Bärbar för gaming till min bror.

Permalänk

Bärbar för gaming till min bror.

Hej.

Skulle behöva lite hjälp med att få mest för pengarna på en bärbar till min bror för spel. Riktpunkter är flyt i 1080p, två nvme ssd slots gärna som tar 2tb ssd och möjlighet till 32 gb ram.

Har tittat runt lite och man blir ju bara förvirrad.

Hittade dessa:

Ny med 4060

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Outlet vara med 3070

https://www.elgiganten.se/product/outlet/lenovo-legion-5-pro-...

Duger nån av dom eller finns det bättre alternativ gärna uner 16k strecket.

Tack på förhand

Visa signatur

Antingen så går det eller så går det sönder!

Permalänk
Medlem

Kan han hålla sig en månad kommer ju black friday garanterat att ge mest för pengarna. Vet att HP brukar ha bra erbjudanden och deras speldatorer är väldigt schyssta, går säkert att plocka upp en lenovo legion med vettig konfig för en mindre summa också vilket är ett bra alternativ annars.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Det kan gå att få en med ett 4070 under Black Friday för omkring 16 000. Värt att vänta, om det inte brådskar.

Permalänk

Åldern tar ut sin rätt... Black friday är ju nu mer ett galet spektakel, inte en tanke på denna tillställning. Helt klart får han bita på naglarna tills dess för där finns ju nån krona att tjäna å få bättre hårdvara.

Tusen tack för inlägg båda två.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Kan han hålla sig en månad kommer ju black friday garanterat att ge mest för pengarna. Vet att HP brukar ha bra erbjudanden och deras speldatorer är väldigt schyssta, går säkert att plocka upp en lenovo legion med vettig konfig för en mindre summa också vilket är ett bra alternativ annars.

lenovo legion känner jag till men HP då är det väl omen den heter va? Är den i samna kaliber kvalitetsmässigt som legion?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smed-Pelle:

lenovo legion känner jag till men HP då är det väl omen den heter va? Är den i samna kaliber kvalitetsmässigt som legion?

Victus är den senaste brandingen som HP kör med. Skulle nog sätta deras produkter över Lenovo kvalitetsmässigt.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10