Inför PS5 Pro-släppet: The Last of Us får Pro-läge

Permalänk
Melding Plague

Inför PS5 Pro-släppet: The Last of Us får Pro-läge

Zombieklassikerna är patchade och klara – PSSR ser ut att leverera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyckte det flöt som en vårbäck i Fidelity med VRR (inte så mycket utan VRR dock), men saknar man VRR på TV:n så lär man gilla denna uppgradering!

Permalänk

Hade alla spel fått uppdateringar så hade jag köpt pro men fanns många ps4 spel som inte ens fick ps5 uppdates och fick dom det tog det ofta flera år.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att bestämma sig vilket spel man vill spela först, kanske blir Last of Us.

Är sjuk så har inte haft tid att spela Alan Wake II än heller så kanske är bäst att spara det spelet ett par veckor.

Permalänk
Medlem

Först ut blir nog FF VII Rebirth, sen remastern av Horizon Zero Dawn.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det är svårt att bestämma sig vilket spel man vill spela först, kanske blir Last of Us.

Är sjuk så har inte haft tid att spela Alan Wake II än heller så kanske är bäst att spara det spelet ett par veckor.

Det är väl typ bara när man är sjuk som man faktiskt har tid att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Det är väl typ bara när man är sjuk som man faktiskt har tid att spela?

Har legat i sängen med hög feber och hosta, inte vetat om jag är vaken, sover eller om jag är död. Att spela va inte högt på min list. Blev tvingad till sjukhuset för jag såg ut som ett lik, har halsfluss och fått penicillin för det.

Får väl hoppas man orkar spela nått till helgen

Permalänk
Medlem

Får verkligen hoppas att alla som hoppar på PRO tåget slipper 60fps lir frammåt nu. 30fps är väldigt otrevligt med en modern oled skärm/tv.

Permalänk

Proläge CS var det typ inte lägsta upplösningen med sämsta bildkvaliten? Proläge i Spel i PS5 högsta grafikinställningar.

Med det sagt bra att det finns olika inställningar, hoppas de är valbara. Vissa vill att spelen ska flyta på bättre.
Orsak till varför jag ej köper en PS5 Pro, är att jag redan har en PS5 som jag inte använder.

Permalänk
Medlem

Så.. blir det år 2030 som konsoler får spel med skarpa texturer och 4K med 60 fps?

Problemet jag har med konsoler grafiskt är just oskarpa texturer. Det är skit samma vilken upplösning eller fps spelet har om det ser ut som skit. Samma spel ser oftast bättre ut i 1080p på en dator.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det hade vart trevligt med en pro ändå, men jag har fan inte mage att pröjsa 10k för något som jag redan kan uppleva på min ordinarie ps5. Sälja det jag har? Hah, nej jag känner mig själv, så det argumentet håller inte.

Wow-faktorn med nya saker lägger sig snabbt och de blir norm, man betalar för att ha den där känslan i kanske 30 minuter, sedan vänjer man sig. Eller så köper man sitt egna självuppfyllande bekräftelsebegär att man har gjort rätt, eller så tycker man det är statushöjande att prata om det exklusiva man har.

Bitter? Bara lite. Men mest lite irriterad för att stadiet i livet kräver andra prioriteringar. I slutändan så är det egentligen inte svårt i ärlighetens namn, bara att se hur få timmar man viger åt spel nuförtin så är det glasklar att det hade varit jäkla dyra timmars underhållning.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har legat i sängen med hög feber och hosta, inte vetat om jag är vaken, sover eller om jag är död. Att spela va inte högt på min list. Blev tvingad till sjukhuset för jag såg ut som ett lik, har halsfluss och fått penicillin för det.

Får väl hoppas man orkar spela nått till helgen

Vad är det för mening med att vara sjuk om man inte orkar spela?

Permalänk
Medlem

Last of us part 1 ser ju riktigt najs ut i native 4K.

Vad gäller ps5 och ps5 pro så kommer jag nog hoppa på PS6 den dagen den släpps.
Tycker inte att ps5 generationen är särskilt spännande.

Permalänk
Medlem

1440p och förhoppningsvis 60fps, låt inte så pro i mina öron. Trodde redan ps5 kördes så, uppskalat och 60fps i de flesta spelen?

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så.. blir det år 2030 som konsoler får spel med skarpa texturer och 4K med 60 fps?

Som ser ut nu så är det väl så. Tiden där grafiken var revolutionerande är tyvärr förbi. Nu tar vi bebissteg frammåt med ännu dyrare prislappar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

1440p och förhoppningsvis 60fps, låt inte så pro i mina öron. Trodde redan ps5 kördes så, uppskalat och 60fps i de flesta spelen?

Om man talar rent allmänt om att köra i en viss upplösning och en viss fps på två olika hårdvaror så säger det ju inget om hur bra det ser ut på respektive hårdvara. Att man inte kör i native 4k blir ju ganska uppenbart då en av poängerna med Pro är Sonys nya uppskalningsteknik, och även industriledaren Nvidia anser ju att man ska nå 4k med uppskalning och lägga mer krut på annat då de satsat så hårt på DLSS. 60 fps är ju också ett förväntat mål om det inte är en speltyp sol verkligen behöver max fps.

Om detta spel sedan ser bra eller dåligt ut på Pro vet jag såklart inget om, jag tycker bara att siffrorna du nämner låter inom förväntningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

1440p och förhoppningsvis 60fps, låt inte så pro i mina öron. Trodde redan ps5 kördes så, uppskalat och 60fps i de flesta spelen?

Gräset är ju Pro.

Ärligt talat, PSSR verkar tungdrivet så native är ofta, iaf för dessa första Pro-titlar, samma som i PS5Poor. Men det är ju bara siffror, det är ju den slutgiltiga bilden som räknas.