Permalänk
Medlem

No signal - hjälp en stackars gosse

Hej sweC!
Fick nyss hem en ny dator som jag beställt från elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

När jag kopplat in allt så får jag no signal på båda skärmarna. Har testat med två skärmar, både med DP samt med HDMI utan lycka. Har testat två strömkablar till datorn och när jag startar datorn lyser datorn upp och tangentbordet. Men inget på skärmarna.
Något som har något tips? Eller är det bara att höra av sig till Elgiganten/Lenovo för detta?

Mvh

Permalänk
Medlem

Låter inte som några fläktar startar när jag startar datorn heller, om det nu säger något. Även försökt att "forcea" skärmen att välja DP eller HDMI, men får även då no signal. Bios syns inte heller, då det är helt svart.

Update
Permalänk
Medlem

Finns några trådar om att just din modell har haft lösa minnen. Det kan vara ett alternativ att kolla att de sitter i ordentligt? (förutom alla uttag och strömsladdskollar som du redan gjort då Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

Finns några trådar om att just din modell har haft lösa minnen. Det kan vara ett alternativ att kolla att de sitter i ordentligt? (förutom alla uttag och strömsladdskollar som du redan gjort då Hoppas det löser sig!

Tack för ditt svar. Jag får kolla med de på supporten först utifall garantin är kvar om jag ändå skruvar upp chassit. Men tack, gör det direkt utifall jag får OK från deras sida.

Permalänk
Medlem

Jag antar att man får öppna upp dessa datorer själv utan att någon garanti bryts?

Om ja, kan vara värt att kolla att minnena sitter i som @askerone skriver men kolla även att själva grafikkortet sitter i ordentligt, alternativt ta ut det ur PCI-platsen sätt in det igen för att säkerställa att det verkligen sitter korrekt i.

Givetvis bara om du själv är bekväm med det. Kan ha hänt att det glidit ur under transport så värt att testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag antar att man får öppna upp dessa datorer själv utan att någon garanti bryts?

Om ja, kan vara värt att kolla att minnena sitter i som @askerone skriver men kolla även att själva grafikkortet sitter i ordentligt, alternativt ta ut det ur PCI-platsen sätt in det igen för att säkerställa att det verkligen sitter korrekt i.

Givetvis bara om du själv är bekväm med det. Kan ha hänt att det glidit ur under transport så värt att testa!

Stort tack för svar! Har tidigare bytt grafikkort, så borde inte vara några problem. Får googla fram lite kring garantin! Tack

Permalänk
Medlem

Update: Elgiganten bekräftade felet och jag fick en dator med 3070ti istället, så jag är nöjd TAck för hjälpenhttps://www.sweclockers.com/forum/post/19614853/svara?noquote