Webhallen säljer vissa returvaror som nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Gjort många Klass 1 fynd på Webbus genom åren, nu är det sällan (aldrig) något vettigt där.

Å nu vet du varför..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Nytt ska vara nytt och oöppnat från fabriken, att nån tagit upp en vara då hade jag inte köpt den om det står tydligt... rutten bransch dom tillåter sånt här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

det fanns fettfläckar runt kåpans kuddar.

Jag ignorerade situationen, hade våtservett till hands...

En bra början till en erotisk novell

Permalänk
Medlem

Skulle de av ren princip sätta varenda retur som fyndvara med 10% rabatt även om man inte kan se skillnad mot nya prylar så skulle de förmodligen gå i konken.

Detta är väl inga konstigheter, så länge prylen är precis som ny och inte har en massa fingeravtryck, slarvigt ihopbuntade kablar, vikta manualer, repor etc. Är allt mint condition - inga som helst problem för min del.

Permalänk
Medlem

Till er som köper från webbhallen senaste 1-3 år, vad köper ni där?

Jag känner inte att det har funnits någon anledning att köpa därifrån på länge. Deras kampanjer brukar sällan locka en prismässigt, de tog bort utökad öppet köp som lockade mig bland annat, och även deras reor känns sådär då det ofta är ihopblandat med refurbs med dåligt filter.

Sist jag minns att de hade ruskigt prisvärda deals som gick att köpa utan att vara första 20 sekunderna var typ när 9-10th gen intel var nyare.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Jag känner inte att det har funnits någon anledning att köpa därifrån på länge. Deras kampanjer brukar sällan locka en prismässigt, de tog bort utökad öppet köp som lockade mig bland annat, och även deras reor känns sådär då det ofta är ihopblandat med refurbs med dåligt filter.

Sist jag minns att de hade ruskigt prisvärda deals som gick att köpa utan att vara första 20 sekunderna var typ när 9-10th gen intel var nyare.

Senaste 2 köpen va Armored Core VI och Final Fantasy XVI förra året...

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Köpt grafikkort, kylare, fläktar, kylpasta, ramminen, nätagg, cpu, m.m
Typ allt möjligt. Ofta över disk i butiken i Bredden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Knappt så man handlar där längre. Webhallen var kung 10 år sedan, men nu dominerar inet marknaden, deras kundtjänst, erbjudanden, streams, kontakt med kund är bara bättre all round. Jag är ändå en loyal Webhallen kund med level 24 och har handlat hos dom senaste 20+ åren.

Men ärligt talat känns det inte som att Webhallen kommer finnas kvar i framtiden, dom har slutat innovera och verkar inte ha kunden i fokus längre.

Permalänk
Medlem

Köper jag en ny vara hos en butik förväntar jag mig såklart en ny sådan, en vara som varit ute hos kund kan ha gömda skador (tänk ESD) eller vara ohygienisk. Vill man riskera sådant så kan man köpa produkten på begagnatmarknaden mycket billigare än nytt.

Att vi har ångerrätt med mera i Sverige är bara “cost of doing business” om man säljer saker online, vill man inte ta den kostnaden får man sälja saker i butik istället.

Permalänk
Medlem

Så länge som varan är i ett sånt nyskick att jag får ny-vara-upplevelsen så är det för mig helt ok att få en returvara.

Själv är jag sjukt försiktig med saker tills jag vet att jag kommer behålla dom. Jag har returnerat saker några enstaka gånger och dom gångerna kan jag lova att den som fick produkten efter mig fick en produkt i nyskick.

Däremot har jag köpt saker som uppenbarligen varit returvaror där t.ex. en laptop där hela laptoppen är full med fingeravtryck och klet, en kamera där det låg bilder från personalfesten i internminnet, en mixer där en reglaget bråkade och där jag själv mekade isär och fixade den (för att jag behövde mixern där och då) och den var helt full med sockrigt klet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

För mig är det ganska oviktigt. Så länge jag får garanti och varan i är nyskick så är jag nöjd.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Frågade i Webhallens butik angående detta för ett tag sedan då jag köpt en del varor som inte ser ut att vara i nyskick genom åren och de svarade att de inte säljer dem som nya varpå jag fnissade till när han svarade i stil med "vi säljer absolut inte om returer, de skickas tillbaka".

Jag misstänker att han i kassan indoktrinerats, finns inte en chans att tillverkare låter dig öppna och testa varan fritt för att sedan ta den tillbaka. Detta har ju vart praxis hos Elgiganten i 15 år, men då säljs de ju som fyndvaror och inte som nya.

Jag ser heller inget problem med att sälja om varor så länge det markeras. Har handlat där sen de låg vid Vanadislunden men på senare år så har Inet gått om, pga lagersaldo samt service, butiksstandard med demo varor etc.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Att sälja produkter med bruten fabriksförsegling som nya är en sak.
Men att återställa förseglingen och sälja dem som nya är bedrägligt.

Detta är vad jag stör mig på mest. Med förseglingen så är förväntningen att de sista som sett produkten är tillverkaren själv och dess antagligen noggranna kvalitetskontroll.

Med återförsegling så har ju flera "utomstående" haft sina händer på produkten emellan, och jag tror inte Webhallen och andra ÅF kan hitta alla möjliga gömda fel som en sådan vara skulle kunna ha, om de inte råkar ha tillgång till tillverkarens kvalitetskontrollrutiner.

Jag tycker att oavsett praxis så är sådana produkter inte nya - de är begagnade produkter i nyskick, och bör om ÅF är ärlig säljas som sådana.

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem

Glad att jag nästan aldrig har handlat på Webhallen för jag skulle verkligen inte vilja ha öppnade och eventuellt använda produkter.

Sen slår det mig, jag köpte ju en Oled TV från Webhallen för snart tre år sedan, som kom i en väldigt taskig låda som såg omtejpad ut. Noterade det utan att ge det någon vidare eftertanke och tog upp TVn och satte upp den på väggen. Väl någon månad senare, efter 30 dagars retur har utgått, märker jag att TVn har katastrofal pink tint och kass uniformity när jag undersöker vidare. Efter det tänkte jag alltid att det var en ”fyndvara” som hade blivit skickad till oss. Samtidigt vet jag att jag köpte en ny och oanvänd vara på deras sida. Nu i efterhand har jag svaret

Fick stå ut med den TVn i två år och kände mig rätt blåst. Tillslut lyckades jag reklamera den hos Philips men det var fram tills dess verkligen ett av mina mest olyckosamma köp, mycket tack vare Webhallen.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Köpt grafikkort, kylare, fläktar, kylpasta, ramminen, nätagg, cpu, m.m
Typ allt möjligt. Ofta över disk i butiken i Bredden.

Intressant o höra. Jag känner inte att någon av de produkterna du nämnde så skulle jag gå till webbhallen i första hand för numera.
Endast om det var riktigt bra pris, vilket det ej varit på länge tyvärr.

Skrivet av shogou:

Knappt så man handlar där längre. Webhallen var kung 10 år sedan, men nu dominerar inet marknaden, deras kundtjänst, erbjudanden, streams, kontakt med kund är bara bättre all round. Jag är ändå en loyal Webhallen kund med level 24 och har handlat hos dom senaste 20+ åren.

Men ärligt talat känns det inte som att Webhallen kommer finnas kvar i framtiden, dom har slutat innovera och verkar inte ha kunden i fokus längre.

Ye, jag handlade därifrån mycket mer förr faktiskt. Hade bra bemötande från en i butiken också som gjorde ett supportärende oerhört smidigt.

Om priset är samma så är inet ett enkelt val imo. Men för mig så är det oftast priset som avgör var jag köper, men beror också på produkten. Gillar inet streams också. Riktigt nice deals.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Bör ligga lite billigare då den varit öppnad. Om den är oanvänd är det svårt att avgöra. Jag köpte e slutsteg(till bil) som hade varit öppnad och plomberad på nytt. Den såg ny ut och allt var som det skulle. Det de missat var att testa produkten då lågnivå ingångarna var brända så vad man än gjorde hade man generator surr i högtalarna.
Blev 800kr kastade i sjön då jag hade mina aningar om att företaget skulle skylla på mig.

EDIT: tog bort företag då det inte var dom jag köpte steget av utan ett nu nedlagt företag som jag inte minns namnet på faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Bör ligga lite billigare då den varit öppnad. Om den är oanvänd är det svårt att avgöra. Jag köpte e slutsteg(till bil) som hade varit öppnad och plomberad på nytt. Den såg ny ut och allt var som det skulle. Det de missat var att testa produkten då lågnivå ingångarna var brända så vad man än gjorde hade man generator surr i högtalarna.
Blev 800kr kastade i sjön då jag hade mina aningar om att företaget skulle skylla på mig.

EDIT: tog bort företag då det inte var dom jag köpte steget av utan ett nu nedlagt företag som jag inte minns namnet på faktiskt.

så du fick en defekt produkt. som du inte återlämnade. varför den var förstörd, använd eller inte, spelar ju ingen som helst roll. bara att återlämna, företaget måste bevisa att du haft sönder det ifall de tror så.

Meh, enligt mig spelar det ingen roll, ifall produkt är som ny kan den säljas som ny. Fast då ska ju inte köparen märka av och ha något att invända över, annars är det ju inte helt som nytt. Är det 99%, sälj det som det då och ge 2% rabatt.
Sen så kan inte butikerna både vilja reklamera att de erbjuder månader med öppet köp och samtidigt tvinga sig själva att sälja använt som nytt för att ekonomin annars inte går ihop. Ta bort långt öppet köp, 14 dagar räcker gott.

Min egen erfarenhet av detta var en stol från Netonnet (eller Mediamarkt?). Hade tydliga märken/report. De ville inte ge någon rabatt eller ens ta tillbaka den med gratis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Ångerätten borde skrotas helt. För mycket personer som utnyttjar systemet (så länge det gäller inte obruten förpackning).

Ja om det fanns demo-ex för varje produkt de såld, framförallt möss och tangentbord.

Senast på Elgiganten var jag tvungen att köpa varan, personalen öppnade produkten i kassan och jag returnerade den på plats i kassan då den inte riktigt föll i smaken.

Ganska bisarrt men enligt deras policy får de inte öppna en förpackning enligt personalen.

På NetOnNet så var det samma sak när jag velade mellan två möss, då fick jag till svar "köp båda och returnera den du inte tycker om"

Så ja, finns två sidor av myntet.

Och på den korta tiden jag testade varan så hade jag inte brytt mig om det var nypris ifall de plomberade om den.

Beroende på skick i sin helhet med förpackning så skulle de i mitt tycke få sälja mer produkter som nya, beroende på anledning varför den har lämnats tillbaka.
Som någon skrev tidigare, tråkigt att få ett grafikkort som allting är i princip orört men har lämnats tillbaka pga coilwhine och ÅF har inte informerat om det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Köpte kylpasta, med frakt. Postnord markerade som levererat, fast det fanns ej i min brevlåda.

Köpte sedan kylpasta på annat håll. En vecka efter kommer det till brevlådan. Jag tar mig till Webhallen och returnerar hah

Nästan som ett dåligt skämt, en liten grej. Men där var Postnord problemet.

Köpte Arctis 9, men det kändes som om batteritiden var rejält kortare än Arctis 7 jag ägde, så returnerade den också. Typ 3 år sedan.

Permalänk
Medlem

Och en pälsdjursallergiker kan få en anafylaktisk shock Eller behöva saneras hela lägenheten. Störst risk när det är något med någon form av fläkt. Eller rent allmänt med ventilationshål där allergener kan ta sig in. Dammallergiker, träallergiker (ifall någon slipat i närheten), eller fått pollen/mögel.

Sedan är varor oftast plomberade från ovansidan, medans det finns "mästare" som sätter i bruk att öppna från den ej plomberade sidan (vikt som ett kryss från undersidan). Köpte ett strykjärn ett år sen som hade tydliga spår av användning, bl.a. repor hos MediaMarkt/Power. Fick det utbytt utan problem. Påpekade problemet med förpackningen men lär aldrig läggas till fler plomberingar.

Sedan lurendrejare: hörde en f.d. arbetskollega en 10 år sen malla sig över hur smart han var över att ha köpt en ny revision PS4 med dubbla HDD storleken, bytt skalet med sin grovt begagnade första modell och lämnat tillbaka den till Elgiganten. Var säker han skulle ertappas vid en check hos butiken eller via att en ny kund klagat på ljudnivån och halva HDD, men inget. Helt galet att det ej blev några konsekvenser. Borde lämnat anonymt tips men tror ändå inget hade skett. Var väl någon artikel på Sweclockers för något år sen, om jag ej minns fel, om folk som satt i system att köpa dyra Apple prylar, AirPods var det nog (webhallen reklamen här hjälpte precis), och byta ut innehållet mot billiga kinakopior för att sedan ångra köpet.

Så som konsument måste man kontrollera noggrant vad man fått med sig hem. Som allergiker; livsviktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Gjort många Klass 1 fynd på Webbus genom åren, nu är det sällan (aldrig) något vettigt där.

Inte konstigt för de säljs som ny

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | MSI X870E | AMD 9800X3D | RX 7900 XTX | DOMINATOR 6000MHZ 64GB | CRUCIAL T705 2TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | ALIENWARE 34 | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Inget som stör mig egentligen. Jag köper extremt sällan från webbis. Det suger att jag får sämre pris än andra som har högre "level". Dessutom så är varan i 9 av 10 ggr billigare på Inet. Så var exakt finns incitament att acceptera detta högre priset då?

Fortsätter webbis så här kommer marknaden krypa med en aktör till framöver.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flowden:

Och en pälsdjursallergiker kan få en anafylaktisk shock Eller behöva saneras hela lägenheten. Störst risk när det är något med någon form av fläkt. Eller rent allmänt med ventilationshål där allergener kan ta sig in. Dammallergiker, träallergiker (ifall någon slipat i närheten), eller fått pollen/mögel.

Sedan är varor oftast plomberade från ovansidan, medans det finns "mästare" som sätter i bruk att öppna från den ej plomberade sidan (vikt som ett kryss från undersidan). Köpte ett strykjärn ett år sen som hade tydliga spår av användning, bl.a. repor hos MediaMarkt/Power. Fick det utbytt utan problem. Påpekade problemet med förpackningen men lär aldrig läggas till fler plomberingar.

Sedan lurendrejare: hörde en f.d. arbetskollega en 10 år sen malla sig över hur smart han var över att ha köpt en ny revision PS4 med dubbla HDD storleken, bytt skalet med sin grovt begagnade första modell och lämnat tillbaka den till Elgiganten. Var säker han skulle ertappas vid en check hos butiken eller via att en ny kund klagat på ljudnivån och halva HDD, men inget. Helt galet att det ej blev några konsekvenser. Borde lämnat anonymt tips men tror ändå inget hade skett. Var väl någon artikel på Sweclockers för något år sen, om jag ej minns fel, om folk som satt i system att köpa dyra Apple prylar, AirPods var det nog (webhallen reklamen här hjälpte precis), och byta ut innehållet mot billiga kinakopior för att sedan ångra köpet.

Så som konsument måste man kontrollera noggrant vad man fått med sig hem. Som allergiker; livsviktigt.

Var ju rätt nyligen en artikel om någon som fått ett metallblock istället för telefon från Elgiganten. Och hade hänt flera gånger tydligen. De tittade inte ens på returnerade telefoner utan sålde direkt som nytt hah.

Någon jag känner köpte ett verktyg från Jula, det var inte till användning så de returnerade. Då paketet de låmnade tillbakd såg ut som om det var oöppnat, tittade kassören inte ens i paketet. Skulle kunna vara vad som helst som återlämnats och i vilket skick som helst.

Skrivet av Dunderil:

Fast just nu finns faktiskt en bra deal på Klass 3 dator
Eller, ifall inte Klass 3 betyder paj.

Skrivet av Knotvillage:

Är förpackningen obruten ser jag inga problem att den säljs som ny. Men så fort lådan är öppnad är den begagnad oavsett om produkten aldrig använts.

Problemet är att förpackningen kan se obruten ut. Butiken bör tyvärr alltid titta vad på produkten vid återköp, även om det i 99% av fallen är lönlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

så du fick en defekt produkt. som du inte återlämnade. varför den var förstörd, använd eller inte, spelar ju ingen som helst roll. bara att återlämna, företaget måste bevisa att du haft sönder det ifall de tror så.

Meh, enligt mig spelar det ingen roll, ifall produkt är som ny kan den säljas som ny. Fast då ska ju inte köparen märka av och ha något att invända över, annars är det ju inte helt som nytt. Är det 99%, sälj det som det då och ge 2% rabatt.
Sen så kan inte butikerna både vilja reklamera att de erbjuder månader med öppet köp och samtidigt tvinga sig själva att sälja använt som nytt för att ekonomin annars inte går ihop. Ta bort långt öppet köp, 14 dagar räcker gott.

Min egen erfarenhet av detta var en stol från Netonnet (eller Mediamarkt?). Hade tydliga märken/report. De ville inte ge någon rabatt eller ens ta tillbaka den med gratis frakt.

Var en sådan där "jag-installerar-senare". Så den han bli ett år gammal och jag öppnade bara snabbt när jag fick den och såg att allt såg fint ut, när jag undersökte saken närmare när jag märkte att den var trasig så såg man att den varit använd innan och en extra plombering. Men det var ca 15 år sedan nu så och har inte gjort om något sådant igen.
Beställde dock saker från webhallen idag :/ får se hur det går, ska synas riktigt noga.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter är känsliga grejer oär det begagnat kan mycket ha hänt. Vet själv en kompis till en kompis som satte testning av hårdvara och returnering i system.. Han benchmarkade grejerna en halv dag för att sedan returnera dom om grejerna inte var typ golden samples.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Rent konsekvent så tycker jag att om man gillar en butiks generösa returpolicys, bör man också acceptera att man kan få en vara som blivit returnerad, och kanske där förpackningen försiktigt öppnats och varan testats, så länge den är i nyskick.

Det ena bygger på det andra, helt enkelt.

Problemet blir ju om jag själv nästan aldrig vill returnera något men samtidigt riskerar att få en "begagnad" pryl.

Permalänk
Medlem

Schysst retur? Jo tjena! Köpte moderkortet till min Thredripper där. Hela sockel var lös så jag fick gå genom försäkringsbolaget för att få rätt.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Eftersom jag returnerar en hel del så är det inget jag stör mig på, så länge produkten är i nyskick och samma garantier och villkor följer med. Vissa produkter som kan klassas under hygien är givetvis undantaget, men det blir allt ovanligare att företag tillåter returer av dessa typer av produkter. Jag har t ex inga problem med att köpa ett par använda In-Ears, men då vill man såklart komma lite billigare undan.

Tar det framför att behöva åka runt till en massa fysiska butiker för att snabbt testa en produkt, skönare när man kan göra det i lugn och rå i sitt egna hem.

Just Webhallen har väl inte några vidare generösa returvillkor dock? Så jag har mer förståelse för företag så Inet, Komplett och Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Rent konsekvent så tycker jag att om man gillar en butiks generösa returpolicys, bör man också acceptera att man kan få en vara som blivit returnerad, och kanske där förpackningen försiktigt öppnats och varan testats, så länge den är i nyskick.

Det ena bygger på det andra, helt enkelt.

Visste inte att ångerrätten bygger på att man som kund ska också förvänta sig att få begagnade varor när man köper nytt.
Och att Webhallens returpolicy är generös är ju på gränsen till The Twilight Zone.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt lite förvånad över att det verkar vara folk som inte visste om detta redan. ALLA som har jobbat i någon typ av butik vet att returvaror gås över och sen säljs som nya om de är i nyskick. Det är resultatet av öppet köp, ångerrätt och annan service som vi har som köpare. Alternativet är att man gör som Amazon och en del klädföretag och helt enkelt destruerar alla returer. Och det känns faktiskt mycket värre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.