Snart får du mer reklam på Amazon Prime Video

Permalänk
Melding Plague

Snart får du mer reklam på Amazon Prime Video

Reklam har levererat bättre resultat än väntat och nu satsar Amazon på en utökning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer reklamen är jag out, de är redan på gränsen med de de kör i dagsläget

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fan vad bra det känns att ha sagt upp skiten för länge sedan!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk

Jag har bara Prime för fraktfritt och Twitch, men deras videotjänst suger verkligen. Skitirriterande att ha massor betaltjänster man inte är intresserad av mitt i Prime Video flödet här och var. Prime Video kommer aldrig stå på egna ben.

Visa signatur

Q1 '25: RDNA4, 9XXX X3D

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ja kommer reklamen så tappar de mig med som användare utav Prime Video.

Betalar jag för ett streamingabbonemang så skall det inte vara reklam, det är ju liksom därför jag betalar för tjänsten… 😑🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja kommer reklamen så tappar de mig med som användare utav Prime Video.

Betalar jag för ett streamingabbonemang så skall det inte vara reklam, det är ju liksom därför jag betalar för tjänsten… 😑🙄

Känner precis likadant.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Kommer reklamen är jag out, de är redan på gränsen med de de kör i dagsläget

Nästan exakt samma som jag tänkte skriva. De ligger på gränsen nu med alla dessa förslag på pren i själva pren och sedan reklam för andra serier när man trycker play på en film/serie. Lockar ju lite att vara med för amazon prime också, men vi får se när man ska betala för ett år igen om de hunnit förstöra det helt.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja kommer reklamen så tappar de mig med som användare utav Prime Video.

Betalar jag för ett streamingabbonemang så skall det inte vara reklam, det är ju liksom därför jag betalar för tjänsten… 😑🙄

Vafalls, så kan det inte vara för så var det inte på tiden med Satellit-tv! Självklart måste de stackars företagen få slänga in drösvis med reklam, hur ska Jeff annars ha råd med en extra rymdraket PÅ sin rymdraket?

Mer reklam hos alla streamingtjänster!

Om det nu inte var uppenbart för samtliga som råkar läsa det ovan kan jag även slänga in en /s.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

De verkar inte förstå att de inte har tappat användare än, bara och endast för att de inte har gått över gränsen än med för mycket reklam; och de är f*n på gränsen just nu.

Kommer det mer skitreklam så säger jag upp abbonemanget helt. Att betala för att SLIPPA reklam kan jag köpa (YT premium osv) men att TA BETALT för att ÄNDÅ visa reklam är fanimig över gränsen av girighet.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Åh, fantastiskt! Mer reklam är precis det jag alltid önskat i tjänsten!

Tack Amazon!

...said no one ever.....

Permalänk
Medlem

Reklam verkar vara en helig graal för alla bolag. Kan vi inte få kanaler med enbart reklam 24/7?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Reklam verkar vara en helig graal för alla bolag. Kan vi inte få kanaler med enbart reklam 24/7?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shopping_channel

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer något läge så man kan betala mer för att slippa reklamen.

Typ 379kr för prime premium.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Evga 780 OC - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja kommer reklamen så tappar de mig med som användare utav Prime Video.

Betalar jag för ett streamingabbonemang så skall det inte vara reklam, det är ju liksom därför jag betalar för tjänsten… 😑🙄

De flesta av oss ser det säkert inte som ett streamingabonnemang utan ett abonnemang för fraktfria leveranser som vid sidan av detta ger tillgång till en medioker streamingtjänst.

Med det sagt kommer det inte påverka mig nämnvärt om de slänger in någon mer reklam, ganska sällan jag nyttjar den delen av Amazon prime.

Väldigt få andra leverantörer klarar ens av att leverera på helgen så som Amazon gör, otroligt bra om man saknar någon kabel, komponent eller batteri och kan få det levererat direkt hem även om det råkar vara helg.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Reklam verkar vara en helig graal för alla bolag. Kan vi inte få kanaler med enbart reklam 24/7?

det värsta är konsumenterna som låter det hända, som är så svaga att dem faller för reklamen, istället för att stå stark och sluta shoppa baserat på en reklam, och att börja använda adblockers överallt.

*edit* lägger in en edit här för det är alltid nån idiot som ska hoppa in och börja försvara reklam och hur bra reklam är, företag kommer alltid att gå med vinst, det är deras enda jobb och dem har blivit jävligt bra på att göra det, tar vi konsumenter bort ALL reklam för alla företag så kommer dem hitta ett nytt sätt att tjäna pengar, så sluta försvara reklam som att det är bra för OSS

Permalänk
Medlem

Snart kommer tjänterna säkert börja med att göra reklam om att de har minst reklam i sin tjänst mot de andra, för att dra in kunder. 😅

Med andra ord. Till baka till början igen typ 😅

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Woho, snart börjar jag köpa allt på Blu-ray istället...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det stora problemet är väl att alla själlösa drönare (läs Amerikaner) är så vana vid reklam i film och TV att de inte kommer reagera på det. Vi från andra delar av världen där reklamen inte är lika utbredd, eller inte varit det tidigare i alla fall, får lida för det.

Men är ju bara hoppas att en majoritet inte accepterar det och säger upp sina abonnemang. Det är enda sättet vi kan visa vårt missnöje.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Jag har aldrig haft Amazon Prime, och det finns säkert många andra här i samma situation.

Hur visas reklamen idag? Enbart före/ efter en film eller ett serieavsnitt?
Eller har de redan reklam mitt inne i filmer och serier?
Vad innebär den kommande förändringen (mer reklam): Att de ökar reklammängden före/ efter filmer och avsnitt, ELLER att de ökar/ inför reklam mitt inne i filmer/ serieavsnitt?
Jag kan leva med lite reklam "före/ efter", men tål det inte mitt inne i filmer/serieavsnitt.

I de svenska kabel-TV-kanalerna (TV3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) är nu reklamavbrotten inne i filmer och serier uppe i 9 minuters avbrott (!!!) för vissa kanaler, andra har "bara 7-8 minuter"). Enda sättet att titta på dem är att spela in i förväg och snabbspola/ hoppa förbi reklamen...
Men: Detta blir svårare framöver för t.ex. Tele2-kunder (tidigare Comhem). TV4-koncernens kanaler (6 st) får nu ett stopp för snabbspolning genom reklam. Läs mer om det här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Jag har bara Prime för fraktfritt och Twitch, men deras videotjänst suger verkligen. Skitirriterande att ha massor betaltjänster man inte är intresserad av mitt i Prime Video flödet här och var. Prime Video kommer aldrig stå på egna ben.

Själva spelaren tycker jag fungerar bra, aldrig haft problem med den. Men det absolut bästa med Prime-videotjänsten är att man kan se exakt vilka skådespelare som visas i bild just den scenen. Det borde vara standard för alla liknande tjänster, är sjukt smart.

Utbudet är ganska blä. Och dom har mycket reklam för sin egen skit som man redan betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Reklam verkar vara en helig graal för alla bolag. Kan vi inte få kanaler med enbart reklam 24/7?

Med tanke på att enbart Youtube drog in 31.5 miljarder dollar 2023 i Ad Revenue så är det girigheten som pockar på, företagen vill tillbaka till guldåldern då Satellit-tv regerade där man får dubbla kakor i form av både reklam och tjänsten. Bra tjänst, bra kundupplevelse och positivt för kunder medan man tjänar multum räcker inte, då är det bättre att offra dessa saker för att tjäna ÄNNU mer och skita fullständigt i resten.

Går det knackigt säljer/köper man företag istället och/eller har mergers, vinsten ska inte bara maximeras, utan hela tiden öka markant... finns fattiga miljardärer som bara har råd med en lyx-yacht....

Edit: Och sedan om kunder säger upp "skiten" är det givetvis piraternas fel, inte att de gör tjänsterna dyrare och sämre... Att seglande på de sju haven i stort sett "dog ut" när man erbjöd bra tjänster till vettiga priser behagar man inte titta på som lösning, för det maximerar inte potentiell vinst och öka den markant från år till år....

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av hittepånamn:

Jag har aldrig haft Amazon Prime, och det finns säkert många andra här i samma situation.

Hur visas reklamen idag? Enbart före/ efter en film eller ett serieavsnitt?
Eller har de redan reklam mitt inne i filmer och serier?
Vad innebär den kommande förändringen (mer reklam): Att de ökar reklammängden före/ efter filmer och avsnitt, ELLER att de ökar/ inför reklam mitt inne i filmer/ serieavsnitt?
Jag kan leva med lite reklam "före/ efter", men tål det inte mitt inne i filmer/serieavsnitt.

I de svenska kabel-TV-kanalerna (TV3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) är nu reklamavbrotten inne i filmer och serier uppe i 9 minuters avbrott (!!!) för vissa kanaler, andra har "bara 7-8 minuter"). Enda sättet att titta på dem är att spela in i förväg och snabbspola/ hoppa förbi reklamen...
Men: Detta blir svårare framöver för t.ex. Tele2-kunder (tidigare Comhem). TV4-koncernens kanaler (6 st) får nu ett stopp för snabbspolning genom reklam. Läs mer om det här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar

Reklamen visas som en pre-roll innan filmen/serien. Och hittills har det bara varit för annat Prime-innehåll. Och man har kunnat skippat den manuellt.

Permalänk
Medlem

Undrar när bägaren kommer svämma över och vanliga Svensson börjar gå tillbaka till illegala tjänster?

Jag slutade aldrig, laddar fortfarande ner otroliga mängder film och serier fast jag betalar för legala tjänster, ofta laddar jag ner fast det finns på en tjänst jag betalar för.

Tjänsterna vill ju tjäna alla pengar som finns och ökar priset därefter, när kommer brytpunkten och de börjar förlora pengar ist?

Tycker det börjar bli lite väl girigt, de har glömt bort att anledning till att de existerar öht är för att de är lite smidigare än att ladda ner en torrent eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Reklamen visas som en pre-roll innan filmen/serien. Och hittills har det bara varit för annat Prime-innehåll. Och man har kunnat skippat den manuellt.

Finns väl två olika abb nu, men vet inte om det finns det i Sverige än. Den som du pratar om med lite reklam innan som man kan trycka bort, men sedan en med reklam i programmen också om jag inte minns fel. Och det är säkert den som artikeln handlar om.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Jahopp. Jag sa upp Disney och tecknade Prime i stället. Blir väl fan till att säga upp det också då.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Musikälskare

Tycker bara det är negativa saker som händer med streaming tjänster, har det varit något positivt på senaste?

Kan rekommendera PLEX

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kommer sluta som reklamradion, man skapar ny kanal som är "fräsch" med lite reklam, man lockar till sig fler lyssnare/tittare och då kan man öka mängden reklam... kanalen/tjänsten tappar lyssnare/tittare och som svar på det krävs det ännu mer reklam för att kompensera bortfallet... man blir till slut tvungen att skapa "nytt" koncept och börjar om... Reklamradion är fö ett 100% sant namn, det handlar enbart om att sälja reklam, nått annat handlar det inte om och problemet är reklam fungerar bara om den nöts in och då kan man inte ta mycket betalt per tillfälle... vilket innebär att inte mycket tid för det lyssnarna/tittarna vill höra/se är kvar.

Inte en den sk reklamfria TVn är ju fri från reklam idag och glöm inte all pluggning för de egna programmen är just inget annat än reklam det heller och det är mycket sånt i den reklamfria TVn.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det kanske SweC ska göra en enkät kring. Hur många som har sagt att de ska säga upp tjänsten vs hur många som faktiskt gjorde det 6 månader senare

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av pine-orange:

Det kanske SweC ska göra en enkät kring. Hur många som har sagt att de ska säga upp tjänsten vs hur många som faktiskt gjorde det 6 månader senare

Majoriteten har glömt att göra det eller är för lata att säga upp lite som när man köper gymkort

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kan rekommendera PLEX

Vad har dom finansierat för serie/film på sistone?