Youtube slår mot annonsblockerare med nytt reklamsystem

Permalänk

Jag tycker inte Google är en vidrig firma. They're in the business of making money.... End of story. Har man problem med det, används då andra tjänster eller bygg egna. Google har nyligen lyckat få affärssegmentet att generera pengar likt alla de andra molnleveratörerna som Amazon och Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Börjar rent ut sagt bli enormt tröttsamt varje gång detta kommer på tal.

Vad sägs om att sluta engagera dig i frågan då?

Skrivet av Dawelio:

Antingen betalar man för tjänsten om man vill använda den och slippa reklam, eller så gör man inte det.
Att sitta och gnälla över detta på ett forum kommer inte att ändra någonting hos Google/Youtube för det.

Fast nej. Man hittar workarounds för att göra det till en bättre upplevelse. Det behöver vi inte Googles eller din tillåtelse för att göra.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Vad sägs om att sluta engagera dig i frågan då?

Hur engagerar jag mig i frågan exakt menar du genom att påpeka att det är samma diskussion varje gång detta kommer på tal? Är ju knappast att man engagerar sig i frågan…

Skrivet av huxflux:

Fast nej. Man hittar workarounds för att göra det till en bättre upplevelse. Det behöver vi inte Googles eller din tillåtelse för att göra.

Absolut inte, har jag sagt annorlunda? Vet inte riktigt vart du fick att du behöver Googles eller min tillåtelse för? Mycket märklig kommentar måste jag säga.

Och sedan fast nej. Försöker man hitta workarounds får man ta problemen som kommer med. Kommer återigen inte att hjälpa något genom att gnälla om detta på diverse forum.
Google behöver eller bryr sig inte ditt tillstånd heller för den delen, uppenbarligen.

Upplevelsen är redan bra om man betalar för tjänsten. Men är man inte villig att betala så får man ta som det är. Som man bäddar får man ligga som man brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken12345:

Jag tycker inte Google är en vidrig firma. They're in the business of making money.... End of story. Har man problem med det, används då andra tjänster eller bygg egna. Google har nyligen lyckat få affärssegmentet att generera pengar likt alla de andra molnleveratörerna som Amazon och Microsoft.

Fast har man monopol, likt Google har. Så finns det inga andra tjänster.
De kreatörer på Youtube har inget annat val än att fortsätta släppa videos på plattformen eftersom det är där tittarna är. Tittarna har inget annat "val" att rikta sina pengar om de vill fortsätta se sina kreatörer.
Tittarna tillsammans med kreatörerna kan inte ens gemensamt byta plattform.

Problemet är att hela marknadsekonomin är förstörd av Bigtech.
Enda lösningen är att reglera sönder de företagen i småbitar så konkurrens kan uppstå.

Monokulturen måste bekämpas, annars är det 2-3 aktörer som delat upp marknaden mellan sig och dikterar alla villkor. Köper upp all konkurrens och påverkar standarder och tekniska lösningar på det viset att inget hot någonsin kan uppstå.

Google förstör webbstandarder likt MS försökte på 90talet.
De styr helt och hållet webbläsarmarknaden, de förpestar internet på så många vis att de kan enbart ses som tyranner över den fria marknaden. På en fri marknad ska alla ha samma möjlighet. Då måste den regleras så att inte några skaffar sig möjligheten att stampa sönder all konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken12345:

Jag tycker inte Google är en vidrig firma. They're in the business of making money.... End of story. Har man problem med det, används då andra tjänster eller bygg egna. Google har nyligen lyckat få affärssegmentet att generera pengar likt alla de andra molnleveratörerna som Amazon och Microsoft.

Lönsamhet är alltings mått. Punk slut? Nä. Det är ett alltför begränsat mått.

Finns även alternativ till din enögda spaning om att ifall man ogillar dem bör man välja annat. Jag föredrar att använda deras tjänster när ingen bättre finns och låta bli att dela data samt inte konsumera reklam.

Vidare tycker jag det är riktigt att skapa trådar på sweclockers där man ondgör sig över Google samt utbyter tips på hur man kan ruinera (nåja) dem.

Visa signatur

#nul

Permalänk

Senaste uppdateringen från Opera(med Adguard) har besegrat Youtubes senaste försök precis. Det är lustigt hur en webbläsaruppdatering just spontant attackerar Youtubes system.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det ska finnas alternativ för folk som bara vill betala för en tjänst man använder. Varför ska jag behöva betala för YouTube Music när jag inte vill ha den skiten?

För att det är samma, Youtube music -ÄR- youtube. även om du skulle få ett billigare abonnemang utan "music" appen har du förtfarande tillgång till exakt samma utbud på vanliga youtube. (och samma utbud som youtube i music appen, för den delen).
alltså är det lika bara att dom hör ihop då det inte går att sära på dom, liksom.

eller du menar att dom aktivt skulle blocka musik/musikvideos för att du ska få en billigare kostnad?
oavsett om du får "youtube music" eller inte är priset värt det i min bok, jag kollar ju typ lätt 2-3 timmar en normal dag på olika youtubers jag följer och ibland mycket mer (real engineers playthrough på infra, 8 timmar lol).

jämfört med netflix som jag inte kollade något på alls på typ 3 år innan jag fick tummen ur och sade upp det. 300x mer valuta för pengarna på youtube.

blivit så van vid ingen reklam på telefon, tv och dator att när kompisen som inte har premium castar till min tv och det kommer reklam blir jag lite halvt shockad/äcklad, pleb! haha.

men såklart, det är ju bara min mening.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som jag sa, youtubern, Youtube betalar youtubern för att göra reklam för Youtube Premium för att kringgå Youtube Premiums reklamfrihet.

jag konsumerar typ 2-3 timamr youtube om dagen alltså rätt stor konsument och jag har aldrig inte en enda gång sett reklam/sponsor segment för youtube premium av någon youtuber jag följer (säkert 200 st). du får jättegärna länke en video där det sker.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

För att det är samma, Youtube music -ÄR- youtube. även om du skulle få ett billigare abonnemang utan "music" appen har du förtfarande tillgång till exakt samma utbud på vanliga youtube. (och samma utbud som youtube i music appen, för den delen).
alltså är det lika bara att dom hör ihop då det inte går att sära på dom, liksom.

eller du menar att dom aktivt skulle blocka musik/musikvideos för att du ska få en billigare kostnad?
oavsett om du får "youtube music" eller inte är priset värt det i min bok, jag kollar ju typ lätt 2-3 timmar en normal dag på olika youtubers jag följer och ibland mycket mer (real engineers playthrough på infra, 8 timmar lol).

jämfört med netflix som jag inte kollade något på alls på typ 3 år innan jag fick tummen ur och sade upp det. 300x mer valuta för pengarna på youtube.

blivit så van vid ingen reklam på telefon, tv och dator att när kompisen som inte har premium castar till min tv och det kommer reklam blir jag lite halvt shockad/äcklad, pleb! haha.

men såklart, det är ju bara min mening.

Deras eget fel att de bakade in Google Play Music i YouTube, skiter fullständigt i om "music" är YouTube nu eller inte då jag fortfarande inte använder skräpet. Vill kolla på YouTube kanaler utan att 25% av min spenderade tid är reklam och det är allt.

Hur deras skräp kostar 120kr i månaden kan jag inte begripa heller då deras "utbud" är saker som folk gjort själva, det är inget egenproducerat material eller inköpt från en tredjepart så deras kostnader är 0kr jämför med t.ex. Netflix.

Max 29kr i månaden borde det kosta för att få bort reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

jag konsumerar typ 2-3 timamr youtube om dagen alltså rätt stor konsument och jag har aldrig inte en enda gång sett reklam/sponsor segment för youtube premium av någon youtuber jag följer (säkert 200 st). du får jättegärna länke en video där det sker.