Webhallen säljer vissa returvaror som nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Kom att tänka på en sak. Alla som beställer kläder på nätet. T.ex. H&M och alla bolag likt dem har folk på stationer som jobbar på heltid med att märka om kläder, paketera i nya påsar osv osv. Vad ni tror är en ny tröja kan vara något någon testat och haft kul med ett tag hemma.

Marginalen på kläder är enormt mycket större än på elektronik och faktum är att de flesta returer av kläder går direkt till destruktion. Hanteringskostnaden för att kontrollera och paketera om o.s.v. gör att det inte är värt det... finns en anledning till att köpa kläder är en av vår tids största miljöbovar.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ett annat alternativ är ju att den som öppnat en produkt som de sedan vill returnera betalar en slant för att ha öppnat och testat den så att jag får en ny produkt om jag köper en ny produkt. Annars får man ta och dema fler varor i butik.

"Öppnad men oanvänd" är på gränsen till en självmotsägelse - därtill, hur många öppnar en produkt utan att ta ut och testa den? Och då är den inte oanvänd längre.

En petitess må man tycka, men sälj den som "öppnad men i nyskick" i sådant fall. Men inte "ny" (och oöppnad).

Man kan tycka att det vore en lösning men om man har jobbat i butik och vet hurdana folk är så inser man rätt snabbt vad som skulle hända. Jag ska berätta en sedelärande historia från när jag jobbade på mitt allra första butiksjobb: En kvinna kommer till min avdelning och ber om hjälp med lite info om en lampa. Hon vill titta på den för att se om den passar men den ligger i en inplastad förpackning. Jag skär upp plasten och öppnar förpackningen så hon kan kika på lampan. Den blir bra så jag förpackar den igen och ger den till henne och går sen tillbaka mot min disk. När jag tittar tillbaka så ser jag hur hon lägger tillbaka lampan hon har tittat på och tar en oöppnad förpackning istället och går till kassan.
Nu sa jag inget då jag var ny på jobbbet men jag tyckte att det var mer än osedvanligt korkat beteende. Senare hände detta vid ett antal tillfällen och jag vet att jag flera gånger sa till kunde att "hade det inte varit bättre att ta den produkten du faktiskt tittade på, som du nu VET är helt ok, istället för att ta en oöppnad?" Och jag sa ju inte detta för att jag bryr mig om att butiken nu får en oöppnad produkt på hyllan för, ärligt talat, det är ju inte mina pengar utan mer för att beteendet är så sinnessjukt.
Nu funkar inte denna historian så bra när det gäller e-handel men folk är faktiskt inte helt annorlunda här. När jag jobbade på 24.se så hade vi en person som konstant beställde saker för flera tusen, alltså typ en flyttkartong med prylar, öppnade allt och sen returnerade det. Den behöll inget. När jag kollade upp kundens köphistorik så var detta något de hållt på med ett bra tag så jag insåg att det nog var nån typ av troll och blockade personen från vidare köp men det tog bara nån dag innan den hört av sig och jag blev tvingad att ta bort blocken. Veckan efter, stor beställning, stor retur.
Folk är fucking konstiga.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Hockeyhjälm: på.
På vilket sätt gör Inet allt för att undvika reklamationer enligt svennezisk lag, dribblar sedan bort en hel lunta pappersarbete, och gör dig så less på att få alternativa produkter skickade till dig att du inte längre tolererar att ha med dem att göra?

Jag frågar som en ful och hugad spekulant, som nån gång köpte ett trasslande grafikkort från dem. De stresstestade detta i några dagar utan att finna något fel, och tog heller ingen avgift för detta. Toppenkundservice, tycker jag trots allt.

så, för att Amazon är så överlägset, så bör jag väl även ha i åtanke att..
eller nåt, I dno where this is going after all, hence the hockeyfrilla.

Enligt mig är Inet bäst av alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Man kan tycka att det vore en lösning men om man har jobbat i butik och vet hurdana folk är så inser man rätt snabbt vad som skulle hända. Jag ska berätta en sedelärande historia från när jag jobbade på mitt allra första butiksjobb: En kvinna kommer till min avdelning och ber om hjälp med lite info om en lampa. Hon vill titta på den för att se om den passar men den ligger i en inplastad förpackning. Jag skär upp plasten och öppnar förpackningen så hon kan kika på lampan. Den blir bra så jag förpackar den igen och ger den till henne och går sen tillbaka mot min disk. När jag tittar tillbaka så ser jag hur hon lägger tillbaka lampan hon har tittat på och tar en oöppnad förpackning istället och går till kassan.
Nu sa jag inget då jag var ny på jobbbet men jag tyckte att det var mer än osedvanligt korkat beteende. Senare hände detta vid ett antal tillfällen och jag vet att jag flera gånger sa till kunde att "hade det inte varit bättre att ta den produkten du faktiskt tittade på, som du nu VET är helt ok, istället för att ta en oöppnad?" Och jag sa ju inte detta för att jag bryr mig om att butiken nu får en oöppnad produkt på hyllan för, ärligt talat, det är ju inte mina pengar utan mer för att beteendet är så sinnessjukt.
Nu funkar inte denna historian så bra när det gäller e-handel men folk är faktiskt inte helt annorlunda här. När jag jobbade på 24.se så hade vi en person som konstant beställde saker för flera tusen, alltså typ en flyttkartong med prylar, öppnade allt och sen returnerade det. Den behöll inget. När jag kollade upp kundens köphistorik så var detta något de hållt på med ett bra tag så jag insåg att det nog var nån typ av troll och blockade personen från vidare köp men det tog bara nån dag innan den hört av sig och jag blev tvingad att ta bort blocken. Veckan efter, stor beställning, stor retur.
Folk är fucking konstiga.

Det sistnämnda låter verkligen sjukligt i dubbel bemärkelse. Dels själva beteendet givetvis men också att du blev tvingad att ta bort blocken. Företaget ville alltså återkommande få tillbaka en drös med öppnade varor från denna kund? Det är knappast diskriminering att blockera kunder som beter sig på det sättet.

Permalänk

Gör om lagen lite.
10% avdrag på priset du betala. Om du använder ångerrätt.

Och då måste butiken sälja denna vara 10% billigare till nästa kund och upplysa att denna är en ångerrätt produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Samtidigt - ska ÅF straffas för alla människor som köper massa prylar, testar, returnerar?
Tycker detta är en del av dealen med vår generösa distansköpslag. Man kan inte både ha kakan och äta den - generösa returmöjligheter är orsaken till detta. Alternativet är väl att företagen på bredare front drar ner återbetalningen på returvaror, men då lovar jag att det skapas SweCtrådar med 'VARNING FÖR!' topics med..

Skrivet av Mindfighter:

Det kan man givetvis, men butikernas marginal på elektronik är extremt låg.

Enklast vore om folk började bete sig och inte överutnyttjade distansköpslagen och generösa returregler, men nu gör folk det och This is why we can't have nice things.

Lagen om distansavtal (och andra konsumentskyddande lagar) är en realitet som i alla* handlare står inför - ingenting hindrar handlarna att prissätta sina produkter och i övrigt driva sin affärsverksamhet så att de har "råd" att följa lagen och samtidigt inte kränga begagnade varor på ovetande kunder.

*) Alla som har distansförsäljning, vilket ju i elektronikbranschen är de allra flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart ser du en avgift på 275:-?
Skulle möjligtvis vara om man inte väljer att hämta ut paketet och att det returneras. En del butiker tar då en avgift för ej uthämtat paket. Det står däremot inte på den sidan personen länkar till

Under detta stycke:

Man kan köpa en fraktsedel via Postnords hemsida här (länk): Skickadirekt - annars kan man även göra det direkt via ombud.
Välj tillvalet företagspaket. Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Webhallen ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud.

Utlämning till företag, som Webhallen kräver, kostar 275:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Undrar lite vart beloppet på 275:- som du hävdar returfrakten kommer ifrån exakt? Hittar nämligen ingenting gällande belopp för returfrakt på länken du angav, endast belopp på 250:- för återställning av produkt.

Under detta stycke:

Man kan köpa en fraktsedel via Postnords hemsida här (länk): Skickadirekt - annars kan man även göra det direkt via ombud.
Välj tillvalet företagspaket. Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Webhallen ersätter inte porto för returer som hamnat hos ombud.

Utlämning till företag, som Webhallen kräver, kostar 275:-

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Ångerätten borde skrotas helt. För mycket personer som utnyttjar systemet (så länge det gäller inte obruten förpackning).

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är galet hur det missbrukas.. Det har även blivit som en ursäkt för att man inte orkar kolla upp vad man faktiskt köper /om det passar med det man har /storlek /eller funkar till det man har tänkt använda det till..

Visst, som vanlig Svenne banan kanske man inte tycker det är ett problem, men har man jobbat /jobbar inom handel /e-handel så är det som en mardröm med alla konsumenter som mest handlar FÖR att skicka tillbaka, ungefär som ett tidsfördriv.. Helt sjukt och ett fruktansvärt slöseri med både företagets tid o pengar, samt deras egna tid och ibland pengar när ett företag inte har fria returer.

Konsumentköplagen måste ses över, inte nog med ovan nämnda, alla returnerade varor blir och en miljömässig katastrof - inte nog med att produkten kanske redan fraktas över hela världen till butikens lager, sen ska den både skickas till kunden OCH returneras..

Jag vill uppmuntra alla e-handlare att INTE ha fria returer och butiker att bli mycket hårdare när folk vill lämna tillbaka produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Gör om lagen lite.
10% avdrag på priset du betala. Om du använder ångerrätt.

Och då måste butiken sälja denna vara 10% billigare till nästa kund och upplysa att denna är en ångerrätt produkt.

Det tar bort syftet med lagen, den finns där för att skydda konsumenter som köper en vara de inte kunnat titta på. Samtidigt som det ger butikerna ett incitament att representera produkterna korrekt, vill en butik inte ta kostnaden av att följa våra konsumentskyddande lagar så är de fria att inte sälja saker online.

Inet verkar uppenbarligen göra rätt så det fungerar tydligen att göra så utan att gå i konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanken:

Gör om lagen lite.
10% avdrag på priset du betala. Om du använder ångerrätt.

Och då måste butiken sälja denna vara 10% billigare till nästa kund och upplysa att denna är en ångerrätt produkt.

Eller ännu bättre, köper du något utan att ha kollat upp om det passar/funkar/etc så kan du lämna tillbaka men får 10% avdrag.
Skulle det kosta att lämna tillbaka crap skulle man slippa många DIY mekare som tror att AMD moderkort tar Intel Proppar t.ex

Kunden har sällan rätt

ändrade vi till man (har ingen koppling till branschen)
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Flowden:

Och en pälsdjursallergiker kan få en anafylaktisk shock Eller behöva saneras hela lägenheten. Störst risk när det är något med någon form av fläkt. Eller rent allmänt med ventilationshål där allergener kan ta sig in. Dammallergiker, träallergiker (ifall någon slipat i närheten), eller fått pollen/mögel.

Det är upp till köparen att meddela webb-butiken i förväg om de tex är dödligt allergiska mot något. Tänk om en medarbetare som packar på lagret har lite snacks i form av jordnötter i fickan, eller massor katthår i kläderna då denne har katter hemma.
Det går som köpare ALDRIG förvänta sig sterila leveranser om man inte meddelar sina behov/ önskemål i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaankyffs:

Alltså vilka kommentarer. Hade ingen aning om att det var så mycket åsikter om detta då det är branschpraxis, både inom teknikhandel och andra brancher. T.ex. om ni köper en tröja (as if), förväntar ni er då att ingen testat den och att ni annars skulle få den 10-20% billigare om någon testat den?

Kan hålla med om att det borde framgå någon information om att varor kan vara öppnade, alternativt använda klass 1 med minimal rabatt men snälla nån, de låter som att ni blivit svindlade och att Webhallen är djävulen.

Är väl ändå en enorm skillnad på kläder och ömtålig avancerad elektronik eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Det sistnämnda låter verkligen sjukligt i dubbel bemärkelse. Dels själva beteendet givetvis men också att du blev tvingad att ta bort blocken. Företaget ville alltså återkommande få tillbaka en drös med öppnade varor från denna kund? Det är knappast diskriminering att blockera kunder som beter sig på det sättet.

Jag tyckte också att det var skumt. Jag förklarade även för min chef problematiken med att vissa varor fick kasseras och att han inte behöll något men ingen lyssnade. Jag är ju säker på att kunden endast gjorde detta för att jävlas med företaget, kanske hade den haft en dålig upplevelse tidigare eller nåt, jag vet inte. det fanns inget i historiken iallafall, bara dessa köp med efterföljande returer.

Men jag kan nämna lite annat angående just returer då det är relevant för denna tråden och många verkar ganska omedvetna om hur det funkar. Företaget jag jobbade för skickade ut ca 2000 paket med produkter varje dag utom lördag/söndag. Värdet varierade men vi pratar iallafall minimum 200.000:- värde per dag.
VARJE dag kom det runt 150-200 returer med posten. Mitt jobb var att gå över dessa, hantera reklamationer som var kanske 10% och fördela returer i säljbart och icke säljbart. Varje dag kasserade jag säkert ett tiotal produkter som icke säljbart. Oftast pga avsaknad av originalförpackning eller tillbehör men biland för att kunde repat eller smutsat ner produkten. Så några tusen varje dag gick i soporna. Hade dessa returer kommit in till en vanlig butik över disk så hade man aldrig godtagit dem utan kunden hade fått ta smällen men just för att det är e-handel så finns det sällan mycket man kan göra som handlare då ångerrätten är så stark. Så man bara tar detta. Företaget hade en budget för det och så länge inte denna överskreds så var det inga problem, tyckte dom. Och det och ju inget problem som regel. Det är ju först om företaget INTE sorterar produkterna korrekt eller om nån är extremt anal över sin produkt som man får en sån här diskussion.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt att företag borde kunna svartlista kunder, och sedan finns det väl inget som tvingar företag att acceptera returer som är ofullständiga? Om företag sedan väljer att inte göra något åt det så känns det som om det är företagets problem.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaankyffs:

Alltså vilka kommentarer. Hade ingen aning om att det var så mycket åsikter om detta då det är branschpraxis, både inom teknikhandel och andra brancher. T.ex. om ni köper en tröja (as if), förväntar ni er då att ingen testat den och att ni annars skulle få den 10-20% billigare om någon testat den?

Kan hålla med om att det borde framgå någon information om att varor kan vara öppnade, alternativt använda klass 1 med minimal rabatt men snälla nån, de låter som att ni blivit svindlade och att Webhallen är djävulen.

Lite svårt att veta vilken dåre som packat upp grafikkortet på en heltäckningsmatta och gett det ESD från skogen?

Permalänk
Skrivet av Spaankyffs:

Alltså vilka kommentarer. Hade ingen aning om att det var så mycket åsikter om detta då det är branschpraxis, både inom teknikhandel och andra brancher. T.ex. om ni köper en tröja (as if), förväntar ni er då att ingen testat den och att ni annars skulle få den 10-20% billigare om någon testat den?

Kan hålla med om att det borde framgå någon information om att varor kan vara öppnade, alternativt använda klass 1 med minimal rabatt men snälla nån, de låter som att ni blivit svindlade och att Webhallen är djävulen.

Du är ju själv kritisk. Den lilla detaljen som du själv skriver om borde tydligt framgå ”i denna butik plomberar vi om och säljer returnerade varor som ytligt ser ut att vara oanvända - vi kan dock inte garantera att varan varit provad i upp till 30 dagar”.

Det är klart det är fine så länge det framgår en text i stil med den ovan. Problemet är att det inte gör det.

Permalänk
Medlem

För mig är detta fine - så länge jag inte märker av det. Det är liksom poängen. Ingen kan argumentera emot detta om de inte märker att varan är en returvara. Försöker ett företag kränga en vara, som uppenbarligen är en returvara, till nypris. Så ja då har de misslyckats fatalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbe60:

Jag håller verkligen inte med att detta skulle vara ett undantag, jag har gjort dettasamma ett flertal gånger

Jag ser nu att jag kanske var lite otydlig, jag syftade givetvis på påståendet att hen bara skulle ha nyttjat ångerrätten en enda gång.

Skrivet av Mindfighter:

Enklast vore om folk började bete sig och inte överutnyttjade distansköpslagen och generösa returregler, men nu gör folk det och This is why we can't have nice things.

Tror du verkligen att det enklaste är att få folk att börja bete sig!? 😨😁

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk

Jag jobbar på webhallen och kan bekräfta att det är en lögn att det är en gammal matris och att det är samma rutiner fortfarande.
En till sak är att när webhallen införde denna rutin körde de en tävling i butikerna där den butiken som märkte om flest FYNDVAROR till nya produkter vann pengar till trivselkassan.

Denna tävling körde de en hel sommar! Så det blev en hel del nya produkter som borde varit fyndvaror. Det spelade ingen roll utan belönades

Permalänk
Medlem

Detta är ju rent bedrägeri av Webhallen, fy! Kommer inte handla där något mer, snacka om skumraskaffärer...för fuskar de på ett ställe, så fuskar de på fler. Detta är garanterat bara toppen på isberget.

En ny produkt är en ny produkt, inget annat. En öppnad produkt är inte ny, då ingen vet vad den utsatts för (ESD, magneter etc). Att vara *titta* på den säger inget om produktens skick eller livslängd. De får göra som alla [b][hederliga/b] och sälja produkter som är begagnade men nyskick som just...begagnad i nyskick.

Att sälja begagnade produkter som nya, oavsett skick, är bedrägeri mot konsumenten som betalar för en ny produkt. Det är dessutom bedrägligt mot konkurrenterna som säljer nya produkter till nypris, och inget annat.

Permalänk

Hände mig oxå

Jag fick en ny tv, men som det var fel på. Reklamerade och skulle få en ny hemskickad. Den som jag fick var använd, det kunde man se utan tvekan. Uselt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlaterKing:

Jag jobbar på webhallen och kan bekräfta att det är en lögn att det är en gammal matris och att det är samma rutiner fortfarande.
En till sak är att när webhallen införde denna rutin körde de en tävling i butikerna där den butiken som märkte om flest FYNDVAROR till nya produkter vann pengar till trivselkassan.

Denna tävling körde de en hel sommar! Så det blev en hel del nya produkter som borde varit fyndvaror. Det spelade ingen roll utan belönades

Om man nu ska tro på dig får du nog klistra in en lönespec, många Inet-fanboys här som gärna skriver skit om Webhallen (och vice versa) tar ditt inlägg med en jättestor nypa salt
Anv reggad igår några minuter innan inlägg, luktar troll i hela skogen

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Om man nu ska tro på dig får du nog klistra in en lönespec, många Inet-fanboys här som gärna skriver skit om Webhallen (och vice versa) tar ditt inlägg med en jättestor nypa salt
Anv reggad igår några minuter innan inlägg, luktar troll i hela skogen

Kan ju inte ladda upp min lönespec eftersom den häxjaktkultur som finns på webhallen. Däremot kan du få andra sidan på fyndvarumatrisen. Det kanske räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Om man nu ska tro på dig får du nog klistra in en lönespec, många Inet-fanboys här som gärna skriver skit om Webhallen (och vice versa) tar ditt inlägg med en jättestor nypa salt
Anv reggad igår några minuter innan inlägg, luktar troll i hela skogen

OP ska absolut inte ladda upp någon personlig information, kommer garanterat inte leda till något gott i termer av framtida anställning.

Permalänk
Medlem

Jag lär i var fall ta det här som en anledning att bara köpa fyndvaror från Webhallen, om man ändå riskerar att få begagnade varor från dem kan man lika gärna få det med med bra rabatt som Void har på fyndvarorna.

Nya saker lär jag styra om helt till andra butiker, för betalar jag nypris förväntar jag mig en ny vara också.

Permalänk

Jobbar också på webhallen och kan intyga att infon stämmer. Har gjort ett nytt konto pga. Ovannämnda "häxjaktskultur" på webhallen, inge troll. Vill författaren till artikeln kontakta mig kan jag visa bevis på det, men här i tråden vågar jag inte identifera mig. Det stämmer att rutinen infördes trots kritik mot den och då i samband med en tävling för de som göra om mest (redan gjorda) fyndvaror till nya produkter. Webhallens kommentar är inte sann...

Permalänk
Medlem

Finns butiker som inte accepterar retur vid bruten förpackning. Varför skall konsumenter acceptera returnerade produkter med bruten förpackning som helt nytt?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Är väl ändå en enorm skillnad på kläder och ömtålig avancerad elektronik eller?

Ja, kläder betalar folk för utan att knussla trots höga marginaler som datorbranschen idag bara kan drömma om. Jag har jobbat i dator, mobil, tv, hifi-branschen i många år och är glad för att jag idag jobbar i en helt annan bransch där folk också betalar för sig utan att knussla. Elektronikbranschen är en hopplös bransch som tar död på sig själv med fruktansvärt dåliga marginaler och snåla kunder som tar varje tillfälle i akt att pruta och klaga. Det är lite av en omöjlig sits för stackarna i branschen. Folk får enligt lag testa varor och skicka tillbaka varan utan kostnad. Samtidigt får inte företaget sälja denna produkt som ny längre. Vem ska betala skillnaden/rabatten? Företaget som knappt tjänar något på varan? Vad ska då betala för personalen, lokalerna och allt annat som kostar. Nä, låt Amazon och andra stora drakar ta över skiten. Då får kunderna den service de förtjänar. Kunderna får då själva ta reda på vad de behöver och själva fixa problemen som kan uppstå. Kunderna är bevisat inte villiga att betala för servicen de förväntar sig. Även de som vill ha hjälp förväntar sig att få den gratis och samtidigt det bästa priset på varan. Duh..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlaterKing:

Jag jobbar på webhallen och kan bekräfta att det är en lögn att det är en gammal matris och att det är samma rutiner fortfarande.
En till sak är att när webhallen införde denna rutin körde de en tävling i butikerna där den butiken som märkte om flest FYNDVAROR till nya produkter vann pengar till trivselkassan.

Denna tävling körde de en hel sommar! Så det blev en hel del nya produkter som borde varit fyndvaror. Det spelade ingen roll utan belönades

Eftersom det som specifikt verkar ha sagts var fel i den där "gamla" matrisen är att just hörlurar ("hygienvaror") säljs som "nya" igen, stämmer även den delen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304