Följ Black Week på SweClockers

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Helt knäppt att de flesta bra deals kommer via streams, vem pallar titta på sådant?

In a way, I think it's fair. people who are that determined get the good discounts. I would not be able to watch such stream, but if you can, you get rewarded.

Of course, we know fair number of scalpers do so ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Vet någon om man kan få det om man redan har ett abonomang hos tele2.
Har ingen bindningstid kvar på abonomanget sedan ett tag tillbaka.
Måste jag avsluta det jag har och ta ett nytt abonomang?

Vill gärna behålla nummret.

Så om någon vet hur man kan göra för att få det så skulle det vara otroligt uppskattat 😍

De brukar inte va så glada i att flytta från ett befintligt Tele2-nummer till ett nytt abonnemang då de betalar Elgiganten extra för att du är en "ny kund". Det finns dock vägar runt. Om du tecknar ett helt nytt nummer och samtidigt porterar ut ditt gamla nummer till nån annan operatör med tex nåt obunden 3 mån kampanj och sedan efter ett tag portera in det igen så kommer det inte va några problem att byta. Krångligt, javisst. Men genomförbart

Skrivet av draanexle:

Bättre imo o köpa den direkt från Samsung. S22+ 128gb för 5400, 256gb (slut nu) för ca 5900kr

Var hittar du detta? Jag hittar bara 8290 eller 6290 med 3 mån abg

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon291473:

Då kan vi ju konstatera att prisjakts historik är helt bortkastad för alla lika korkade som mig.
Fritt fram för företagen att klämma ut varenda öre ur dumsvensken.

Här är ett roligt exempel:

https://i.imgur.com/1iPnSdt.png

Haha ja det där var ju ett väldigt snyggt exempel. Bra att lagen tvingat fram transparensen där i alla fall!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Marw93:

Ringde tele2 om denna, tydligen ska man kunna säga upp abbet direkt och köpa ut telefonen på slutfaktura.
Men sker på egen risk. Jag kommer inte palla kludda med det, låter komma 100 dolda avgifter och shit.
Samt att det är flera 3 månaders uppsägningstid osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kan vara värt att jämföra genom pricerunner, tycker de har blivit bättre de senaste åren och prisjakt har blivit sämre.

https://www.pricerunner.se/pl/453-5075696/Inomhusklimat/Phili...

Där ser grafen något annorlunda ut.

Kanske dags att ge pricerunner en chans igen. Inte använd dom på flera år men de har ibland listat saker som inte prisjakt har osv.
Och nya prisjakt är jag allt annat än kompis med (kör mest classic fortfarande men vissa saker där börjar bli broken me )

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Såg erbjudet hos Telia på Fiber 500/500 för 299:-.
Finns det något liknande erbjudanden hos en annan operatör?

Någon som är befintlig kund och lyckats ta del av erbjudandet?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ringde tele2 om denna, tydligen ska man kunna säga upp abbet direkt och köpa ut telefonen på slutfaktura.
Men sker på egen risk. Jag kommer inte palla kludda med det, låter komma 100 dolda avgifter och shit.
Samt att det är flera 3 månaders uppsägningstid osv.

Det kanske är annorlunda i år, men jag har köpt två telefoner på tidigare BF och det har gått hur bra som helst att säga upp abonnemanget och be om en slutfaktura för telefonen. Jag har inte behövt betala någon månad alls på abonnemanget. I värsta fall får man väl lämna tillbaka allt bara.

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Bättre imo o köpa den direkt från Samsung. S22+ 128gb för 5400, 256gb (slut nu) för ca 5900kr

Gick inte den på 6290 spänn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RBRTZH:

Någon som sett bra deals på prebuild gamingdatorer? Alltid byggt egna (3-4 stycken) men sambon har mer eller mindre tagit över min PC här hemma så tänkte unna mig själv lite, såg några prebuilds på Komplett som såg faktiskt mer än okej ut. Tillexempel denna https://www.komplett.se/product/1205284/gaming/gamingdator/ga...

Inet har gratis montering just nu via deras datorbyggare. Så jag rekommendera att du går in dar och väljer din komponenter valfritt i stället för att köpa en prebuild.

https://www.inet.se/datorbyggare

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Någon som behövde en 10%-kod hos Samsung för köp av S8 tab med inbyte? PMa Troligtvis borta nu

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en Samsung Galaxy Watch 5 44 mm LTE. Någon som hittat den billigare än 3140 :- via Benify? Kanske någon kampanjkod jag missat? Hoppas för övrigt att den levereras med armband, man kan aldrig vara säker när det gäller Benify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Någon som är befintlig kund och lyckats ta del av erbjudandet?

Japp, och japp! Ring uppsägningsavdelningen, de löser det. Mer info i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615427-telia-telenor-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av gratzZ:

Produkt: TP-link Archer AX73 AX5400 Trådlös router
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradlosa-routrar/t...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5688831
Pris: 1090kr

Är denna värd pengarna? Ute efter en AX-router från just TP Link men ser att det finns andra för någon hundralapp mer, är de bättre tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Inet har gratis montering just nu via deras datorbyggare. Så jag rekommendera att du går in dar och väljer din komponenter valfritt i stället för att köpa en prebuild.

https://www.inet.se/datorbyggare

Såg det också, var lite inne på det spåret med. Kanske ska satsa på det istället, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Även jag har en 10% rabattkod på samsung. Jag har redan handlat där med 5% koden, så om någon vill ha den skicka PM.

** EDIT - Borta

Koden är nu borta
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Är det nu man skall leta efter de riktiga fynden? För det är ju faktiskt idag det är black friday...

Tror de bästa fynden gick typ förra fredagen, och delvis lite senare under helgen och i början av denna veckan.

Misstänker (men kan ha fel i enskilda fall) att det för det mesta som är kvar är mer "skräp" och rester.

(Undantag nischbutiker som inte startat sin rea förens idag.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pemani:

Meta Quest 2 - 128 GB såldes förra året runt BF/jul för 3590 kr. Normalpriset var väl ca 3990 kr. Idag är billigaste 5289 kr.

Meta Quest 2 - 256 GB såldes i okt 2020 för 4190 kr. Normalpriset förra året var väl ca 4690 kr innan höjningen under hösten med ca 500 kr till ~5200. Idag är billigaste 6490 kr.

Så nej, det har blivit snuskigt mycket dyrare. Om det är någon gång jag ångrat att jag inte köpt det så är det ju Meta Quest 2 i okt 2020 för 4190. Övriga tider har det aldrig varit aktuellt och kommer nog aldrig att bli heller om inte priserna går ner betänkligt.

Jag menar vabliga modellen quest 2. Gick ju loss för under 3000 kr liksom. 64gb. Och man kunde hitta 128 för runt 3.5 vid rea om jag inte minns fel. Utrymmet soelar väl ingen roll om man kör pcvr va?

Permalänk
Medlem

10% rabattkoden verkar inte fungera med Tab S8 längre, fungerade igår när man lade allt i kundvagnen hos Samsung. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Nån som kör Telia Fiber? Hur har det funkat för dig? Går detta att säga upp och förnya varje år? Tänkte säga upp mitt hos Tele2 men osäker vad jag ska byta till

Har 250/250 och är nöjd nu. Hade problem i början med det berodde främst på deras skitrouter som de skickar med. Den har jag lagt undan och köpt en egen bättre router (en proffs/företagsrouter, men ändå en väldigt prisvärd sådan). Nu fungerar det riktigt bra. Har ett års bindningstid, och sedan går det över till en månads uppsägningstid löpande.

Säg gärna till om du vill veta något mer.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

10% rabattkoden verkar inte fungera med Tab S8 längre, fungerade igår när man lade allt i kundvagnen hos Samsung. :/

Jag har också otur med koden. Någon som har en länk till rabattens villkor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag har också otur med koden. Någon som har en länk till rabattens villkor?

Det står att den inte kan kombineras med andra rabatter, var väl bara att de inte fixat det på sidan förens nyss gissar jag.

Permalänk
Medlem

Om inte 10% funkar så testa "bf2022" (ger 5%). Den funkade åtminstone igår på Tab S8 dealen.

Permalänk

Någon med tips på billig fast vettig 32 tums TV? Ska bara ha till dotterns rum så inga direkta krav på bildkvalite men önskar gärna inbyggd smart funktion så jag slipper ordna med sticka, box etc.

Max 2000 kr.

Permalänk
Skrivet av rodang:

Om inte 10% funkar så testa "bf2022" (ger 5%). Den funkade åtminstone igår på Tab S8 dealen.

100:- drogs av för mig med den koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

100:- drogs av för mig med den koden.

Hm ok, jag måste ha sett fel då, trodde den var procentuell!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodang:

Ja den fungerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Gick inte den på 6290 spänn?

Skrivet av leks:

De brukar inte va så glada i att flytta från ett befintligt Tele2-nummer till ett nytt abonnemang då de betalar Elgiganten extra för att du är en "ny kund". Det finns dock vägar runt. Om du tecknar ett helt nytt nummer och samtidigt porterar ut ditt gamla nummer till nån annan operatör med tex nåt obunden 3 mån kampanj och sedan efter ett tag portera in det igen så kommer det inte va några problem att byta. Krångligt, javisst. Men genomförbart

Var hittar du detta? Jag hittar bara 8290 eller 6290 med 3 mån abg

6290kr och sen använde jag rabattkoden som samsung chatten gav. Den gav ca 14% rabatt så slutpriset blev 5461kr för 128gb S22+.

När jag frågade så var koden giltig till 31 December, och skulle inte kunna kombineras med andra erbjudanden. Vet ej om de menade andra kampanjkoder, eller på redan reade priser.

Får väl se hur det blir i slutändan.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Behöver nya ram-minnen. Ett av dom börjar nog dö.

Tips på något som passar till min spec nedanför? minst 16gb såklart och minst 3200mhz

Tack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Behöver nya ram-minnen. Ett av dom börjar nog dö.

Tips på något som passar till min spec nedanför? minst 16gb såklart och minst 3200mhz

Tack

https://www.inet.se/produkt/5303947/kingston-fury-32gb-2x16gb...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS Rog Strix B650E-I - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Produkt: GIGABYTE GeForce RTX 4080 EAGLE OC
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-4080-E...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7203531
Pris: 15990kr

Fortfarande svindyrt men under MSRP.

Intressant att det ändå ligger nära US-priserna justerat för dollarkurs och moms:
15990 * 80% = 12 792 kr ex moms
12792 / 10,76 = 1 188 USD (Och då räknar vi inte med några tillkommande teknik/kemikalieskatter)

(10,76 är medelkursen SEK-USD senaste 30 dagarna, så ungefärligt värde men mer rättvisande än att utgå från dagens kurs då de gissningsvis inte köpts in idag)

Fortfarande orimligt högt pris och blir absolut inget köp för min del, men intressant att se att priserna följer US väl justerat för momsen.

Med samma räknesnurra blir en Radeons nya följande:
7900 XTX:
999 * 10,76 = 10 749 kr ex moms
10 749 * 1,25 = 13 436 kr inkl. moms

7900 XT:
899 * 10,76 = 9 673 ex. moms
9 673 * 1,25 = 12 092 inkl. moms

Så fortfarande väldigt höga priser. Hoppas att USD-kursen stannar kvar på 10,4 som den är idag eller förbättras (var 11,1 den 25 november), då ett 7900 XTX skulle kosta 12987 kr inkl. moms om man har dollarkursen 10,4 istället för 10,76 (-450kr)