Razer blade Advanced model 15.4" 2021 Flertalet problem

Permalänk
Medlem

Razer blade Advanced model 15.4" 2021 Flertalet problem

Hejsan

Min laptop har haft flertalet problem sedan köpet jag gjorde vintern 2021.

Jag vill nu försöka hitta lösning till 2 av de problemen jag har som stör mig väldigt mycket.

Ibland så glitchar skärmen. Bilden visar en av de möjliga glitchesen som händer ibland, inte var dag, men ibland. Händer att skärmen vissar 4 st små skärmar ibland också när den glitchar.

Andra problemet är spel relaterat där min dator vägrar gå över 23-40 fps på diablo 4. Jag har testat alla olika settings och den håller sig relativt likt på alla settings.

Lösning?

Specs på datorn är 3070 8GB - 16 GB RAM - 1 TB SSD - i7 11th gen 2.8 GHz

tacksam för all hjälp jag kan få!

Ha de bra.

Permalänk
Medlem

Bild delen så hadde jag kontaktart supporten. Du har ju bild på det så typ lätt att bevisa.
Problemet är väll att de oftast bara vill att man ska uppdatera bios och grafikkort (vilket man redan har gjort flertalet gånger troligen) alternativt ominstallera windows snarare än att ta in datorn direkt och bara byta ut det som kan åstadkomma felet. Och eftersom det bara är ibland så kommer inte de att se om felet är fixat eller ej förs en nyare uppdatering fins ute.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Bild delen så hadde jag kontaktart supporten. Du har ju bild på det så typ lätt att bevisa.
Problemet är väll att de oftast bara vill att man ska uppdatera bios och grafikkort (vilket man redan har gjort flertalet gånger troligen) alternativt ominstallera windows snarare än att ta in datorn direkt och bara byta ut det som kan åstadkomma felet. Och eftersom det bara är ibland så kommer inte de att se om felet är fixat eller ej förs en nyare uppdatering fins ute.

Tack. Jag ominstallerad om windows igår, diablo funkar bättre men fortfarande lite för låg fps tycker jag.

Ska kontakta inet där jag köpte datorn, skicka bild och berätta om det. Kanske de kan skicka den för utbyte av komponenter, hade ju varit bäst.