Databas över ägda ting

Permalänk
Inaktiv

Databas över ägda ting

Finns det ett/en program/databas, helst en
open source mjukvara som kan katalogisera det mesta.

Jag vill göra en egen databas med bilder/filmklipp och mer.

Automatiskt ta metdata och och grundwindows caps från bilder/video(preview pic) och video är en fördel.
Addera egen data till varje post men allt som kan extraheras från originalfiler är en fördel.

Några förslag?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon343577: *tråd flyttad*

Trivs bättre här än i ”grafikkort”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kanske något i stil med detta https://www.datacrow.net

Permalänk
Medlem

Kan ju rekommendera Baserow som är lite som Excel fast du kan installera det på din egna server via till exempel Docker. Källkoden är helt öppen för alla att se. Om du vill använda tjänsten via deras webbsida, så är gratisvarianten rätt schyst. Men om du installerar Baserow på din server eller dator, så är allt 100% gratis.

Har använt Baserow tidigare, men gillade inte att de inte hade mobilanpassat tjänsten, så jag skapade min egna istället. De kan lika gärna ha mobilanpassat den nu, frågade dom för kanske 2 år sen. Sen stödjer de fortfarande inte ARMv7 (Raspberry Pi 4), testade nyss.

Om du inte vill skapa ett "kalkylark" själv (vet ej vad Baserow kallar sitt för), så har de olika templates som du kan använda dig av. Kanske Home Inventory är något du söker efter?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.