PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jag beställde ett ps5 DE på https://www.techinn.com/sv/sony-ps5-digital-edition/137769822... igår (från Spanien).

De har dragit pengarna, och just nu har den status "Produkten redo för leverans den 01-03-2021.

Jag har ingen aning om vilka de är eller hur det brukar funka Men jag tänkte att jag skjuter ett skott i blindo så får vi se

Det jag läst (lite snabbt, medans jag upptäckte att de sålde, verkar vara slut igen nu), är väl att det verkar vara svårt med returer...
En hel del arga inlägg, men tänkte det var värt ett försök. Jag får meddela om det kommer något i början av mars...

Om någon beställt något därifrån får ni gärna berätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Finns ju två som bokade SE på WH 10 och 12 juni som får sina nu, se inlägg kl 15.43 och 15.55 på s198. Själv bokade jag 2 juli och hoppa att flera inte hämtar ut nu. 😊

Yes jag såg det igår och känner mig extremt hoppfull att det är nära nu!

Hoppas att Webhallen Malmö Emporia också får några uppdateringar nu idag eller nästa vecka så de börjar levereras!

Permalänk
Medlem

Undra när/om våra Amazon-konsoler levereras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Tråkigt, de skulle ju göra det sa dem på förhand..

Ja, om de blev 1000 st som tittade skrev de. Tror inte det blev så många som tittade, när jag var inne var det ca 60 styck som tittade.
Så jag tror att det var därför det inte blev någon info.

Permalänk
Skrivet av mds1970:

Ja, om de blev 1000 st som tittade skrev de. Tror inte det blev så många som tittade, när jag var inne var det ca 60 styck som tittade.
Så jag tror att det var därför det inte blev någon info.

Ok, såg att det var 1300 som tittat, men det var nog på klippet efter Live då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Har nu fått uppdatering min order håller på att plockas.
Beställt på inet
Vanliga versionen med läsare.
2020-05-30

För information:
Har nu fått hem min konsol.

Så inet är inne i juni nu rimligtvis :-).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Jag har en DE bokning därifrån morgonen 18/9. Det senaste jag sett är att folk som bokat 17/9 fått sina i November så med andra ord verkar dom inte betat av ens ett dygn i kön än sen runt release. Har en bokning mycket senare hos Ginza som jag förmodligen kommer få innan. Katastrof när även Webhallens monsterkö börjar komma ikapp xD

Edit: sen transporteras dom väl inte hit med maskhål, utan fraktfartyg från asien som förmodligen tar 3-4 veckor iaf(?) Så importören lär ju veta en månad innan hur många som kommer och när(?)

Båt tar ca 6 veckor från asien, beroende på fraktsätt. Sen kommer de väl till en av de stora hamnarna, och därefter delas upp i något europeiskt lager skulle jag tro. Mer ekonomiskt så än att fabriken i asien packar smålådor. Så först då vet nog man hur många man får.

Stora bekymren är väl snarare att ingen riktigt vet om det som produceras går till europeiska marknaden eller inte. och att det är allmän brist på visa komponenter utifrån främst Trump började handelskrig med kina.

Permalänk
Medlem

Får min tredje SE levererad idag. Denna gång från Webhallen, beställd 11/6 2020.
Kommer sälja vidare till min granne för inköpspris. Hans grabb fyller år, snacka om go 10-års present!!

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Ni som har en beställning på
Amazon den 20:e. Kolla appen, de försöker drar pengarna nu...

Det var bara en pluff. De har inte min konsol, ringde nu och säger de att är bara för att bekräfta att kunden vill fortfarande ha produkten. Och såklart erbjuder de att avbeställa. Kommer aldrig att köpa nåt på Amazon...

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att det kommer finnas några PS5:or att beställa idag är obefintlig, väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

Sannolikheten att det kommer finnas några PS5:or att beställa idag är obefintlig, väl?

Såvitt jag känner till brukar man aldrig se släpp fre-sön. Torsdagar verka va heta.

Permalänk
Skrivet av Applier:

Inget är väl omöjligt, men baserat på vad jag har sett här verkar torsdagar vara den absolut vanligaste dagen för släpp, följt av tisdag, och sen typ... onsdag kanske? Fredag har nog bara varit släpp för Elgiganten vid något av deras lotterier.

Permalänk
Avstängd

Den kostar inte längre 99 999 kr på elgiganten iallafall utan nu står det normala priset. Givetvis går den inte att varken boka eller köpa men kanske kan vara en hint om att något är på gång under nästa vecka. Senast igår stod priset 99 999kr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tycker Powers sida plingar till konstant i Distill utan något nytt, någon som fått bukt på den sidan så den inte plingar så ofta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Tycker Powers sida plingar till konstant i Distill utan något nytt, någon som fått bukt på den sidan så den inte plingar så ofta?

Testa att låta Javascript vara på ifall du stängt du av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applier:

Testa att låta Javascript vara på ifall du stängt du av det

Det var på, testade stänga av det, får se om det hjälper

Permalänk
Skrivet av rosalin:

Båt tar ca 6 veckor från asien, beroende på fraktsätt. Sen kommer de väl till en av de stora hamnarna, och därefter delas upp i något europeiskt lager skulle jag tro. Mer ekonomiskt så än att fabriken i asien packar smålådor. Så först då vet nog man hur många man får.

Stora bekymren är väl snarare att ingen riktigt vet om det som produceras går till europeiska marknaden eller inte. och att det är allmän brist på visa komponenter utifrån främst Trump började handelskrig med kina.

Så importen/upphandlingen görs när dom kommit till Europa? Då borde det ju vara smidigare även för mindre återförsäljare att importera dom själva.

Det såldes väl fler PS5or första 2 veckorna än vad PS4 gjorde på 3 Månader. Så att dom har det svettigt att få ut dom är ju inte alls konstigt, även med eller utan komponentbrist.

Permalänk
Medlem

SE beställd 4/6 finns nu att hämta hos Webhallen lkpg. Fick mejl nyss som blixt från klar himmel.

Permalänk
Medlem

Trevlig överraskning!

Webhallen Malmö Emporia
2021-02-19 13:07
Din order är tillgänglig för upphämtning i Webhallen Malmö Emporia, välkommen in!

(Beställt 2020-06-11 23:18)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Så importen/upphandlingen görs när dom kommit till Europa? Då borde det ju vara smidigare även för mindre återförsäljare att importera dom själva.

Det såldes väl fler PS5or första 2 veckorna än vad PS4 gjorde på 3 Månader. Så att dom har det svettigt att få ut dom är ju inte alls konstigt, även med eller utan komponentbrist.

Sony tillverkar PS5 i China. Från China transporterar man sedan ut genom masstransport. Dvs samtilga 500 000 (eller vad nu som skeppas) skickas till Europa med tåg eller båt. De skickas till olika distrubutionscentraler i europa som ägs av SIEE (Sony) alt DADC (Sony) och därifrån packas sedan rätt antal till Media Markt, Amazon mfl. Så slutpackning till affären sker så nära i avstånd som möjligt.

Sen är väl grejen med större firmor att de lägger bokningar om större volymer, och kan därmed fördela större antal produkter. Säljs det dåligt i tjeckien kan de skeppa vidare till norge ex. Där är nog bara sony som vet hur de prioriterar de beställningar som kommit in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarkuzz:

Trevlig överraskning!

Webhallen Malmö Emporia
2021-02-19 13:07
Din order är tillgänglig för upphämtning i Webhallen Malmö Emporia, välkommen in!

(Beställt 2020-06-11 23:18)

Åhåhå hoppas de lyckas beta av 4 dagar till i kölistan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemista:

SE beställd 4/6 finns nu att hämta hos Webhallen lkpg. Fick mejl nyss som blixt från klar himmel.

Du är verkligen heelt säker på att du behöver den där?

Permalänk
Skrivet av c3p0:

Bevakningen på kjell.com verkar ha gett utdelning. Nu hör de av sig till dem som satt upp sin epost. Så kolla mailen ni som vet med er att ni fyllt i bevakningen på deras sida

Jag vet att jag fyllde i bevakning. Men har inte fått mejl, hör dem av sig till några eller alla?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu fick jag mail om att min PS5 SE finns att hämta i butik (Stockholm).
Beställd 01/06/20. Verkar ramla in rätt många enheter nu, kul!

EDIT: Glömde skriva att det var Webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Jag vet att jag fyllde i bevakning. Men har inte fått mejl, hör dem av sig till några eller alla?

Gissningsvis så hör de av sig till folk i anmälningsordning. Så de som först ställde sig på bevakning får först möjlighet att köpa. Som sagt gissar vilt nu.
Även jag har anmält bevakning, men har inte fått något meddelande från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Gissningsvis så hör de av sig till folk i anmälningsordning. Så de som först ställde sig på bevakning får först möjlighet att köpa. Som sagt gissar vilt nu.

Så lär det vara. Min skickas iaf idag vad det verkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av c3p0:

Vet du när du satte bevakningen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Trodde att du som Sweclockers hade en specialprioritering =P

Permalänk
Skrivet av mds1970:

Skrivet av c3p0:

Jag fyllde i mig för bevakning den 12 januari runt 18 tiden baserat på mitt första inlägg någonsin pp sweclockers, hoppas jag ligger relativt långt fram i kön. Hur många hann liksom fylla i skiten? Tänler att den va inte uppe så länge.

C3p0 fick du mejl om att du kunde betala ellee hur gick det till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tjena, roligt att höra. Vilken butik var det ifrån?

Har någon hört nåt kring MM? Beställde nämligen den 10/10 och det börjar bli ganska surt nu.