In-Ear beslutsångest...
Hej!
Har sedan november 2021 haft ett par Jabra 85T som jag har varit väldigt nöjd med överlag. Nu har de dock gått en match med tvättmaskinen som de förlorade ganska kraftigt... Så på jakt efter nya trådlösa in-ear. Har tittat runt men hittar inte riktigt det jag söker efter att ha läst diverse recensioner, så då vänder jag mig till er då det säker är någon som har eller har testat några av de aktuella varianterna!
De jag började titta på var:
Jabra Elit 8 Active. Fick hem ett par men insåg direkt att det var ett felköp. Anledningen till att de blev dem var att en av de få negativa sakerna med Jabra 85T var att de hade en liten tendens att nästan ramla ur vid löpturer. Men den näst intill totala avsaknaden av ANC på Jabra Elit 8 Active gjorde att de inte är ett alternativ (trodde inte de skulle vara så pass mycket sämre än mina tidigare...).
Det jag letar efter:
Bra ANC eller i vilket fall inte sämre än vad jag hade i 85T (ska funka att köra åkgräsklippare tex).
Tåla svett och stänk samt arbete i något dammig miljö (lantbruk och fabrik).
Sitta kvar vid löpturer.
Uppkopplad mot 2 enheter samtidigt.
Bra samtalsljud.
Ok batteri (4h med ANC är fullt ok).
Kommer användas med Android eller enstaka gånger med Windows.
Så de alternativen jag tittat på:
Apple AirPods Pro 2 usb-C Som jag förstår det tappar man ett par funktioner som känns lite tråkigt. Kanske ändå är ett bra alternativ?
Jabra Elite 10 Fyller det mesta, men förstår det som att samtalsljudet är allt annat än bra? Känns lite sisådär när man ofta befinner sig i lite till ganska bullrig miljö.
Bose QuietComfort Funkar inte att vara ansluten till 2 enheter samtidigt.
Sony WF-1000XM5 Känns något sköra och med speciell "plutt" i örat som inte alla vekar gilla.
Finns säkert fler alternativ som jag inte har tittat på ännu men är öppen för förslag
Budget är väl max runt 3.5k. Att bli nöjd är viktigare än att spara ett par hundra.
Tack för hjälpen