Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag använder en asus bt500 som jag har framme med hjälp av en förlängningskabel. Har inte märkt av några bekymmer alls. Var också lite orolig pga allt man läst men det har funkat bra.

ja, det låter ju som förlägningskabel för bluetooth adaptern är ett måst när man hört om dom som haft problem.
Jag har inte lyckats hitta min ännu men jag vet att jag har nånstans. Det är förlägningskabel till en trådlösmus jag hade tidigare

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

ja, det låter ju som förlägningskabel för bluetooth adaptern är ett måst när man hört om dom som haft problem.
Jag har inte lyckats hitta min ännu men jag vet att jag har nånstans. Det är förlägningskabel till en trådlösmus jag hade tidigare

Jag läste lite om att USB-portar kan störa ut 2.4Ghz-signaler ganska ordentligt när jag kollade på Zigbee-adaptar till Home Assistant. Bluetooth verkar om jag fattat det rätt i samma frekvensband så det kanske kan hjälpa att använda en USB-förlängningskabel om du vill använda en USB adapter för Bluetooth. Man kan i videon se rätt tydligt hur närhet till USB-port stör ut Zigbee-signaler.

Citat från FAQ för en Zigbee/Thread USB-adapter - https://www.home-assistant.io/connectzbt1/

Why include a USB extension cable?
USB 3.0 ports (the ones with blue on the inside) are known to cause significant noise and radio interference to any 2.4 GHz wireless devices. This includes Zigbee and Thread. If you do not use the extension cable, it may not work at all, and if it does, it could be flaky at best with intermittent problems (issues with pairing, device dropouts, unreachable devices, timeout errors, etc).

See demo on YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=tHqZhNcFEvA

Fixade Youtube-lönk
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Crystal Light|Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Har precis bytt CPU till en Ryzen 5600GT (med integrerad Radeon-grafik) på min PC som jag använder för musikproduktion.
Blev lite sugen på att testa PSVR2->PC adaptern, men jag antar att jag behöver en extern GPU. Dock nyfiken om någon testat med en iGPU processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har precis bytt CPU till en Ryzen 5600GT (med integrerad Radeon-grafik) på min PC som jag använder för musikproduktion.
Blev lite sugen på att testa PSVR2->PC adaptern, men jag antar att jag behöver en extern GPU. Dock nyfiken om någon testat med en iGPU processor?

Tror inte det fungerar med integrerat grafikkort. Nedan är minimikraven för GPU enligt produktinformationen. Osäker ifall AMD har ett tillräckligt kraftig integrerat grafikkort med DisplayPort.

-NVIDIA GeForce GTX 1650 or later (Turing or later architecture is required)
-NVIDIA RTX series
-AMD Radeon RX 5500XT or later / AMD Radeon RX 6500XT or later
(For the best performance, we recommend that you use an NVIDIA GeForce RTX 3060 or later or AMD Radeon RX 6600XT or later graphics card)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Tror inte det fungerar med integrerat grafikkort. Nedan är minimikraven för GPU enligt produktinformationen. Osäker ifall AMD har ett tillräckligt kraftig integrerat grafikkort med DisplayPort.

-NVIDIA GeForce GTX 1650 or later (Turing or later architecture is required)
-NVIDIA RTX series
-AMD Radeon RX 5500XT or later / AMD Radeon RX 6500XT or later
(For the best performance, we recommend that you use an NVIDIA GeForce RTX 3060 or later or AMD Radeon RX 6600XT or later graphics card)

Det är säkert så. Anledningen till fundering var att jag såg denna video där dom använder en Quest 2 och en Ryzen 5600G (föregångaren till 5600GT) och där fungerar det även om det så klart inte är optimalt.

Permalänk
Medlem

Så jädra gött att alla 3 Hitman spel kommer till PSVR2 i december! Körde det på PC några år sen men var en väldigt begränsad version när det kommer till VR. Denna version verkar mer användarvänlig för VR och ser bra ut! Metro VR trailern var spännande med lansering i november, och det gjorde även trailern till The Midnight Walk! Var en bra presentation igår av Sony.

Permalänk
Medlem

Det har tydligen kommit en uppdatering till den krånglande USB adaptern(TP-link UB500, samma som Ian på Eurogamer använde).

Permalänk
Medlem

Till alla PSVR2 spelare som kände sig snuvade på Astrobot så släpps Max Mustard den 3 Oktober och PSVR2 portningen verkar rulla perfekt 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

En uppdatering från sony och tp link själva angående TP link UB500 som skadat PSVR2s rykte på PC:

"Issue Description
We have recently received feedback regarding instability issues when using the UB500/UB5A with Sony PSVR2 Controller.

Solution
In response to reports of lag when using UB500/UB5A with Sony PSVR2 Controller, we have released a new driver version for you to test:"

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/pc-ps-vr2-...

Hoppas detta löser problemen. Väldigt trevligt annars med tanke på priset på adaptern(95Kr, 84Kr just nu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

En uppdatering från sony och tp link själva angående TP link UB500 som skadat PSVR2s rykte på PC:

"Issue Description
We have recently received feedback regarding instability issues when using the UB500/UB5A with Sony PSVR2 Controller.

Solution
In response to reports of lag when using UB500/UB5A with Sony PSVR2 Controller, we have released a new driver version for you to test:"

https://www.playstation.com/en-us/support/hardware/pc-ps-vr2-...

Hoppas detta löser problemen. Väldigt trevligt annars med tanke på priset på adaptern(95Kr, 84Kr just nu).

Hade också problem med trackingen av kontroller med min Asus BT400 som är bluetooth 4.
Den finns inte med bland rekomenderade men enligt spec ska bluetooth 4 räcka. Använde samma adapter way back med mitt Lenovo headset ochbdå fungerade det utan problem.
Men så i förrgår när jag koppla in PSVR2 headsetet så kom det upp i PSVR2 Appen att headset plus kontroller behövde uppdateras och nu fungerar trackingen av kontrollerna helt felfritt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hade också problem med trackingen av kontroller med min Asus BT400 som är bluetooth 4.
Den finns inte med bland rekomenderade men enligt spec ska bluetooth 4 räcka. Använde samma adapter way back med mitt Lenovo headset ochbdå fungerade det utan problem.
Men så i förrgår när jag koppla in PSVR2 headsetet så kom det upp i PSVR2 Appen att headset plus kontroller behövde uppdateras och nu fungerar trackingen av kontrollerna helt felfritt.

Nice, då kanske jag vågar beställa BT500🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Till alla PSVR2 spelare som kände sig snuvade på Astrobot så släpps Max Mustard den 3 Oktober och PSVR2 portningen verkar rulla perfekt 👍

https://youtu.be/VdHrNQP7gpQ?si=fMK1bTl3Ra1yLHzW

Någon som provat Max Mustard?
Efter bra recensioner så blir man lite sugen, men har inte känt mig så intresserad inne på grund av grafiska stilen och namnet.
Men är det bra gameplay så är det säkert riktigt kul.

Vad tror ni om Vendetta forever som släpps snart?
Jag tycker att det ser kul ut, men vill nog vänta på recensioner innan det blir köp.
Har sålt min PS5 i väntan på Pro, så det blir svårt att prova nu ändå
Får hoppas att det får förbokningspriset även på Black friday annars, ifall det är bra.

Hoppas Pro får bra stöd för PSVR2. Jag har i alla fall fått intrycket av att PS4 Pro boostade PSVR rätt bra.
I spel som får stöd för PSSR så lär det bli rätt stor skillnad i alla fall. Jag har också intrycket av att PS5 Pro features är något som ska vara ganska lätt att implementera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Någon som provat Max Mustard?
Efter bra recensioner så blir man lite sugen, men har inte känt mig så intresserad inne på grund av grafiska stilen och namnet.
Men är det bra gameplay så är det säkert riktigt kul.

Vad tror ni om Vendetta forever som släpps snart?
Jag tycker att det ser kul ut, men vill nog vänta på recensioner innan det blir köp.
Har sålt min PS5 i väntan på Pro, så det blir svårt att prova nu ändå
Får hoppas att det får förbokningspriset även på Black friday annars, ifall det är bra.

Hoppas Pro får bra stöd för PSVR2. Jag har i alla fall fått intrycket av att PS4 Pro boostade PSVR rätt bra.
I spel som får stöd för PSSR så lär det bli rätt stor skillnad i alla fall. Jag har också intrycket av att PS5 Pro features är något som ska vara ganska lätt att implementera.

Jag har spelat Max Mustard men är inte klar än, tänker fortsätta försöka hinna klart så jag är redo för Batman Arkham Shadow

Gillar man plattformsspel så är det ett bra tom kanske mycket bra spel. Plattformande samt interaktion med en själv som att man får ett "vapen" att skjuta med i bland eller använda som en dammsugare för att påverka fläktar, suga till sig mynt mm.
en stabil 3a än så länge från min sida. Det har inte varit nått svårt spel (iaf inte än) och man har inga liv utan oändligt med försök från senaste checkpoint på banorna.

Vendetta forever ser ut som en blandning mellan pistol whip och SuperHot typ.
Ser kul ut får se om man testar man jag ju spelat en hel del av denna typ av spel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har spelat Max Mustard men är inte klar än, tänker fortsätta försöka hinna klart så jag är redo för Batman Arkham Shadow

Gillar man plattformsspel så är det ett bra tom kanske mycket bra spel. Plattformande samt interaktion med en själv som att man får ett "vapen" att skjuta med i bland eller använda som en dammsugare för att påverka fläktar, suga till sig mynt mm.
en stabil 3a än så länge från min sida. Det har inte varit nått svårt spel (iaf inte än) och man har inga liv utan oändligt med försök från senaste checkpoint på banorna.

Vendetta forever ser ut som en blandning mellan pistol whip och SuperHot typ.
Ser kul ut får se om man testar man jag ju spelat en hel del av denna typ av spel.

Nice.

Pistol Whip är ju riktigt bra, Superhot VR har jag inte provat än dock.
Ser spännande ut.