Permalänk

GTA Vice city film

Detta är en vice city film som är gjord på lan vid 4 tiden av Bluehead och jag. Feedback har redigerat den och "sponsrar" med ftp.

Filmen är ca 5 min lång.

http://62.5.76.73/gta.wmv

Permalänk
Medlem

Just nu är mitt huvud ganska kortslutet men hur som helst vi fick den iaf färdig... blev lite laggigt när jag spelade in med mitt gf2 mx 440 :)... men som tur är så laggar inte videon utan bara bilden för mig när jag kör >:]...

Som sagt, kul att vi fick upp den iaf

Permalänk
Medlem

Jag är då den som redigerade den

(Feedback)

-------------------------------------------------

Jag medverkade dock inte med någon körning av fordon

Får bli någonannan gång.

//Nicklas

EDIT: Fixat den i DivX, lite sämre kvallitet men det fungerar för fler också, http://62.5.76.73/gta.avi

Permalänk
Avstängd

Matrixhoppet och båthoppet var jävligt snygga!

resten... ptja

Permalänk
Medlem

Tja, matrixhoppet var ganska tufft men resten var väl sådär. Lite väl moddad handling.cfg kanske?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Jag lånar tråden bara, om det går bra...

Någon som har en sparad GTA-VC på runt 38%? Syrran tog bort min och jag vill inte börja om från början...

Maila den till joakim_jonsson@telia.com

Tacksam för hjälpen...

Permalänk
Medlem

telia adsl ?...går riktigt sakta.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

"Fickparkering" älskade vi här borta
/andreasdr (men Koxbox håller med )

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Avstängd

härlig fart på nerladdningen men 51mb/s tar alltid ett tag, ett tag @ 255+kb/s offt men ligger på för vilken skön ISP?

väntar....

Done!

............ingen codec än så jag sparar den och kommenterar sen, vilka program användes att spela in?

*hittar åt .avi filen*

laddas ner illa kvickt!

Done!

*tittar noga*

grym, kanske lite för överflödigt med överlånga slowmotionhopp, lite mer som matrix och fickparkeringen skulle vara nice

jag har problem att hitta till flygplatsen själv, har du lust att ge mig lite tips att komma dit? började spela bara igår eller så

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

hehe, programerarna har verkligen planerat fint med bilfirman.

Landade med MC:n på taket och andra våningen... en liten fråga: hur eller när får man alla bilarna i firman? inte flyga eller så utan när dom blir till typ

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk

abishai: Sydväst ligger den, men du måste låsa upp spelet så att du kan komma till den västra ön först, det gör du genom att göra uppdrag.

Silent Assassin: Du gör garage-uppdraget (man samlar ett antal bilar till ett garage som man gjorde i GTA3). Garaget finns vid Sunshine Autos. (du måste köpa stället först.

Permalänk

Okej, har bara snott en bil på listan än.

Synd att spelet var så kort, eller få uppdrag i handlingen... har 50% klart så spelet är inte så litet

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiCkLaS-
Jag är då den som redigerade den

(Feedback)

Feedback ja. Först och främst kunde du klippt ner de stora hoppen lite, kortat ner det till snabba klipp typ: Hoppet, några lagom långa bilder på själva "hänget" i luften, därefter landningen. Istället för att bara låta filmen rulla igenom hela hoppet.

Sen tyckte jag det var lite dålig variation på stuntsen, bara taxi och motorcyklar, enbart på flygplatsen. Kunde förbättrats lite.

Annars var det en trevlig film!
Som sagt älskade jag "fickparkering"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
grym, kanske lite för överflödigt med överlånga slowmotionhopp, lite mer som matrix och fickparkeringen skulle vara nice

Jo, men vi klippte bort en hel del långa saker

Oh btw servern som filen ligger på (och som håller i moppenet) ligger på en Bahnhof uppkoppling (Servern är Feedback's (NiCkLaS-))

*edit* Vi var mkt trötta vid 4-5 på morgonen *edit*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Sen tyckte jag det var lite dålig variation på stuntsen, bara taxi och motorcyklar, enbart på flygplatsen. Kunde förbättrats lite.

Själv så fick jag bara med Taxi-hopp eftersom det var dom enda som blev snygga för mig (bl.a matrix) och den har ju den roliga funktionen att man kan studsa. Men ja det blev lite enformigt men vi försökte iaf

*edit* Vi var mkt trötta vid 4-5 på morgonen *edit*

Permalänk
Avstängd

ok, sydväst säger du, tror du det går att komma dit med comeflywithme och inte klara av några uppdrag, var på en kompis dator jag tvärspelade och så kom jag dit och tror inte det var några uppdrag klarade

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluehead

Oh btw servern som filen ligger på (och som håller i moppenet) ligger på en Bahnhof uppkoppling (Servern är Feedback's (NiCkLaS-))

Linan filmen ligger på är: Bahnhof 20Mbit företag.

Hastigheten stryptes lite av mig

Permalänk
Avstängd

hittade dit, nu ska jag leka

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

lite smårolig film. Hade gärna fått vara lite häftiga polisjakter
Men men, vad heter låten?

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Avstängd

vad använde ni för program när ni spelade in det?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Seriöst, var står det att man måste ha dålig musik till spel-filmer ?
Speciellt en bör känna sig träffad. Koxbox

Permalänk
Medlem

Laddar ner just nu...
Jag kanske är bortskämd, men ~250 kb/s är rätt trögt när det gäller filer över 50 mb :/

EDIT: soft film

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk

Jag är själv rätt nöjd med fickparkeringen även båt hoppet men tyvärr blev det dålig vinkel i replayn :/

Här är ett klipp som jag gjorde som vi glömde lägga in i filmen :

http://w1.896.telia.com/~u89605908/360-vc.wmv

Filen är ca 3 mb stor

Och Xav1er låten heter Phantom lord
Av Metallica

Och vi spelade in med Fraps
http://www.fraps.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Seriöst, var står det att man måste ha dålig musik till spel-filmer ?
Speciellt en bör känna sig träffad. Koxbox

Och du syftar på vilken film?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Seriöst, var står det att man måste ha dålig musik till spel-filmer ?
Speciellt en bör känna sig träffad. Koxbox

Tillåt mig att hänvisa dig till Rambo

Faktiskt så tror jag att du fått det lite om bakfoten, här kan du se vem som valde vilka låtar:
OPFstunts1 - Rambo
OPFstunts2 - Första låten av AndreasDr, nr2 av Rambo resten av koxbox.
OPFItcow - AndreasDr och koxbox
OPFjulfilm - koxbox
OPFnyårsfilm - Andreasdr

Sådeså

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Tillåt mig att hänvisa dig till Rambo

Faktiskt så tror jag att du fått det lite om bakfoten, här kan du se vem som valde vilka låtar:
OPFstunts1 - Rambo
OPFstunts2 - Första låten av AndreasDr, nr2 av Rambo resten av koxbox.
OPFItcow - AndreasDr och koxbox
OPFjulfilm - koxbox
OPFnyårsfilm - Andreasdr

Sådeså

Men, andreasdr!!
Skulle skrivit det med stora bokstäver om jag inte behövde understryka att det skall vara just små

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Men, andreasdr!!
Skulle skrivit det med stora bokstäver om jag inte behövde understryka att det skall vara just små

glöm det, jag tänker aldrig ge mig.

btw vilken handling var det ni ändrade för att få sånna hopp?

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk

Vi ändrade flera olika saker tex accelertionen, max hastigheten, vikten, fjädringen, hjulstorleken, så att bilarna inte kunde gå sönder (ibland sprängdes bilarna bara av landingen), mm.

http://w1.896.telia.com/~u89605908/CarEd1.4.zip

Där är ett litet program som underlättar när man ska ändra på handlingen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Seriöst, var står det att man måste ha dålig musik till spel-filmer ?
Speciellt en bör känna sig träffad. Koxbox

Vi klippte först ihop filmen sen försökte vi hitta en låt som passade in och då hittade vi denna som hade tempo ganska bra efter klippen...

Edit: Höm... mkt av ordet tempo där i

Permalänk
Medlem

Rätt tuff film.

Nån som vet om man kan ladda hem några moddade handlig.cfg filer?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Rätt tuff film.

Nån som vet om man kan ladda hem några moddade handlig.cfg filer?

Gör egen? gå in i mappen data så hittar du filen Handling.cfg det är bara att ändra.

Annars kan man använda ett program som heter CarEd som FRAG länkade till (lite längre upp)...