GTSA drog pengar ifrån mitt konto utan att något köp gjorts

Permalänk

GTSA drog pengar ifrån mitt konto utan att något köp gjorts

Om ni gjort ett köp på GTSA med kort så ha koll. De har dragit pengar på mitt konto. Problemet? Jag har inte handlat något eller varit inne där på flera månader. Däremot handlade jag i Januari och de har alltså dragit det här beloppet igen (hur??!). Jag tänkte att Svea sköter själva betalnings-modulen på hemsidan så att använda kort bör således vara säkert. Pengarna drog 2024-08-02. Jag hade ingen aning om den omfattande bluff-resan de är ute på förrän jag började googla om det och blev helt kall i kroppen. Jag har ringt Svea, Jag har ringt GTSA. Just nu försöker de få tag i GTSA. Annars blir det en reklamation på köpet hos Svea / alternativt min bank. Men dessa pengar har de alltså rent utsagt snott från mitt konto. Det hände på fredagkväll den 2 augusti och 5 augusti när de ska öppna sin telefonsupport så har de såklart semesterstängt. Tror de försöker ta så mycket pengar de kan och dra bara.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om - MOD
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av agdraömn:

Om ni gjort ett köp på GTSA med kort så ha koll. De har dragit pengar på mitt konto. Problemet? Jag har inte handlat något eller varit inne där på flera månader. Däremot handlade jag i Januari och de har alltså dragit det här beloppet igen (hur??!). Jag tänkte att Svea sköter själva betalnings-modulen på hemsidan så att använda kort bör således vara säkert. Pengarna drog 2024-08-02. Jag hade ingen aning om den omfattande bluff-resan de är ute på förrän jag började googla om det och blev helt kall i kroppen. Jag har ringt Svea, Jag har ringt GTSA. Just nu försöker de få tag i GTSA. Annars blir det en reklamation på köpet hos Svea / alternativt min bank. Men dessa pengar har de alltså rent utsagt snott från mitt konto. Det hände på fredagkväll den 2 augusti och 5 augusti när de ska öppna sin telefonsupport så har de såklart semesterstängt. Tror de försöker ta så mycket pengar de kan och dra bara.

Reklamera skiten omgående! Inte ditt problem om det kostar pengar hos Svea eller GTSA.

Har du inte ingått något avtal så kan de inte Willy-nilly dra stålar.

Rent allmänt så är bankdragningar jäkligt läskiga, finns typ inget konsumentskydd att betala via bankdragningar, trutly eller swish.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har du stängt ditt kort för internetköp?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Bael:

Har du stängt ditt kort för internetköp?

Ja jag gjorde det direkt efter jag insåg vad som hänt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av agdraömn:

Steg 2 är att göra en kortreklamation till din kortutgivare (inte Svea).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Skrivet av DavidtheDoom:

Steg 2 är att göra en kortreklamation till din kortutgivare (inte Svea).

Precis, vänta inte, reklamera direkt, banken bör kunna råda dig vidare om inte annat

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Min bank (kortutgivare) kommer återbetala beloppet men de vill att jag i första hand vänder mig till företaget (GTSA) och betaltjänsten hos företaget (Svea). Min bank är ju min arbetsgivare så jag är inte orolig att de inte kommer hjälpa mig men jag är mest intresserad hur GTSA och mest av allt Svea kan låta det här ske så jag tycker det är lite kul att försöka jaga GTSA i detta. Svea har varit väldigt hjälpsamma och erbjudit sig att återbetala beloppet även dom men enligt praxis vill de först och främst få tag i företaget, men de har varit flera handläggare på Svea som jagat GTSA (verkar som att majoriteten av Sveas kundtjänst-samtal senaste veckan handlar just om GTSA så de är angelägna att få tag i dom av fler skäl än mitt). Så vi får se om GTSA går all out och försöker scamma så många kunder som möjligt och sen gå under jord eller om det faktiskt bara skett något fel hos dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Denna näringsidkare upphör aldrig att förvåna och är sällsynt överrepresenterad när det kommer till konstiga situationer på detta forumet. Håller er ifrån detta bolag och minska risken för skit.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk