Suttit i valet och kvalet om att köpa ett nytt grafikkort i en månad nu. Jag har nu en lite för blyg 5600xt till min trogna Ryzen 5 3600, men med detta kortet så har livet som slö gamer blivit lite svårare på ämndre dar. Destiny 2 har blivit sur på mig, Once Human med vänner får jag skippa och Alan Wake 2 retar mig med sin elaka requirements lista. Jag vill gärna stanna på AMD sidan då jag kan leka med deras "smart" saker och känna mig som en 90-tals hollywood hacker. Men vilket kort? Och när?
Jag leker med blender, spelar spel, testar unity här och där, kanske emulera nått kul, virtual machines kan va neat osv, men behöver inte ett grafikkort på över 6k. Jag gick från 1050ti till rx580, nu förr förra året så blev det ett 5600xt. Mediokert är bra!
AMD 7600 kortet verkar vara mediokert med 3300kr pristagg, gjort för 1080p.
AMD 6700xt ser okej ut med 4200kr.
AMD 6800 verkar vara det bästa på 4900kr? Eller?...
Vad tror ni? Är det värt att vänta kanske? Eller ska man kunna spela Pinball spire över 10 fps innan jul kanske?
rx 6800 för 4900kr låter som det bästa från de valen.
Jag hade ändå rekat begagnat. Tror inte på bra BF-grafikkortdeals, förutom exklusiva deals som t.ex Inets drops på Mega Klick om ens det.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.