Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob08
e du sänkt eller nåt? eller det kanske var ett skämt du försökte med?

Och vad är ditt problem?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Ja vad nördigt att använda nåt annat än IE ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Tänk att folk fortfarande leker med tables. Använd CSS, så följer du standarden också.

Vad har du för problem med tables om jag får fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Ja vad nördigt att använda nåt annat än IE ?

Kanske klumpigt formulerat av mig, min poäng är att det inte finns någon anledning för en 'vanlig användare' och knappt heller för någon annan att krångla med andra webbläsare när IE funkar fint och är så trevligt inbyggt i operativet. Typ väldigt speciella tekniska anledningar som inte har med 'vanliga' webbsidor att göra isåfall. Eller, som ofta, av politiska skäl, men då ska man väll iofs inte köra windows heller.. Men, jag kan ju självklart ha fel..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Kanske klumpigt formulerat av mig, min poäng är att det inte finns någon anledning för en 'vanlig användare' och knappt heller för någon annan att krångla med andra webbläsare när IE funkar fint och är så trevligt inbyggt i operativet. Typ väldigt speciella tekniska anledningar som inte har med 'vanliga' webbsidor att göra isåfall. Eller, som ofta, av politiska skäl, men då ska man väll iofs inte köra windows heller.. Men, jag kan ju självklart ha fel..

Jag tycker nog att "vanliga användare" borde se sig om efter bättre alternativ istället.
IE har inte vidareutvecklats nämnvärt på flera år till skillnad mot Mozilla, Opera m.fl.
popupblockering, tabbed browsing, find as you type och en massa annat som finns i andra webbläsare är otroligt användbart.
Jag har kört Mozilla ett bra tag och tycker att IE är rätt dålig i jämförelse. Sen är det inte krångligt alls att byta webbläsare imo. Bara att installera och köra som med vilket annat program som helst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Kanske klumpigt formulerat av mig, min poäng är att det inte finns någon anledning för en 'vanlig användare' och knappt heller för någon annan att krångla med andra webbläsare när IE funkar fint och är så trevligt inbyggt i operativet.

Jaa.. och sen postar de trådar här och förstår inte ALLS var de här konstiga "GAMBLE NOW!"-verktygsfälten kom ifrån och varför det visas reklam på skärmen ibland även fast IE är stängt.

Man behöver inte "krångla" med andra webläsare, bara installera och använda.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

IE har i princip slutat utvecklas , det jag har hört är att det inte kommer någon ny version förrens longhorn, jag vet dock inte det säkert. IE har inte tabs. IE har ingen popup blocker. Att IE är inbyggt i Windows,varför är det en fördel?Ex *bort* i IE med Windows, det kunde varit något betydligt elakare, det brukar även poppa upp reklamrutor hur som helst från IE när man kör Windows eftersom det är så inbyggt i Windows. IE följer inte standarder mm, jag ser ingen anledning till att INTE använda en bättre browser än IE?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rob08
e du sänkt eller nåt? eller det kanske var ett skämt du försökte med?

Känns som ett ganska lågt pris att få se på några banners / popups för att få läsa diverse komerciella texter, t.ex. Aftonbladet, IDG mm. Betydligt billigare än att köpa dom.
Men en del vill ju ha allt ratis...
En del tror ju till och med att det finns gratis luncher =/

[EDIT] Imo så att köra med popup-stopper är ungefär lika snålt som att stå i en affär och läsa en tidning utan att köpa den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa
Känns som ett ganska lågt pris att få se på några banners / popups för att få läsa diverse komerciella texter, t.ex. Aftonbladet, IDG mm. Betydligt billigare än att köpa dom.
Men en del vill ju ha allt ratis...
En del tror ju till och med att det finns gratis luncher =/

[EDIT] Imo så att köra med popup-stopper är ungefär lika snålt som att stå i en affär och läsa en tidning utan att köpa den.

Hahahaha
Jag antar att du aldrig byter kanal när det är reklamavbrott på tv heller, utan snällt sitter kvar och tittar? Du tror väl inte att det finns gratis tvkanaler? läser du nogrannt igenom varje reklamsida i lokaltidningen, för att känna att du har moralisk rätt att ta till dig nyheterna?

Jag tolererar inte att en sida fyller min skärm med fönster, och om aftonpravda inte kan respektera det får de antingen stänga mig ute från sidan eller börja ta betalt för den. Det är ju inte direkt så att det saknas alternativa nyhetskällor på nätet..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Hahahaha
Jag antar att du aldrig byter kanal när det är reklamavbrott på tv heller, utan snällt sitter kvar och tittar? Du tror väl inte att det finns gratis tvkanaler? läser du nogrannt igenom varje reklamsida i lokaltidningen, för att känna att du har moralisk rätt att ta till dig nyheterna?

Jag tolererar inte att en sida fyller min skärm med fönster, och om aftonpravda inte kan respektera det får de antingen stänga mig ute från sidan eller börja ta betalt för den. Det är ju inte direkt så att det saknas alternativa nyhetskällor på nätet..

De flesta kanaler har reklam samtidigt av den anledningen! Hur som helst kan du ju inte påstå att du aldrig sett en reklam på TV!? Du behöver inte heller läsa reklamen i en tidning eftersom tidningen redan fått betalt, däremot har det ju uppenbarligen visat sig att många "ser" reklamen, annars skulle inte sida 3 i DN kosta vad den gör.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
De flesta kanaler har reklam samtidigt av den anledningen! Hur som helst kan du ju inte påstå att du aldrig sett en reklam på TV!? Du behöver inte heller läsa reklamen i en tidning eftersom tidningen redan fått betalt, däremot har det ju uppenbarligen visat sig att många "ser" reklamen, annars skulle inte sida 3 i DN kosta vad den gör.

Jag tog lokaltidningen av just den anledningen, den är helt reklamfinansierad, och innehåller MYCKET reklam dessutom. långt mer än andelen redaktionellt material. Jag har naturligtvis sett reklam på tv, och popups på min dator (på den gamla onda IE-tiden) men det betyder inte att jag som Gaaaaaa här känner någon moralisk skyldighet att genomlida den.

Dessutom är det lite skillnad på popup och en vanlig reklamsida/banner.
Tänk dig att din tv alltid skulle visa 5s reklam varje gång du zappar till en ny kanal..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

pop-ups är och kommer förbli en plåga. och jag är tacksam för att firebird finns som hjälper mig mot de på ett underbart sätt.

det är som om medans jag läser en tidning kommer helt plötsligt en reklam mitt i ansiktet ivägen för den artikeln som jag läser. det e inte så kul, jag tycker att det ni e lite underliga när ni säger att man ska stå ut med popups. när det finns sätt att bli av med dem, då använder man dem. säg t.ex. att det kommer en box till tv som gör att reklamen försvinner skulle ni då inte använda den ifall den var gratis och extremt enkel att använda? jag tror att ni skulle göra det!

flame away

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

tacka vet jag Avant Browser...
Är iofs typ bara ett skal till IE, men funkar sketabra

Permalänk

ni verkar ha missat en utav de absolut mest underskattade funktionerna nånsin, och det är "mouse gestures" eller va de nu heter i opera. Helt sjukt va mycket snabbare surfandet går. IE har jag helt lagt åt sidan, finns ingen anledning att köra IE när det finns så mycket bättre val, synd att netscape läggs ner, men dom hängde ju inte riktigt me i utvecklingen kändes det som, förutom att den senaste versionen var riktigt snabb med modem

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirCedric
ni verkar ha missat en utav de absolut mest underskattade funktionerna nånsin, och det är "mouse gestures" eller va de nu heter i opera. Helt sjukt va mycket snabbare surfandet går. IE har jag helt lagt åt sidan, finns ingen anledning att köra IE när det finns så mycket bättre val, synd att netscape läggs ner, men dom hängde ju inte riktigt me i utvecklingen kändes det som, förutom att den senaste versionen var riktigt snabb med modem

Kan inte annat än hålla med. Jag kan nästan inte köra något annat än Opera längre då jag är helt beroende av mouse gestures. Surfandet går så mycket snabbare! När jag nån gång måste använda IE så är jag så van vid mouse gestures att jag desperat vevar runt med musen utan att något händer

Annars är det lite tråkigt att Netscape gått i graven. Kommer ihåg när den var helt överlägsen på alla fronter. Tyvärr lyckades programmet aldrig hänga med IE när Bill Gates väl började banka på Microsofts krigstrumma.

Permalänk

AvantBrowser är ju alltid trevlig om man gillar IE men inte popups. Mycket mysigt med tabbar istället för nya fönster också.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Netscape var alltid ett sämre alternativ än IE

Mmm, IE 1 var bättre än Netscape på den tiden

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Jag använder, precis som SnaQ och bobamatics, Avant Browser. Jag kan verkligen rekommendera den till folk som gillar IE, eftersom att den i stort sett är, som SnaQ påpekade, ett skal till IE - med den skillnaden att den är bra mycket skönare att surfa i. Popup-killer, tabbar m.m. Ny version finns ute nu för de som bryr sig.

www.avantbrowser.com

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Mmm, IE 1 var sämre än Netspace på den tiden

Netspace?

Du kanske var ironisk?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Netspace?

Du kanske var ironisk?

Var inte mycket rätt i mitt meddelande, läs det igen

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*host* Det finns en anledning till att IE fortfarande måste identifiera sig som Mozilla/4.0 (compatible; MSIE x.xx).
NS var helt enkelt fruktansvärt överlägsen en gång i tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Opera är den enda webläsaren jag riktigt gillar. Del ligger ju ljusår före i användarvänlighet jämfört med de flesta andra webbläsare.

Permalänk
Medlem

mouse gestures finns som en extension till firebird oxo, har gjort det ett tag. och jag håller med, jag kan inte surfa utan dem längre

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
*host* Det finns en anledning till att IE fortfarande måste identifiera sig som Mozilla/4.0 (compatible; MSIE x.xx).
NS var helt enkelt fruktansvärt överlägsen en gång i tiden.

Japp, men en massa nya har missat den tiden. Ja, man kan inte annat än att sucka och skaka på huvudet

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Mmm, IE 1 var bättre än Netscape på den tiden

om jag inte missminner mig så var väl 2.0 den första versionen av IE och fram till version 3.0 var den väl helt oanvändbar...

Själv använder jag IE 5 till OS 9 men i X så finns det klart bättre läsare...
Dock är det störande att vissa sidmakare struntar i att göra koden ordentligt utan anpassar den till IE utan att en tänka på att det faktiskt finns plattformar där IE inte ens är ett alternativ. Lite utav poängen med HTML är ju att den ska vara plattformsoberoende...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Netcaptor for president säger jag bara, iofs använder det IE.
Det är en typ av frontend, testa och du är fast föralltid. Jag har inte haft en popup sen jag började använda programmet

www.netcaptor.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Jag använder, precis som SnaQ och bobamatics, Avant Browser. Jag kan verkligen rekommendera den till folk som gillar IE, eftersom att den i stort sett är, som SnaQ påpekade, ett skal till IE - med den skillnaden att den är bra mycket skönare att surfa i. Popup-killer, tabbar m.m. Ny version finns ute nu för de som bryr sig.

www.avantbrowser.com

Läskigt lik Netcaptor, undra vem som var först?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

brodern min tipsade mig om opera för ett år sen. Efter det har jag varit fast. Har tagit bort allla genvägar till ie för att inte råka trycka på dom av misstag

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Har nu gått över till från netcaptor till avantbrowser. Det är ju i princip samma program!?!? Sjukt att avantbrowser är free of charge Snabbare än netcaptor dessutom

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

???

firebird?är det nån typ av webbläsare eller?om Ja vart kan man ladda ner det så man kan testa?;)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+, Corsair XMS2-5400 TWIN2X 2048MB , Radeon HD4850

Permalänk
Hedersmedlem

Re: ???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyfin
firebird?är det nån typ av webbläsare eller?om Ja vart kan man ladda ner det så man kan testa?;)

http://texturizer.net/firebird/

Visa signatur