Permalänk
Medlem

Monitorarm för 2 skärmar

Ny dag och nya grejer att snöa in sig på. Sitter för tillfället och stirrar mig blind på ett stativ för mina två skärmar för att få det rent och snyggt. Finns många för runt 500 kr ser jag men hur pass bra är dom egentligen? Vad har ni för erfarenheter?
Vill ha ett stabilt men inte betala hutlösa summor. Sen vill jag kunna vrida skärmen upp och ner(tilta) utan att behöva släppa på massa skruvar varje gång då jag har ett höj och sänkbart skrivbord och behöver olika höjder för när jag sitter och står upp.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Bontec PC monitor arm från Amazon som skulle klara två st 32-tums skärmar för 449kr. 10kg på varje arm skulle den klara av. Jag har en 32 och en 28 tums på den. Min 32:a ska väga dryga 8kg, men det klarar den inte hur hårt man än skruvar skruven som ska hålla skärmen så att den inte viker ner sig. Kunde ju ha skickat tillbaka den, men iddes inte med besväret och löste det med att kila fast en skruvmejsel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag köpte en Bontec PC monitor arm från Amazon som skulle klara två st 32-tums skärmar för 449kr. 10kg på varje arm skulle den klara av. Jag har en 32 och en 28 tums på den. Min 32:a ska väga dryga 8kg, men det klarar den inte hur hårt man än skruvar skruven som ska hålla skärmen så att den inte viker ner sig. Kunde ju ha skickat tillbaka den, men iddes inte med besväret och löste det med att kila fast en skruvmejsel istället.

Just det jag vill undvika. Men då antar jag att man får betala därefter också. Bara att behöva släppa på en skruv för att justera lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlinde1:

Vilka monitorarmar har ni om jag får låna tråden en snabbis? Gjorde nyss ett inlägg angående monitorarmar då jag är ute efter ett par själv men vet inte vilka som är vettiga.

Min är så gammal att den inte finns kvar. Rätt säker att den köptes på komplett. Hittade inte något gammalt i mailen tyvärr.
Denna ser väldigt lik ut, minns dock att min var klassad som 13-27 tum max 8kg. Samt att den kostade ca 700kr.
Länk

Min 32" Oled klarar den dock utan problem!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Såg väldigt vettig ut. Känns den stabil och inga tendenser till att skärmen ska tilta av sig själv? Måste man släppa på skruvar för att vrida upp och ner skärmen?

Permalänk
Medlem

Vad har du för storlekar på dina skärmar ? Har testat några stycken men det är alltid något som inte fungerar.. har 2st 32" curved skärmar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlinde1:

Såg väldigt vettig ut. Känns den stabil och inga tendenser till att skärmen ska tilta av sig själv? Måste man släppa på skruvar för att vrida upp och ner skärmen?

Sanningen är att mina skärmar är i samma läge oavsett om jag höjer eller sänker skrivbordet.
Men jag har inte skruvat på några skruvat.
Det kanske blir lösare med tiden, men just nu är det prima (har haft dessa i ett år nu med 27tums skärmar.)

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Sanningen är att mina skärmar är i samma läge oavsett om jag höjer eller sänker skrivbordet.
Men jag har inte skruvat på några skruvat.
Det kanske blir lösare med tiden, men just nu är det prima (har haft dessa i ett år nu med 27tums skärmar.)

Okej, kanske ska prova köpa den där då