Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Webhallen öppnade för förbokning idag igen.

Yeap. Spännande att det helt magiskt dök upp mer konsoler.

https://www.webhallen.com/se/product/375341-Playstation-5-Pro

Permalänk
Konsolgrävare

Yep fick precis mail från Webhallen:

”Vår batch av PlayStation 5 Pro fullbokades på rekordtid och ni var många som inte hann boka ett exemplar. Nu har vi glädjen att meddela att vi har fått in ett gäng till, så passa på att förboka direkt innan någon annan paxar dem!”

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Yeap. Spännande att det helt magiskt dök upp mer konsoler.

https://www.webhallen.com/se/product/375341-Playstation-5-Pro

Nu är det väl vara komplett kvar som påstår att det är någon form av brist. Resten verkar ta emot beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Yep fick precis mail från Webhallen:

”Vår batch av PlayStation 5 Pro fullbokades på rekordtid och ni var många som inte hann boka ett exemplar. Nu har vi glädjen att meddela att vi har fått in ett gäng till, så passa på att förboka direkt innan någon annan paxar dem!”

Förbokade där precis med skivläsare och ställ. Nu ska man bara komma på en bra ursäkt till frugan. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Förbokade där precis med skivläsare och ställ. Nu ska man bara komma på en bra ursäkt till frugan. 😅

Den var på rea, ett fantastiskt fynd!

Visa signatur

Amd o Ps5pro o Apple

Permalänk
Medlem

Webhallen höjde också priset på disc driven med 110kr.
Enjoy getting screwed

Permalänk
Medlem

Det är så löjligt vad dyr Disc Drivern är här i Sverige, går att hitta utomlands för 80$ - ockerpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Webhallen höjde också priset på disc driven med 110kr.
Enjoy getting screwed

Med all rätt. Köper man en mid-gen refresh för 10500 sek ska man bli bestraffad. 😆

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Med all rätt. Köper man en mid-gen refresh för 10500 sek ska man bli bestraffad. 😆

Folk verkar få 4.500-5.000 för sina original ps5, så snarast att se som en 6.000kr GPU-uppgradering. Sen om man tycker det är värt det eller inte kan bara respektive person ta ställning till. Jag har bokat men 6.000kr är ingen betungande utgift för mig personligen. (och jag skippar läsaren, har ändå nästan bara köpt digitalt sen jag köpte min ps5)

Visa signatur

Amd o Ps5pro o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nu är det väl vara komplett kvar som påstår att det är någon form av brist. Resten verkar ta emot beställningar.

Det jag insinuerar och gissar är att Sony valde att begränsa "tillgången" på release av bokningar just för att få rubriker som "PS5 PRO FULLBOKAD ÖVERALLT! !!!!! ! !#¤#¤!"&"¤&"&/! ! ! !!!!""

Sen nu, som verkar dom helt magiskt ha kommit på, "oj, vi hinner nog tillverka lite fler konsoler fram till 7:e november", och givetvis öppnar bokningarna igen, för dom vill ju kränga.

Nu kan dom då återigen kräma på FOMO! BOKA FORT INNAN DET BLIR FULLT IGEN!!!!!!!

Jag är helt övertygad om att Sony redan från start satte ett releasedatum (7e november) på ett sådant sätt att dom visste att dom på ett bekvämt sätt skulle kunna tillverka i bra nog mängd för att iaf relativt bra kunna möta efterfrågan.

Helt enkelt en artificiellt skapad "brist" för att driva rubriker, öka på FOMO, öka på förbokningar.

Skrivet av Mindfighter:

Folk verkar få 4.500-5.000 för sina original ps5, så snarast att se som en 6.000kr GPU-uppgradering. Sen om man tycker det är värt det eller inte kan bara respektive person ta ställning till. Jag har bokat men 6.000kr är ingen betungande utgift för mig personligen. (och jag skippar läsaren, har ändå nästan bara köpt digitalt sen jag köpte min ps5)

Frågan är hur det priset står sig om en månad. Jag har inga förhoppningar om att kränga min vanliga PS5 dyrare än 4k efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Webhallen höjde också priset på disc driven med 110kr.
Enjoy getting screwed

Det ska erkännas att det tar emot med priset. Som tur är kan jag avbeställa om jag vill, får suga på karamellen ett tag innan release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Med all rätt. Köper man en mid-gen refresh för 10500 sek ska man bli bestraffad. 😆

Det är snart lika dyrt som pc-gaming. Men fortfarande billigare...jag förstår inte vad folk klagar på angående priset. Allt är dyrt numera. Priset på PS5 Pro är en perfekt storm av 1) premiumprodukt 2) svag krona 3) inflation. Tråkigt om man misslyckas abstrahera frågeställningen.

Personligen är jag mer bekymrad över det faktum att det inte kommer så många spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Det ska erkännas att det tar emot med priset. Som tur är kan jag avbeställa om jag vill, får suga på karamellen ett tag innan release.

Håller med. Det tar emot som fasen. Samtidigt är all känd information tydlig: PS5 Pro kommer att bli en betydande uppgradering. Dragons dogma 2 på max, RT, relativt stabil fps, 50 fps i städer (inom VRR-fönstret). Hur dyrt blir en motsvarande pc? PS5 Pro kommer att bli den absolut bästa enheten för DD2: https://youtu.be/Yp3RinRRsrY?si=wkqacoYO6Fskn6in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Håller med, försökte klara första bossen 50ggr…sen gav upp o sålde spelet…

Jag har kvar spelet som en påminnare att inte köpa mer roguelite spel.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

PSVR2 på på rea (amazon). 5500 sek med Horizon-bundel: https://www.amazon.se/PlayStation%C2%AEVR2-Horizon-Call-Mount...

Permalänk
Konsolgrävare

Finns en jävla massa Kostymer till Little Big Planet 3 men för er som bara är sugna på att skaffa DLC med spelbara Levels innan dom försvinner från shopen så är det dessa som gäller:

  • LittleBigPlanet™ 3 – Nivåpaketet Tikiparadis

  • LittleBigPlanet™ 3 – Nivåpaketet Kustöverraskning

  • LittleBigPlanet™ 3 The Journey Home

  • LBP™3 Back To The Future™-Nivåpaket

  • Monsters Level Kit

  • History – Level Kit

  • Metal Gear Solid® – Level Kit

  • DC Comics™ Premium-Nivåpaket

Blir totalt 418kr

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Eftersom dom tänker ta bort spelet från försäljning så tycker jag att dom kan sätta ett pris på max 10kr inkl. för spelet inkl. all DLC. Jävla idioti att ta bort spelet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Eftersom dom tänker ta bort spelet från försäljning så tycker jag att dom kan sätta ett pris på max 10kr inkl. för spelet inkl. all DLC. Jävla idioti att ta bort spelet.

De ska stänga spelets servrar. Det är därför de tar bort spelet till försäljning.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Eftersom dom tänker ta bort spelet från försäljning så tycker jag att dom kan sätta ett pris på max 10kr inkl. för spelet inkl. all DLC. Jävla idioti att ta bort spelet.

Skrivet av V5er:

De ska stänga spelets servrar. Det är därför de tar bort spelet till försäljning.

Köpte alla dlcs nu, svider men kommer spela spelet och ville ha all content. Håller med om att dom borde gjort en ”hej då” rea. Men men.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

De ska stänga spelets servrar. Det är därför de tar bort spelet till försäljning.

Det är väl ingen som bryr sig om? Man kan ju dessutom spela spelet och all DLC utan fungerande servrar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

En fråga bara. Hur vet man att det psvr2 man har beställt från amazon är nytt? 5400 sek med bundel känns ju lite misstänksamt billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är väl ingen som bryr sig om? Man kan ju dessutom spela spelet och all DLC utan fungerande servrar.

Förvisso men man kommer inte kunna spela levels som andra gjort eller lägga upp egengjorda banor. Det är en stor del av spelet och det är därför de plockar bort spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag har kvar spelet som en påminnare att inte köpa mer roguelite spel.

Vad jag känner med returnal är att det vänder sig till elite-gamers (och det gillar jag inte att känna). Det känner jag inte när jag spelar Bloodborne eller elden ring. Svårt? Ja, men inledningen är ganska mjuk. Och den som har tålamod kommer att komma igenom. Så känner jag definitivt inte med returnal. Men det är kanske bara jag som är på dåligt humör och sne på spelet just nu😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

En fråga bara. Hur vet man att det psvr2 man har beställt från amazon är nytt? 5400 sek med bundel känns ju lite misstänksamt billigt.

Tur att du inte beställde den gången det kostade 5000 kr då
Säljs det som nytt ska det vara nytt, men det finns precis som med Elgiganten enstaka tillfälle där det händer att returnerade exemplar förekommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

De ska stänga spelets servrar. Det är därför de tar bort spelet till försäljning.

Bara så du vet så stängde de servrarna till Little Big Planet 3 redan i april.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kanske läge att skaffa ny då. Fast om det ligger nått i det där patentet eller vad det var som antydde en uppdaterad, ev trådlös version.. PU$T..

Skrivet av EdvinR:

En fråga bara. Hur vet man att det psvr2 man har beställt från amazon är nytt? 5400 sek med bundel känns ju lite misstänksamt billigt.

Skriv in koden. Är den använd så kanske det är dags att ta fram UV-lampan..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

En fråga bara. Hur vet man att det psvr2 man har beställt från amazon är nytt? 5400 sek med bundel känns ju lite misstänksamt billigt.

Om du inte råkar ut för en fuling där någon returnerat ett defekt eller använt ex som ”oöppnad” är det lugnt. De verifierar aldrig sånt. Men i de fallen är det bara att prata med support.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Trevligt man kan förhandsboka igen.
Nån mer än jag som bytt spakarna på Dualsens handkontrollen då? Köpte 4 gulikit hallsensor kit, funkar super. 2 av mina 4 handkontroller fick mycket stickdrift inom 1 år, men som nya nu. Dock behöver man löda lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Förbokade där precis med skivläsare och ställ. Nu ska man bara komma på en bra ursäkt till frugan. 😅

https://youtu.be/ctKuzjARsu8?feature=shared

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Det ska erkännas att det tar emot med priset. Som tur är kan jag avbeställa om jag vill, får suga på karamellen ett tag innan release.

Att överväga ett köp pga 1% av totalen får nog vara det mest jämförbara till "droppen som får bägaren att rinna över".

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"