Telia - Flytta bredbandsavtal till ny lägenhet

Permalänk

Telia - Flytta bredbandsavtal till ny lägenhet

Hej!

Jag har idag telia 250/250 för 300kr i månaden med bindningstid.

Den 1 nov kommer jag flytta till en annan stad och tänkte i min enfald att jag kunde ta med mig mitt abonnemanget eftersom jag har frågat Telia på telefon om det går att flytta med abonnemanget för samma pris och svaret har varit ja..

När jag kontaktade Telia förra veckan så sade dem att det stället jag ska flytta till har höga nätavgifter vilket gör att jag har två val:

Antingen så tar jag slutfaktura på mitt befintliga abonnemang eller så tecknar jag nytt abonnemang med bindningstid för nästa adress. 250/250 på nya adressen skulle vara kring 500kr och 100/100 skulle vara liknande pris.

De hänvisar till att detta framgår i allmänna villkor, men det känner mig grundlurad. Har ju bara snackat med dem på telefon så har ju inga bevis.. har dock en chattlogg..

14:41:44 --- jockemedkniva
>Sista frågan: om jag flyttar om 6 månader, kan jag överlåta bredbandet till nästa hyresgäst om den vill det eller kan jag ta med mig det till nästa bostad, förutsatt att det finns Telia ofc
--------------------
14:41:53 ---- Sarah
>Det stämmer
--------------------
14:42:03 --- jockemedkniva
>På båda?
--------------------
14:42:22 ---- Sarah
>På båda

Jag funderar på att ta slutfaktura och bestrida fakturan pga vilseledande marknadsföring men lär ju bli krossad.. Några tips eller är det bara att gå vidare?

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Telia tar samma pris men stadsnätet tar ut högre avgifter på nya adressen.
Det är ju utom Telias kontroll, kan dock hålla med om att första kontakten i telefon kunde svarat lite mer diplomatiskt.
Blir nog att läsa allmänna avtalsvillkoren.
Tror inte en person som säger att det är samma pris räcker som "bevis" om nätavgiften är annorlunda.