Permalänk
Medlem

Lyssnade lite på vad någon väldigt fokuserad typ 17-åring snackade om i tfn under vår gemensamma tunnelbanefärd idag. Att han gick av vid samma stopp som jag var nog ren slump faktiskt.
Var det fantasy fotboll som telefonkonferens, eller nåt?
Känner mig fortfarande väldigt osäker kring varför grabben tackade av Djurgården och tog sikte mot Lazio, allt i spannet av vad som för en totalt ovidkommande tycktes vara ett telefonsamtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Har aldrig hört talas om att ballen betyder balkong, däremot så är ballarna röven här i skåne.

men skåningar kan man inte lita på, det har jag ju slagit fast ett antal gånger, bl. a. i berättelsen om min forna granne (som på den tiden var min nya granne, numera avflyttad). Jag bjöd på kaffe för att välkomna denne nye granne och han tackade ja med orden "ja kummer å taur me mej lite pipparkauger". I min enfald tänkte jag att pipparkauger var något nytt, för mig okänt, snusk och tyckte att det ju lät ganska spännande. När han kom hade han med sig en förpackning tjocka skånska pepparkakor och då insåg jag att man inte kan lita på skåningar.

Permalänk
Medlem

Fyller mitt tidtagare inlägg på trafiktema.
Dum folk som promt ska cykla eller gå på vägen/refugen trots att det finns tilldelad gång och cykelbana inom 2 meter radie.
Eller ännu värre dom på el-spark cyklar som tror dom är odödliga.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av serafim:

men skåningar kan man inte lita på, det har jag ju slagit fast ett antal gånger, bl. a. i berättelsen om min forna granne (som på den tiden var min nya granne, numera avflyttad). Jag bjöd på kaffe för att välkomna denne nye granne och han tackade ja med orden "ja kummer å taur me mej lite pipparkauger". I min enfald tänkte jag att pipparkauger var något nytt, för mig okänt, snusk och tyckte att det ju lät ganska spännande. När han kom hade han med sig en förpackning tjocka skånska pepparkakor och då insåg jag att man inte kan lita på skåningar.

Haha underbart, som malmöit med bred skånska kan jag förstå dig men för mig är det solklart

Klart du ska ha litta pebarkaugor

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Gnäll från min lekstuga.
Med ledorden omfördela och frigöra.

Mobilabonnemang och hitta det optimala lösningar fungerar inte med jämförelsesidor.
Dom suger.
Dom listar inte dom mindre och unika operatörerna, så ska man hitta vad man söker får man vara tydlig och specifik.
Den som vet, vet.

X har ett för 79 kr per månad med fria samtal/sms och 1 GB internet.
Varför betala 300 eller 400 kr per månad för obegränsat internet i mobilen.
När man kan kompromissa och omfördela och använda alla gratis surfpunkter i sin omgivning.
Matbutik, Kaffe, Inne galleria, Hemmets internet, Bibliotek, Jobbets WIFI osv.

Det är ett falskt behov som inte är nödvändigt med lite beteende ändring hos oss som individer.
Och plötsligt 300/400 kr mer i lönehöjning per månad eller ökad årsinkomst med 4000+ kr.
Eller 3 till 4 gratis fika på ett kaffe eller en middag på restaurang, per månad.

Och det är en sak bland massor i att omfördela och frigöra.
Vi talar om 5-siffriga belopp om man ser över sin ekonomi.
Ingen bank ger dig ett sådant pensionssparande.

Behovet och tjänster och produkter och bryta eller ändra beteende mönster.
Föreställ dig om möjligheten finns med att cykla istället för bil eller SL-kort.
Vinster för hälsan och plånboken.

Sådan brottas jag med dagligen.
För målet är att snart sluta jobba och livnära mig på annat i livet.

Ha en fin dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Nej det är inte lätt att ha förstånd till att förstå!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Varför betala 300 eller 400 kr per månad för obegränsat internet i mobilen.
När man kan kompromissa och omfördela och använda alla gratis surfpunkter i sin omgivning.

Av den enkla anledningen att man inte rör sig i områden med gratis surfpunkter.
Jag betalar 195 kr för 100GB, det är i praktiken obegränsat för mig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Politikerna röstar ja för Chat Control. Hoppas de får sin mobiltelefon hackad så de får sin korruption avslöjad.

Mozilla. Du har inte missat förstasidan?

Priserna på PS5 Pro.

Min fingerskada är inte läkt.

Idag är jag bitter så in i helvete!

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Apropå bitter - hur gick det för er, eller rättare sagt påsarna, som talade om soppåsar för ett par veckor sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Politikerna röstar ja för Chat Control. Hoppas de får sin mobiltelefon hackad så de får sin korruption avslöjad.

Mozilla. Du har inte missat förstasidan?

Priserna på PS5 Pro.

Min fingerskada är inte läkt.

Idag är jag bitter så in i helvete!

Det är viktigt att inte lämna nånting oklagat!

Permalänk
Medlem

Skrapade precis en trisslott och såg att dom hade nåt nytt (tillfälligt gissar jag) med stjärnor på spelplanen. Om man får tre stjärnor så vinner man allt på spelplanen. Jag gissar att det är försvinnande liten chans att få tre stjärnor. Så detta betyder med andra ord att man som oftast får en eller två stjärnor på planen istället för belopp, så då måste ju chansen att vinna nåt bli ännu lägre. Eller tänker jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Skrapade precis en trisslott och såg att dom hade nåt nytt (tillfälligt gissar jag) med stjärnor på spelplanen. Om man får tre stjärnor så vinner man allt på spelplanen. Jag gissar att det är försvinnande liten chans att få tre stjärnor. Så detta betyder med andra ord att man som oftast får en eller två stjärnor på planen istället för belopp, så då måste ju chansen att vinna nåt bli ännu lägre. Eller tänker jag fel?

Om du har skrapat en fysisk Trisslott finns vinstplanen på lottens baksida.
Om du har skrapat en Trisslott online finns antagligen vinstplanen på Svenska Spels webbplats.
Vinstplanen visar tydligt hur extremt liten chans du har att vinna en storvinst …

Permalänk
Medlem

länsförsäkringar, är glad över att jag håller på att byta ut dem som bank. maxbelopp (kontanter) att sätta in per månad är 15k...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Antar att du utgår från att alla fält/lotter är randomiserade, vilket vore en tämligen osäkert och riskfyllt sätt för ett bolag att generera lotter. Funkar snarare så att de genererar x antal lotter där ett visst förbestämt antal har en viss vinst (stjärnvinst eller ej). Därför kan de även skriva vinstchans som nämnts, som beroende på vilken vinst både kan gå upp och ner efter att de introducerat något nytt som stjärnorna i detta exempel, ända sättet är att veta är att jämföra en ny och en gammal lott.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Du tänker rätt. Men samtidigt följer de en vinstplan som går att läsa på baksidan.
Jag är dålig insatt i lotterilagen, men förenklat är det väl att en viss procent måste gå tillbaka till vinst och de kan välja lite hur de vill fördela vinsterna. Många småvinster gör många glada, men mer storvinster kan vara lokanade.

Jag har själv enstaka gång köpt en triss för att jag vill få ut några mynt till ett skåp. En gång köpte jag en triss, då vann jag en till. Då köpte jag en ny, då vann jag 2 * pengarna, då köpte jag 2st nya triss och jag vill minnas jag att jag vann pengar för 2st nya lotter igen. Jag höll på så en bra tid och det slutade med 0kr och mycket tid upptagen då det var lite kö till kassan för varje byte.
Med det sagt, så kanske borde vinsterna istället vara lite högre.

Permalänk
Medlem

"JaG hAr iNte SÅ mYckET i fÖrrådEt".. Hela skåpbilen nästan fylld (dock dåligt packat).
Ska få in en cykel, tvättmaskin, en portabled AC och ett par datorer med skärmar (som ska i kartonger som redan är i skåpbilen), en mindre skrivare, ett skrivbord med löstagbara ben, två kontorsstolar, 6-7 flyttlådor samt en stor väska med kläder eller annat skit i..
Suck, ser inte direkt fram emot imorgon när jag ska packa om i bilen, i och ur med grejer ur baracken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

länsförsäkringar, är glad över att jag håller på att byta ut dem som bank. maxbelopp (kontanter) att sätta in per månad är 15k...

Vet inte hur aktuella dessa siffror är, men verkar vara ungefär samma begränsning hos övriga banker:
https://www.konsumenternas.se/arkiv---nyheter-bloggar-och-pod...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Försök att lösa bostadslånet med en banköverföring. Helt jävla omöjligt då en som inte jobbar i Sverige omöjligen kan ha pengar nog till det. Jävla idioti.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Angående bankerna så handlar det inte om penningtvättslagen?
Det går nog fint att tom sätta in en miljon i kontanter om man så på ett otroligt bra och trovärdigt sätt kan redovisa var dessa på ett lagligt sätt kommer ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Om du har skrapat en fysisk Trisslott finns vinstplanen på lottens baksida.
Om du har skrapat en Trisslott online finns antagligen vinstplanen på Svenska Spels webbplats.
Vinstplanen visar tydligt hur extremt liten chans du har att vinna en storvinst …

Skrivet av e1m1:

Antar att du utgår från att alla fält/lotter är randomiserade, vilket vore en tämligen osäkert och riskfyllt sätt för ett bolag att generera lotter. Funkar snarare så att de genererar x antal lotter där ett visst förbestämt antal har en viss vinst (stjärnvinst eller ej). Därför kan de även skriva vinstchans som nämnts, som beroende på vilken vinst både kan gå upp och ner efter att de introducerat något nytt som stjärnorna i detta exempel, ända sättet är att veta är att jämföra en ny och en gammal lott.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Du tänker rätt. Men samtidigt följer de en vinstplan som går att läsa på baksidan.
Jag är dålig insatt i lotterilagen, men förenklat är det väl att en viss procent måste gå tillbaka till vinst och de kan välja lite hur de vill fördela vinsterna. Många småvinster gör många glada, men mer storvinster kan vara lokanade.

Jag har själv enstaka gång köpt en triss för att jag vill få ut några mynt till ett skåp. En gång köpte jag en triss, då vann jag en till. Då köpte jag en ny, då vann jag 2 * pengarna, då köpte jag 2st nya triss och jag vill minnas jag att jag vann pengar för 2st nya lotter igen. Jag höll på så en bra tid och det slutade med 0kr och mycket tid upptagen då det var lite kö till kassan för varje byte.
Med det sagt, så kanske borde vinsterna istället vara lite högre.

Det var fysiska lotter, som jag slängt eftersom jag inte vann nåt. Det var väl mest "gubb-hjärnan" som spontant tänkte att det var nån form av "krympflation" på gång, d.v.s. att dom minskat chansen att vinna istället för att t.ex. höja priset el.dyl. Men det går säkert jämnt ut på nåt sätt i slutändan.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att filöverföringen aldrig blir färdig.. 100% är inte 100%..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Det var fysiska lotter, som jag slängt eftersom jag inte vann nåt. Det var väl mest "gubb-hjärnan" som spontant tänkte att det var nån form av "krympflation" på gång, d.v.s. att dom minskat chansen att vinna istället för att t.ex. höja priset el.dyl. Men det går säkert jämnt ut på nåt sätt i slutändan.

Den enda säkra vinnaren på alla spel är den som anordnar spelet.
Det är kanske en mer säker vinst att köpa aktier i spelföretagen?

Permalänk
Medlem

Vem i helvete tyckte nya dildo designen på Otrivin nässpray va en vinnare? Den är helt oduglig, 90% av sprayet rinner ur snoken snabbare än blixten.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Livet är som ett slags schackspel.
En granne som har haft det tufft i livet sa en enda gång något otroligt dumt "även politisk laddat" till en granntjej. Alla mina grannar fryser ut honom, extra mycket då de inte precis gillar det han sa. De säger åt honom saker som du är ej välkommen här, när han försöker vara med när de står och småpratar etc.
Det är inte mycket jag kan göra åt. Nu grillade jag ensam och och han kom, jag småpratade med honom och sa att han ej skulle bry sig så mycket om de andra osv.. Jag skulle aldrig som de andra säga åt honom att gå.

Men nu har jag hamnat i en konstig sits. Jag kan prata med honom när jag är ensam, men bör undvika att prata för mycket när jag är med de andra. Och vi pratar om vuxna individer inte 13 åringar

Permalänk
Medlem

Köpte ett skärmstativ för två skärmar från Amazon till frugan och hennes hemmakontor. Var bra pris då¨det var nedsänkt pris och hade hyfsade betyg. Men sicken dynga. Färg i gängor, dålig hålbild så det var svårt att få ihop bitarna. Fick tom gå ner och rikta en av delarna i skruvstädet för det skulle gå ihop: Det Iiglo jag själv har kändes som rena lyxen.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Köpte ett skärmstativ för två skärmar från Amazon till frugan och hennes hemmakontor. Var bra pris då¨det var nedsänkt pris och hade hyfsade betyg. Men sicken dynga. Färg i gängor, dålig hålbild så det var svårt att få ihop bitarna. Fick tom gå ner och rikta en av delarna i skruvstädet för det skulle gå ihop: Det Iiglo jag själv har kändes som rena lyxen.

fy tusan, att misslyckas borra nåt sånär C-C är ju sjukt dåligt

Visa signatur

7800x3d, 7900xtx

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Livet är som ett slags schackspel.
En granne som har haft det tufft i livet sa en enda gång något otroligt dumt "även politisk laddat" till en granntjej. Alla mina grannar fryser ut honom, extra mycket då de inte precis gillar det han sa. De säger åt honom saker som du är ej välkommen här, när han försöker vara med när de står och småpratar etc.
Det är inte mycket jag kan göra åt. Nu grillade jag ensam och och han kom, jag småpratade med honom och sa att han ej skulle bry sig så mycket om de andra osv.. Jag skulle aldrig som de andra säga åt honom att gå.

Men nu har jag hamnat i en konstig sits. Jag kan prata med honom när jag är ensam, men bör undvika att prata för mycket när jag är med de andra. Och vi pratar om vuxna individer inte 13 åringar

Är det inte så att människor beter sig som barnrumpor från absolut lägsta nivå till högsta nivån av geopolitik?
Det är iaf känslan jag har nu sen jag blev gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Apropå bitter - hur gick det för er, eller rättare sagt påsarna, som talade om soppåsar för ett par veckor sedan?

ölandsplast påsarna funkar väldigt bra.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Vem i helvete tyckte nya dildo designen på Otrivin nässpray va en vinnare? Den är helt oduglig, 90% av sprayet rinner ur snoken snabbare än blixten.

Du får väl dra in sprayen i snoken likt en B-kändis drar in annat på Spybartoan

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Du får väl dra in sprayen i snoken likt en B-kändis drar in annat på Spybartoan

hahahaha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]