Permalänk
Medlem

Jag och min fru delar på ett familjekonto, en ökning till 279 kronor känns jävligt saftigt alltså.

Hade vi varit 5 som delade på kontot så visst, men för 2 personer känns det inte bra.
Vi hade ju kunnat dela på ett konto om det inte var för att våra rekommendationer osv blir uppfuckade.

Jag hade också gärna valt bort youtube music som jag inte använder mig av alls och det är fult av dom att kombinera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Familjeabonnemanget för Premium gick från 229 kr till 359 kr… Det var ju i saftigaste laget.

Mitt familjeabonnemang höjdes till 279. Finns det olika?

Till 279, inte 259. Läste tråden och såg att det är ett annat pris i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Mitt familjeabonnemang höjdes till 259. Finns det olika?

Från 179:- till 279:- är det jag har fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Mitt familjeabonnemang höjdes till 259. Finns det olika?

tomtjut betalar massor extra % till apple troligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r80x:

Det är precis det jag menade och hoppas på. Med konkurrens så blir det oftast mer konsumentvänligt. "an offer you can't refuse" försvinner rätt ut ur fönstret när de missköter plattformen så pass att användarna vill ha något annat och möjligheten presenterar sig i form av andra stora aktörer.

Ahhhhh... jag menade mer att de gör det mot uppstickaren... Och när man har de resurser de har tror jag ägarna av en uppstickare skulle finna det oerhört svårt att motstå vad de kan erbjuda.

Tror inte för en sekund att de skulle ge användaren ett sådant erbjudande, däremot tror jag de skulle höja än mer efter att de gjort det jag skrev ovan

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Det suger absolut att behöva få en prishöjning på något som jag redan betalat för så många år men å andra sidan så de antal timmar per dag jag lägger på youtube gör det ändå värt i längden. Jag gör som en god svensk och knyter näven riktigt hårt i fickan sedan går jag vidare med mitt liv, ett liv utan youtube premium är inte aktuellt ändå

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om man kunde få riktigt bra kvalite på deras matrial kunde jag kanske betala för ett abonnemang, men jag betalar istället €12 för Digital Foundry Premium Paetron så jag kan ladda ned deras innehåll i 4k HVEC. För resten på youtube duger deras bitrate och en bra adblocker för mig.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6933 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjut:

Familjeabonnemanget för Premium gick från 229 kr till 359 kr… Det var ju i saftigaste laget.

Mitt premium familjeabonnemang höjs från 179 till 279.
Konstigt alla har olika priser

Permalänk

Sån länge det finns sätt att få youtube premium gratis får de nöja sig med min data som de säljer.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Sån länge det finns sätt att få youtube premium gratis får de nöja sig med min data som de säljer.

Även om du betalar så säljer de din data, du kommer inte undan.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Även om du betalar så säljer de din data, du kommer inte undan.

Jaså slapp man inte det om man betalade? Kanske var facebook man fick betala?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jaså slapp man inte det om man betalade? Kanske var facebook man fick betala?

Självklart inte, google tjänar massor av miljarder på att sälja din data, och ännu mer om du betalar för "reklamfritt"

Permalänk
Medlem

Traditionella YouTube är lätt värt det, men eftersom YouTube har börjat spamma feeden med AI-producerat dyngmaterial som suger värre än vad som är möjligt att beskriva på sista tiden så börjar man undra ..

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Betala för youtube??? Hahahahaha

Permalänk
Medlem

Ok, jag ångrar en kommentar jag skrev på en video igår😩

Alltså vad är oddsen?! Igår kommenterade jag på en video om hur fantastiskt youtube premium är och att jag utan problem skulle kunna tänka mig att betala mer och att jag var en av dom första som skaffade det (har familjeabonnemang) och jag fick en gratis google nest mini.. MEN även dom 4 jag hade med i abonnemanget (som inte ens betalade för det) och hur jag undrar varför dom gjorde så och hur generöst osv..

Kl 5 imorse fick jag ett mail om prishöjningen med 100kr mer. Jag tycker fortfarande att det är värt det, för av alla streamingplattformar så är det youtube jag kollar på mest.. mer än 99.999999% typ.

Men alltså några timmar senare efter min kommentar😳

Youtube kanske tog åt sig av min fina komplimang och insåg värdet (skämt åsido 🤣)

Men hade ju föredragit att prisökningen blir pangbom kunde dom inte smygit fram det lite? Månad för månad?

Men jag läste alla funktioner som kommer att finnas så är ändå förståeligt (eller för 100kr mer vet jag inte men)
Vill inte ens skriva hur många nollor jag skulle kunna betala för att slippa reklamen med tanke på allt jag kollar på (för då lär ju jag få pröjsa det snart😅)

Men vad kostade en google nest mini? Dom gav ju bort 5st.. får tänka så helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Kör Smarttube via Nvidia Shield, fungerar utmärkt och synkar mellan konton också!
Hoppar till och med automatiskt över reklam / spons in-video.

Permalänk
Medlem

Behåller det för dotterns skull, men hade jag flugit solo skulle jag nog ha sagt upp det. Använder YT mycket, men värderar det inte särskilt högt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallpan:

Alltså vad är oddsen?! Igår kommenterade jag på en video om hur fantastiskt youtube premium är och att jag utan problem skulle kunna tänka mig att betala mer och att jag var en av dom första som skaffade det (har familjeabonnemang) och jag fick en gratis google nest mini.. MEN även dom 4 jag hade med i abonnemanget (som inte ens betalade för det) och hur jag undrar varför dom gjorde så och hur generöst osv..

Kl 5 imorse fick jag ett mail om prishöjningen med 100kr mer. Jag tycker fortfarande att det är värt det, för av alla streamingplattformar så är det youtube jag kollar på mest.. mer än 99.999999% typ.

Men alltså några timmar senare efter min kommentar😳

Youtube kanske tog åt sig av min fina komplimang och insåg värdet (skämt åsido 🤣)

Men hade ju föredragit att prisökningen blir pangbom kunde dom inte smygit fram det lite? Månad för månad?

Men jag läste alla funktioner som kommer att finnas så är ändå förståeligt (eller för 100kr mer vet jag inte men)
Vill inte ens skriva hur många nollor jag skulle kunna betala för att slippa reklamen med tanke på allt jag kollar på (för då lär ju jag få pröjsa det snart😅)

Men vad kostade en google nest mini? Dom gav ju bort 5st.. får tänka så helt enkelt...

-_- Ditt fel!

1.5 år sedan statistiken nollställdes. Hade Indien innan men de stängde den vägen.

Så här ser mitt ut. Dock jävligt hög höjning från 179>279kr... Tur man kunnat skippa alla andra streamingtjänster nu så man har råd med den man tittar på mest..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

youtube premium är lätt det bästa abonnemanget jag har, prishöjning suger men enligt mig är det värt 149/mån.

Största problemet jag har är att YouTube konstant sänker upplösningen till 720p eller 360p vilket gör videos märkbart suddiga, särskilt om de innehåller text. Spelar ingen roll hur många gånger man ändrar till 1080p det fortsätter att dra ner upplösningen.

Som plus i kanten får man aldrig svar av YouTubes supporttjänst när man loggat ett ärende.

Min största hatkärlek då jag använder YouTube dagligen.

Permalänk
Skrivet av Pauls711:

Hur kommer det sig att ni betalar så mycket?
Från Expressen.
TV-avgiften: De flesta betalar 1 300 kronor per år
Som mest kommer avgiften att uppgå till 1 300 kronor per år och den summan kommer alla som tjänar mer än 13 600 kronor per månad att betala – vilket innebär att 67 procent av svenska folket beläggs med maxavgiften.

Ett hushåll med två vuxna kan därmed komma att betala 2 600 kronor i public service-avgift per år, 200 kronor mer än man gjort med tv-licensen som är på 600 kronor i kvartalet.
Mvh Paul

Uff kommer du här med fakta. Tack.
200 spänn som emotionellt känns som betydligt mer iom skräpet man "får" för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HEXB1T:

Största problemet jag har är att YouTube konstant sänker upplösningen till 720p eller 360p vilket gör videos märkbart suddiga, särskilt om de innehåller text. Spelar ingen roll hur många gånger man ändrar till 1080p det fortsätter att dra ner upplösningen.

Som plus i kanten får man aldrig svar av YouTubes supporttjänst när man loggat ett ärende.

Min största hatkärlek då jag använder YouTube dagligen.

Du får skaffa en addon som ändrar till den upplösning du vill ha, så slipper du auto-läget.

Permalänk
Medlem

Tror de får svårt med höjda priser. Den yngre generationen har lämnat youtube….

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av HEXB1T:

Största problemet jag har är att YouTube konstant sänker upplösningen till 720p eller 360p vilket gör videos märkbart suddiga, särskilt om de innehåller text. Spelar ingen roll hur många gånger man ändrar till 1080p det fortsätter att dra ner upplösningen.

Som plus i kanten får man aldrig svar av YouTubes supporttjänst när man loggat ett ärende.

Min största hatkärlek då jag använder YouTube dagligen.

Youtube auto HD + fps funkar bra för mig.
Youtube auto like funkar också bra (manuell installation då Youtube/chrome såklart inte gillar skiten).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Som en kombination med musiktjänsten tycker jag att det är värt det definitivt. Tittar mycket på youtube. Vi kör också familjeabonnemang. Så nu får jag som står för abonnemanget driva in en högre avgift från resten av familjen.

Jag hade nog betalat själv för ett vanligt annars eftersom jag tittar så mycket. Reklam vill jag inte se och adblock känns inte rätt, man vill ju stödja de man tittar på

Permalänk
Medlem

Spotify kostar 120 riksdaler, så helt orimligt är det inte..
YouTube music suger kattskit, men är för snål att betala för båda.

Permalänk
Skrivet av DST:

youtube premium är lätt det bästa abonnemanget jag har, prishöjning suger men enligt mig är det värt 149/mån.

Hade gärna betalat för premium osv använder yt rätt mycket. MEN, anledningen till att jag inte har det redan, är för att det kostar för mycket. Någon som hört det där om att det kostar ett halvt öre att visa en reklam för någon? Så rimlig inkomst för en halvtung användare/månad lär väl vara kanske tio spänn?

Lite väl saftigt då att de ska ha 100 spänn ovanpå det. Och speciellt när de redan gick med vinst för versionen med reklam.

Tänk om de hade haft lite skam i kroppen och "bara" multiplicerat med pi. 29:-/mån hade jag lätt hoppat på.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Självklart inte, google tjänar massor av miljarder på att sälja din data, och ännu mer om du betalar för "reklamfritt"

Jo det stämmer, därför jag är emot premium då jag anser att jag redan ger dom pengar ofrivilligt genom att de får sälja min data.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Lätt värt det. Har inga ads på något förutom bingolotto. Enda nackdelen att man inte kan välja en specifik upplösning som autospelas.

Permalänk
Medlem

YT Vanced

Finns även Freetube ifall man inte behöver alla inställningar m.m

Permalänk

Fy faan vilken prisökning... Fick det mailet häromdagen, blir till att fimpa hbo/max för det har absolut ingenting att se nuförtiden där.
YouTube Premium används av hela familjen konstant men definitivt i överkant vad det gäller prisökning.