PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag hade flikar uppe från webhallens olika släpp igår och uppdaterade dom då och då. Hade sjuk tur denna gången med tajmingen. Men är glad att jag hann denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av opopa:

Jag hade flikar uppe från webhallens olika släpp igår och uppdaterade dom då och då. Hade sjuk tur denna gången med tajmingen. Men är glad att jag hann denna gång.

Samma här men gick iväg för att värma lunchlådan i typ 5 min o så va allt borta

Permalänk
Medlem

Det är typ overkligt vilket tryck det är på maskinen :D. Jag antar att jag har haft tur, blev sugen en helg och köpte veckan efter, sen köpte jag ytterligare en denna veckan till en vän. Är det samma tryck på Xbox?

Permalänk
Medlem

Var det endast bundlen med den vita kontroller som kom upp på webhallens hemsida nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Go4two:

Jag står i kö (Beställt 18/09/2020 10:14) men ska gå ur den så länge mitt köp hos NetOnNet idag går igenom.

Senaste jag såg så var dom på juni 2020 tror jag, men kan ha fel

Aaah ok, tack. Finns det någonstans man kan se hur långt de kommit?
Missade webhallen med några sekunder, som vanligt..... damn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Aaah ok, tack. Finns det någonstans man kan se hur långt de kommit?

Tyvärr så är Komplett inte så kompletta, man kan inte få veta vart dom är i kön eller vilken plats man har i kön, dom har satt alla på beräknad leverans 31/12-2021, tips är att söka efter komplett här i tråden och se vad de som faktiskt fått sina maskiner sagt att dom är på för datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Det är typ overkligt vilket tryck det är på maskinen :D. Jag antar att jag har haft tur, blev sugen en helg och köpte veckan efter, sen köpte jag ytterligare en denna veckan till en vän. Är det samma tryck på Xbox?

Inte samma tryck på Series S iaf, typ alla butiker har 50+ i lager och har haft det ett bra tag nu: https://www.webhallen.com/se/product/325368-Xbox-Series-S

Series X är dock svårhittad i butik än.

Men baserat på:
- hur många avslutade auktioner det finns för PS5 (1450 st) vs Xbox Series (171 st) på Tradera
- hur många inlägg denna tråd har och att det inte ens finns en liknande tråd för Xboxen
- att generella PS5 tråden här på forumet har mer än dubbelt så många inlägg som Xbox tråden
- butiker kör lotteri för att få köpa en PS5
...så gissar jag att PS5 är ganska så mycket mer populärt, iaf i Sverige.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Inte samma tryck på Series S iaf, typ alla butiker har 50+ i lager och har haft det ett bra tag nu: https://www.webhallen.com/se/product/325368-Xbox-Series-S

Series X är dock svårhittad i butik än.

Men baserat på:
- hur många avslutade auktioner det finns för PS5 (1450 st) vs Xbox Series (171 st) på Tradera
- hur många inlägg denna tråd har och att det inte ens finns en liknande tråd för Xboxen
- att generella PS5 tråden här på forumet har mer än dubbelt så många inlägg som Xbox tråden
- butiker kör lotteri för att få köpa en PS5
...så gissar jag att PS5 är ganska så mycket mer populärt, iaf i Sverige.

Förstår. Vill inte skapa någon diskussion egentligen kring det var mest nyfiken. För egen del har aldrig Xbox varit intressant då spelen är det som avgör konsolval för mig. Samtliga spel till Xbox verkar jag ju kunna spela på PCn.

Permalänk
Medlem

Vilken typ kom ut på webbhallen? Digital edition? Disc? Och var det en bundle?

Felstav
Permalänk
Medlem
Skrivet av svanteMo:

Vilken typ kom ut på webbhallen? Digital edition? Disc? Och var det en bundle?

Standard med en extra vit kontroller bundle

Permalänk

Skrattretande vad många släpp jag missat senaste veckan pga jobb m.m, tur jag har semester efter idag så jag kan sitta och vaka sidorna som en hök 😂

Permalänk
Medlem

Hann komma tillräckligt långt i beställningen för att Klarna skulle reservera pengarna.. har dock inte fått någon bekräftelse från Webhallen själva.. någon som vet hur sådana fall brukar utveckla sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhyS:

Hann komma tillräckligt långt i beställningen för att Klarna skulle reservera pengarna.. har dock inte fått någon bekräftelse från Webhallen själva.. någon som vet hur sådana fall brukar utveckla sig?

Samma här, kortbetalning via klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhyS:

Hann komma tillräckligt långt i beställningen för att Klarna skulle reservera pengarna.. har dock inte fått någon bekräftelse från Webhallen själva.. någon som vet hur sådana fall brukar utveckla sig?

Detta hände mig igår. Fick ringa webbhallen som avbröt mitt klarna köp tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maanson:

Samma här, kortbetalning via klarna.

Hamnade i den situationen igår; du kommer inte få ett PS5, enligt supporten skickar de en signal till Klarna som släpper reservationen inom 2-5 dagar. Var lagom sur.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Power kör utlottning för medlemmar inom kort, man får ett personligt mail med uppgifterna förutfyllda! Håll koll i era inkorgar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph0x:

Power kör utlottning för medlemmar inom kort, man får ett personligt mail med uppgifterna förutfyllda! Håll koll i era inkorgar!

Fick mail nyss tack för tipset

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk

Jag lyckades med någon sekund att beställa den. Men vet någon ungefär hur långt tid det brukar ta? Har status order mottagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph0x:

Power kör utlottning för medlemmar inom kort, man får ett personligt mail med uppgifterna förutfyllda! Håll koll i era inkorgar!

Jag är medlem men inte sett något tidigare mail om detta. Ska man anmäla sig nånstans eller räcker det att man är medlem?

Permalänk
Medlem

power kör utlottning

Permalänk
Skrivet av nierikss:

power kör utlottning

vart?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Man måste vara medlem och ha påslaget att man vill ha mailutskick från dem.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Tydligen ska Power ringa upp de som får köpa:
Så skriver de när man anmält sig:

"Vi kommer kontakta dig per telefon måndag den 21/6 om du har blivit utvald för att få köpa ett PS5 Standard Edition."

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Man måste vara medlem och ha påslaget att man vill ha mailutskick från dem.

Jag satte på mailutskick precis. Har jag missat detta tåg också?

Permalänk

Tror ni man fortfarande kan bli medlem och bli med i utlottningen?

Permalänk
Skrivet av WhyS:

Jag satte på mailutskick precis. Har jag missat detta tåg också?

Det har du nog inte. PRatade med dom och sa att de kommer skicka ett till mail senare i veckan, för de som missade detta mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av otakuper123:

Jag lyckades med någon sekund att beställa den. Men vet någon ungefär hur långt tid det brukar ta? Har status order mottagen.

Har också status mottagen. Fortfarande så för dig också?
Beställde min kl 12:16 och där står ju att dom oftast brukar behandla beställningar som läggs innan kl 15 samma dag.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail att ordern från Elgiganten skickas imorgon!

Permalänk
Medlem

såg precis när jag loggade in på kundklubben på Netonnet att order skickad (express), dock inte fått nått mail om det , la nog ordern 9,24 och bekräftelse 9.31

Permalänk
Medlem
Skrivet av nierikss:

såg precis när jag loggade in på kundklubben på Netonnet att order skickad (express), dock inte fått nått mail om det , la nog ordern 9,24 och bekräftelse 9.31

Jag fick min orderbekräftelse 09.20 och skickades iväg 11.50. Leverans imorgon med Best Transport, så bör nog ge dig någon vägledning när du får din.