Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Köpte hem Acer Nitro VG272UV 27" på test och kan bara konstatera att det är en budget skärm.

- Foten är fast, d.v.s den går inte att höja/sänka, trodde det bara var skärmar runt 1000 lappen som hade sådant.
- Ingen kabel hantering
- Ganska mycket backbleed i högre vänstra hörnet
- Gul ton oavsett hur man ställer in den jämfört med ASUS ROG som ser rätt ut(vit)

Farhågen besannad, Acer får behålla budget stämpeln i min bok.

Nu har jag packat upp min Acer också, och som du säger så är det ju en väldigt basic fot. Skärmen känns plastig och budget men den är ändå snygg att se på.

Jag fick backlight bleed i övre vänstra hörnet, men det är inte mer än vad jag har sett på andra paneler. Dock upplever jag inte någon gul ton som du gör. Efter att ha ändrat color temp från warm till normal/cool så går den mer mot blått än gult.

Jag har väntat på att få tag i en billig 27" 1440p >120hz skärm och för 2222kr är iaf jag väldigt nöjd, det kommer bli en perfekt andraskärm som ska sitta över min ultrawide såfort monitor armen jag beställt anländer!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av CusmaR:

Nu har jag packat upp min Acer också, och som du säger så är det ju en väldigt basic fot. Skärmen känns plastig och budget men den är ändå snygg att se på.

Jag fick backlight bleed i övre vänstra hörnet, men det är inte mer än vad jag har sett på andra paneler. Dock upplever jag inte någon gul ton som du gör. Efter att ha ändrat color temp från warm till normal/cool så går den mer mot blått än gult.

Jag har väntat på att få tag i en billig 27" 1440p >120hz skärm och för 2222kr är iaf jag väldigt nöjd, det kommer bli en perfekt andraskärm som ska sitta över min ultrawide såfort monitor armen jag beställt anländer!

Backbleed eller IPS-glow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Backbleed eller IPS-glow?

Mitt övre vänstra hörn har backlight bleed, men den lider såklart av IPS-glow också, men det gör väl alla IPS paneler.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Hessi:

Har någon fått ett mail från Cloudflare gällande Yubikey-erbjudandet?

Skrivet av stgr:

Tyvärr inte, men inom 1-3 arbetsdagar, så jag behöver vänta iaf 2 dygn till

Skrivet av frizzy10:

Tack för infon! Jag signade upp mig på ett gratis cloudflare zero trust, får se om koden för yubikeys dyker upp:)

Tydligen så har det varit något problem med utskicken, Cloudflares CTO meddelar att dom jobbar på att fixa det:
https://twitter.com/jgrahamc/status/1577386731267149825

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crille631:

Tydligen så har det varit något problem med utskicken, Cloudflares CTO meddelar att dom jobbar på att fixa det:
https://twitter.com/jgrahamc/status/1577386731267149825

Låter bra isåfall

Permalänk
Moderator
Moderator

Några som slog till på Webhallens HyperX Pulsefire Dart som hunnit prova dem något?
Min verkar ha katastrofalt dålig batteritid så måste nog bli RMA.
Med all belysning av och mestadels standbyläge (ingen gaming alls) så klarar min inte ens en dag på en laddning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Några som slog till på Webhallens HyperX Pulsefire Dart som hunnit prova dem något?
Med all belysning av och mestadels standbyläge (ingen gaming alls) så klarar min inte ens en dag på en laddning.

Jag ska nog koppla in den och testa ikväll eller imorgon, återkommer om jag upplever samma problem som du nämner!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det låter inte friskt.

Jag har haft min inkopplad i ungefär en vecka. Körde bara med laddningen från lådan och den höll tills i måndags, laddade enheten igår och idag när jag kom hem var den på 99% så den verkar inte tappa så hemskt mellan användning.
För tidigt att säga hur bra kapaciteten är, men än så länge känns inte batteriet så bra som säg en Logitech MX master (haft på jobbet senaste åren).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av imo:

Det låter inte friskt.

Jag har haft min inkopplad i ungefär en vecka. Körde bara med laddningen från lådan och den höll tills i måndags, laddade enheten igår och idag när jag kom hem var den på 99% så den verkar inte tappa så hemskt mellan användning.
För tidigt att säga hur bra kapaciteten är, men än så länge känns inte batteriet så bra som säg en Logitech MX master (haft på jobbet senaste åren).

Det låter ju ganska enormt mycket bättre, jag har laddat min 3-4 ggr redan och även lämnat sladden i mycket.
Provat att plugga ur den återigen nu så får vi se hur länge det varar.
Hade du belysning på eller av?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det låter ju ganska enormt mycket bättre, jag har laddat min 3-4 ggr redan och även lämnat sladden i mycket.
Provat att plugga ur den återigen nu så får vi se hur länge det varar.
Hade du belysning på eller av?

Belysning av.

Lirade ca 2h precis och det tog 5% enligt deras egen app.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av aMp:

Jag ska nog koppla in den och testa ikväll eller imorgon, återkommer om jag upplever samma problem som du nämner!

Skrivet av imo:

Belysning av.

Lirade ca 2h precis och det tog 5% enligt deras egen app.

Det verkar vara ett mjukvarufel, fick upp en varning igen nyss och dubbelkollade mot HyperX NGENUITY som inte riktigt visade samma som notifikationen från samma mjukvara...

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Daemon:

Det verkar vara ett mjukvarufel, fick upp en varning igen nyss och dubbelkollade mot HyperX NGENUITY som inte riktigt visade samma som notifikationen från samma mjukvara...

<Uppladdad bildlänk>

Köp och testa -> https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Köpte den idag, väldigt mysig mus. Ska vara samma som tex. Inets Taurus-mus.

EDIT: Såg bilden nu D: Verkar som din mus funkar bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Köp och testa -> https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Köpte den idag, väldigt mysig mus. Ska vara samma som tex. Inets Taurus-mus.

EDIT: Såg bilden nu D: Verkar som din mus funkar bra!

Är det samma som Inets med usb-c laddkabel och medföljande heltäckande "kåpa"?

Mvh

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Mikaelmannen:

Är det samma som Inets med usb-c laddkabel och medföljande heltäckande "kåpa"?

Mvh

Det är USB-C, ingen heltäckande kåpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Låter som det kanske är något fel på ditt exemplar, försök få den utbytt.

Har själv kompletterat med en sån här platta så slipper jag tänka på att ladda musen efter arbetsdagen är slut.

https://www.webhallen.com/se/product/322426-iiglo-Tradlos-lad...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

Klubbpris på NON
Samsung 75" QN95A - 17 990:- bästa pris jag sett på den

https://www.netonnet.se/art/tv/75tumochstorre/samsung-qe75qn9...

Är denna TV bättre än Q95TD som länkades häromdagen? Jag har själv ett Q95T(alltså den utan D), och vad jag har förstått så ska "-TD" varianten vara en riktig besvikelse jämfört mot Q95T.

Kan QN95A vara något om jag är sugen på att uppgradera till en 75"?

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Är denna TV bättre än Q95TD som länkades häromdagen? Jag har själv ett Q95T(alltså den utan D), och vad jag har förstått så ska "-TD" varianten vara en riktig besvikelse jämfört mot Q95T.

Kan QN95A vara något om jag är sugen på att uppgradera till en 75"?

Jag köpte en oled från LG 77 tum. Varianten A1.
Superbra recessioner, i klass med C2:an osv.

Vilket mög!
Murrigt och ljussvag. Fel på enheten uteslöts. Konstant missnöjd i 5 veckor innan jag lämnde tillbaka teven till netonnet. Tack klubbhyllan.

La på några tusen och inhandlade en Samsung QE75QN95A från hifiklubben.

Men så äntligen! Alla som ser bilden för första gången regagerar med positiv förvåning.

Skulle min nuvarande Samsung gå sönder skulle jag köpa en likadan igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Vilket mög!
Murrigt och ljussvag. Fel på enheten uteslöts. Konstant missnöjd i 5 veckor innan jag lämnde tillbaka teven till netonnet. Tack klubbhyllan.

Men så äntligen! Alla som ser bilden för första gången regagerar med positiv förvåning.

Sitter du i ett ljust rum? Gjorde du inställningar för att fixa rätt ljusbild?

Jag sitter själv med 77B1 och har inte alls samma erfarenhet och det borde inte skilja så mycket

Kul att du blev nöjd med din Samsung, det är ju trots allt huvudsaken att investeringen lever upp till krav/förväntan

Permalänk
Medlem

Miyoo mini V2/3(?) lite oklart vilken, men oavsett en trevlig liten handhållen linuxbaserad spelemulator. ~700kr inkl frakt är billigare än att själv importera den från Kina, speciellt då scalpingen pågår för fullt på dessa, finns på ebay mfl. för >1000kr.

Jag beställde en med Klarnas köpskydd iallafall, vi får se vad som trillar in.

https://www.fruugo.se/white-grey-miyoo-mini-handheld-game-con...

Review här:
https://www.youtube.com/watch?v=lLiT21Ddnuk

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Vilket mög!

haha du köpte en budget OLED som INTE är i klass med OLED C2...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Vilket mög!

Skulle gissa att färginställningen var i läge standard (eller vad den nu heter). Då blir bilden mycket svagare, men TVn drar mindre energi så EU blir nöjda. Stäng av det så blir allt bättre.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Miyoo mini V2/3(?) lite oklart vilken

Citat:

Battery:1900mAh Rechargeable Battery

Fast endast V1 har 1900mAh medan 2 och 3 väl båda har 2000mAh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Fast endast V1 har 1900mAh medan 2 och 3 väl båda har 2000mAh?

Vilket för mig vore helt okej, V1/V2 har den bättre skärmen vad jag kan utröna. Det blir lite som när man beställer från Aliexpress eller Wish, en överraskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Miyoo mini V2/3(?) lite oklart vilken, men oavsett en trevlig liten handhållen linuxbaserad spelemulator. ~700kr inkl frakt är billigare än att själv importera den från Kina, speciellt då scalpingen pågår för fullt på dessa, finns på ebay mfl. för >1000kr.

Review här:

jäklar vilken timing! Kollade igår efter en liten handhållen och föll för den här men hittade den ingenstans, slut överallt. Men här kommer du som jultomten på julafton! Tackar för tipset, gjorde som du och körde med Klarna.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av catamaran:

Vilket mög!

Tycker man att bilden på LGs diverse oledar har dålig bild om det nu inte är något fel på den så har man ställt in den fel eller inte uppskattar faktiskt bra bild. Låt gemene man ställa in em TV och det ser ut som när en 12 åring dragit upp saturation till 200000 i Photoshop med en vitbalans typ 2000 Kelvin fel. Sen ljusstyrkan så högt att man blir bländad.

Men kul att den nya TVn kändes bättre.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av catamaran:

Vilket mög!

I klass med C2 säger väl ändå inte många?
Jämförde A1 med C2 på rtings lite snabbt, ffa ljusnivå:
Real scene peak brightness i SDR: 262 mot 422 nits.
Sustained 100% window: 116 mot 178 nits.
Peak 10% window i HDR: 497 mot 797 nits.
Sustained 100% window: 107 mot 155 nits.

Så nog tusan är C2 ljusare, typ 45-60% ljusare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Review här:

Hahah, var bara tvungen att säga att jag gillade deras ambitiösa customer support. Taget från annonsen:
”During the shopping process, if you have any questions, please feel free to consult us, we will reply you within 6499 hours, wish you a happy shopping”

Uppåt 270 dagar kan man alltså få vänta på svar 😄

Permalänk
Medlem

nu ramlade äntligen mailet in från cloudflare/yubikey. tog bara nästan en vecka. verkar som de ändrat till max 4 per person nu, tyckte jag läste att folk beställt 10 innan. jag behöver bara två ändå, så spelar ingen roll för mig.

You are now eligible to purchase up to 4 individual YubiKey 5 NFC or YubiKey 5C NFC (minimum 2) starting as low as $10 USD.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

nu ramlade äntligen mailet in från cloudflare/yubikey. tog bara nästan en vecka. verkar som de ändrat till max 4 per person nu, tyckte jag läste att folk beställt 10 innan. jag behöver bara två ändå, så spelar ingen roll för mig.

You are now eligible to purchase up to 4 individual YubiKey 5 NFC or YubiKey 5C NFC (minimum 2) starting as low as $10 USD.

Jag väntar ivrigt på mitt mail, har tänkt köpa lääänge men har inte blivit av

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Yep, jag läste också 10. Sen "fick dom problem med utskicken av email"