och leverera produkten så snart nya enheter finns tillgängliga igen.

Jo, jag vet men det finns inget att förlora känns det som. Går ju alltid att avbeställa.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Började chatten med Webhallen, hamnade i kö - plats 78 - vilket är rekordhögt i min erfarenhet.
Antagligen fler än jag som vill få klarhet om det finns en chans i helvetet att jag får en konsol på releasedagen och saknar det utlovade mailet från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Började chatten med Webhallen, hamnade i kö - plats 78 - vilket är rekordhögt i min erfarenhet.
Antagligen fler än jag som vill få klarhet om det finns en chans i helvetet att jag får en konsol på releasedagen och saknar det utlovade mailet från dem.

Svara gärna här när du får svar

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Sökte dom av en annan anledning såg kö 80 ringde istället kö 2 st bara skrattade lite inombords

Permalänk

Det är sorgligt hur dåligt försäljare hanterar oss kunder. Var i chatten med kundtjänst från komplett o
ch på min fråga om det finns chans att min status på leverans kan ändras innan release så var svaret:
"Det vet jag inte, men hoppas det"...

Jag förstår att de inte kan lova något men borde kunna ge mer än detta till sina kunder.

Tog bort felskrivning
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Nu när maskinen kommit i USA så har lite barnsjukdomar börjat komma fram. Det som nu rekommenderas på reddit av nya användare är:

* För inte över din data från din PS4! Kör en helt clean install - Alla som haft problem med korrupta hårddiskar och behövt installera om hela OSet genom USB har fört över data från sin PS4.

* Stäng av rest mode i inställningar! Flera användare rapporterar problem, främst när de spelat Spider Man att hårddisken blir korrupt efter rest mode.

* Använd Wi-Fi till en början då användare har fått korrumperade spel nedladdningar när de använder LAN, men fungerar sedan normalt på Wi-Fi

Båda dessa fallen verkar gå att lösa, men känns som att ta onödiga risker innan Sony skickat ut lite patchar. Jag kommer följa båda när jag väl får min maskin i alla fall.

Skrivet av stocken:

Tack.
Denna infon borde fästast i första inlägget, eller skapa en egen tråd för då den kan visa sig extremt viktig.
Typ: "PS5 - Tips, Trix och Bra att veta" tråd
Kan vara väldigt uppskattat nu i början!

Lägger till denna information i första inlägget. Tar bort så fort problemen är fixade!

Om mer viktig information kommer tveka inte ge tips så uppdaterar jag första sidan. Dumt att starta en massa trådar i onödan.

Nu vid release är det mycket hype och snack om sin bokning men så fort hypen har lagt sig så kommer tråden bli mer lugn och viktiga nyheter och spelsläpp kommer synas mer lätt i tråden

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Jag får inte upp det. Bara "bevaka produkt". De kanske är slut redan.

Netonnet ger en oseriös vibe just nu. Jag hörde av mig till chatten och undrade varför jag inte fått ett mejl när jag ”bevakar” produkten.

Enligt dem så var det en bugg på hemsidan... vet inte hur jag ska tolka det. Men vad jag förstod det som så skulle det inte varit öppet för bokningar. Därav att jag inte fick ett mejl. En väldigt märklig bugg i min åsikt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

"Notera: Playstation 5 har release den 19:e november, men kommer inte att kunna levereras förrän under kvartal 1 2021.."
Taget från deras produktsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Netonnet ger en oseriös vibe just nu. Jag hörde av mig till chatten och undrade varför jag inte fått ett mejl när jag ”bevakar” produkten.

Enligt dem så var det en bugg på hemsidan... vet inte hur jag ska tolka det. Men vad jag förstod det som så skulle det inte varit öppet för bokningar. Därav att jag inte fick ett mejl. En väldigt märklig bugg i min åsikt.

Fick heller inget mejl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

"Notera: Playstation 5 har release den 19:e november, men kommer inte att kunna levereras förrän under kvartal 1 2021.."
Taget från deras produktsida

Jajamen, förhoppningsvis har det avskräckt folk och man kanske lyckas knipa ett i januari. Nåväl...

Permalänk
Skrivet av Nutella23:

Skrivet av Ts_1999:

Fick heller inget mejl...

Jag fick ett mail så fort jag tryckte på "bevaka produkt"?

Permalänk
Medlem

Till er som bokat tidigt hos Webhallen och knarrar över deras kommunikation: tänk på att det finns en ocean av fårskallar som jag där ute som inte ens vet om det blir PS5 före sommaren.

Var glada att ni ens har chans att få till release

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

De sålde bara de enheter som folk avbokat. Alltså inget egentligt släpp.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Till er som bokat tidigt hos Webhallen och knarrar över deras kommunikation: tänk på att det finns en ocean av fårskallar som jag där ute som inte ens vet om det blir PS5 före sommaren.

Var glada att ni ens har chans att få till release

Var glada att vi tänkte på att boka innan 2020? =D

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Att öppna för förbokning innan en produkt ens blivit utannonserad är sån jävla idioti så det finns inte.

Permalänk
Medlem

"Information: Mejlutskick om tilldelning uppskjutet
Hej!
Vi har sagt att vi ska gå ut med information den här veckan, och började för ett tag sedan korrigera detta till ”några dagar innan release” – med siktet inställt på att det ändå skulle ut idag. Enligt den information vi fått från leverantör skulle vi ha fått in enheterna för release vid det här laget – och det var därför vi satte den här veckan som tiden vi skulle skicka mer information.

I samband med att detta skrivs så är enheterna fortfarande på väg. Därför väljer vi att skjuta upp informationen tills i början av nästa vecka, då vi bör ha allt inne. Vi ser inte att detta skulle påverka våra utskick av enheter för release till butik eller via post.

Mejlen som kommer att skickas är uppdelade på tre. Ett går till er som har en tilldelad enhet till release, ett till er som preliminärt får av leveransen i december, och ytterligare ett som går till er som vi inte kommer kunna tilldela i år. Samma uppdelning gäller för Digital Edition.

Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

Vi vet att vi går ut med information väldigt sent. Vi vill få ut det så fort vi kan, men samtidigt undvika att höja förhoppningar som vi inte kan hålla. Det lärde vi oss av förra gången.

Tack för att du håller ut i några dagar till."

Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Hej!
Vi har sagt att vi ska gå ut med information den här veckan, och började för ett tag sedan korrigera detta till ”några dagar innan release” – med siktet inställt på att det ändå skulle ut idag. Enligt den information vi fått från leverantör skulle vi ha fått in enheterna för release vid det här laget – och det var därför vi satte den här veckan som tiden vi skulle skicka mer information.

I samband med att detta skrivs så är enheterna fortfarande på väg. Därför väljer vi att skjuta upp informationen tills i början av nästa vecka, då vi bör ha allt inne. Vi ser inte att detta skulle påverka våra utskick av enheter för release till butik eller via post.

Mejlen som kommer att skickas är uppdelade på tre. Ett går till er som har en tilldelad enhet till release, ett till er som preliminärt får av leveransen i december, och ytterligare ett som går till er som vi inte kommer kunna tilldela i år. Samma uppdelning gäller för Digital Edition.

Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

Vi vet att vi går ut med information väldigt sent. Vi vill få ut det så fort vi kan, men samtidigt undvika att höja förhoppningar som vi inte kan hålla. Det lärde vi oss av förra gången.

Webhallen

När fick du mailet? 😱

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Hej!

Webhallen

Vad fan? Jag har inte fått ett Mail???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

När fick du mailet? 😱

Det lades ut på kundforumet för några minuter sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagzzon:

Det lades ut på kundforumet för några minuter sedan!

Najs!!!

Då känner jag mig säker på en maskin på torsdag som bokade maj 2019! Skål grabbar!

Visa signatur

Permalänk

Bevakat på Netonnet "hela mitt liv".Fick inget meijl imorse.Story of my life

Permalänk
Medlem

Information: Mejlutskick om tilldelning uppskjutet

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/information-mej...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Ser inte något vettigt syfte att ha CD-läsaren för min del, jag spelar inte många spel alls. Ifall någon känner att de föredrar disk över digital och har tillgång till en digital så byter jag gärna, med mellanskillnad så klart.