Ikväll 21:00! Black Week-stream med Webhallen

Inet eller Webhallen för ett Custom build ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Det stämmer ibland, visst. Men det finns också gott om komponenter som bara har 1 års garanti.

Nja, du har alltid åtminstone 2 års reklamationsrätt inom EU vad jag vet.

Vill man inte bygga datorn själv eller vill slippa felsöka eventuella problem själv känns 800 kr väldigt skäligt, precis som du säger.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Röstade Inet framför Webhallen. Jag vill gilla webhallen men deras support senaste tiden har varit under all kritik med dålig respons på mail.

Har lämnat tillbaka produkter på öppet köp vid två tillfällen via deras butik i Uppsala, en laptop i våras och senast moderkort + ram i början av december. Jag väntade cirka 2 veckor på att Klarna skulle betalat tillbaka pengarna för laptopen innan jag tog kontakt med både klarna och webhallen vad som försegick. Klarna rapporterade då att webhallen inte hade registrerat min produkt som returnerad. Under den här tiden fungerade deras chattfunktion bra och jag fick faktiskt hjälp relativt snabbt, framkom att denna har "glidit mellan fingrarna" och att detta skulle fixas direkt. 2 dagar senare hade jag fått tillbaka pengarna.

Köpte moderkort + ram på black friday och fick hem, men planerade om mitt bygge och ville därför lämna tillbaka grejerna till samma butik i Uppsala. Sagt och gjort så gick det smidigt och jag fick inlämnat kvitto och jag skulle få tillbaka pengarna från Klarna inom några dagar. När det hade gått cirka två veckor började jag nojja över att det skulle hända samma grej igen och jag försökte då kontakta webhallen via mail utan resultat. Tänkte att dom har mycket att göra och avvaktade ytterligare cirka 2 veckor och bumpade mitt tidigare mail i hopp om att jag skulle få någon respons, men icke. Jag kontaktade då Klarna igen för att se vart problemet låg och mycket riktigt så har inte webhallen Återigen registrerat min order som returnerad... Klarna sa att dom skulle forska vidare i mitt ärende men att jag skulle försöka få kontakt med webhallen för att få klarhet i vad som hänt.

Detta blev sista spiken i kistan för mig tyvärr. Aldrig haft problem med produkter jag har köpt och sedan brukat, men så fort jag haft kontakt med support/kundservice så har det varit riktigt illa. Jag kommer hädanefter köpa alla mina tekniska prylar av Inet eller annan ÅF tyvärr

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |