Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Mänskligheten har sökt efter svar på om det finns annat liv i universum sedan lång tid tillbaka och ännu har man inte hittat svar på det. Fem år av undersökningar på Skinwalker Ranch är en ganska kort tid ur ett vetenskapligt perspektiv när man inte vet vad man letar efter/eventuellt kommer att hitta.

Där har du rätt, man har sökt väldigt länge och har än så länge inte hittat några bevis trots att vi har "UFO'n" runt jorden varje dag tydligen. Varför finns det inget konkret och skarpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Där har du rätt, man har sökt väldigt länge och har än så länge inte hittat några bevis trots att vi har "UFO'n" runt jorden varje dag tydligen. Varför finns det inget konkret och skarpt?

Förmodligen för att vi ännu inte har tillräckligt bra teknisk utrustning för att kunna väl dokumentera vad som sker. Kanske framtida tekniska lösningar/uppfinningar kan avslöja mer i ämnet.
Katolska kyrkan förnekade under lång tid att solen var medelpunkten i solsystemet och inte jorden.
Visade sig att de hade fel trots det enträgna påståendet.

Leonardi DaVinci
Leonardo var en sanningssökare, och den romersk-katolska kyrkan under medeltiden tenderade att fängsla, tortera och avrätta de som vågade trotsa kyrkan och leta efter sanningen på egen hand. Under den här tiden hindrade kyrkan all formell vetenskaplig forskning, vilket gjorde det svårt för Leonardo att utföra sina studier och ännu svårare att sprida informationen.

För det andra var Leonardo precis som Martin Luther emot sättet som den katolska kyrkan utnyttjade sina anhängare. I sina anteckningsböcker och brev, protesterade han mot försäljningen av avlatsbrev, liturgisk och ceremoniell pompa, obligatoriska bekännelser, och kulten av helgonen. Han angrep prästerna för deras brist på moral, värderingar och utbildning.

Dessutom hittade han bevis i fossiler, klippformationer och rörelser i vatten att jorden var mycket äldre än vad Bibeln och den romersk-katolska kyrkan påstod. Hans vetenskapliga studier tydde alltså på att vad kyrkan sade, och vad de menade att Gud berättat för dem, inte var sant.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Förmodligen för att vi ännu inte har tillräckligt bra teknisk utrustning för att kunna väl dokumentera vad som sker. Kanske framtida tekniska lösningar/uppfinningar kan avslöja mer i ämnet.
Katolska kyrkan förnekade under lång tid att solen var medelpunkten i solsystemet och inte jorden.
Visade sig att de hade fel trots det enträgna påståendet.

Leonardi DaVinci
Leonardo var en sanningssökare, och den romersk-katolska kyrkan under medeltiden tenderade att fängsla, tortera och avrätta de som vågade trotsa kyrkan och leta efter sanningen på egen hand. Under den här tiden hindrade kyrkan all formell vetenskaplig forskning, vilket gjorde det svårt för Leonardo att utföra sina studier och ännu svårare att sprida informationen.

För det andra var Leonardo precis som Martin Luther emot sättet som den katolska kyrkan utnyttjade sina anhängare. I sina anteckningsböcker och brev, protesterade han mot försäljningen av avlatsbrev, liturgisk och ceremoniell pompa, obligatoriska bekännelser, och kulten av helgonen. Han angrep prästerna för deras brist på moral, värderingar och utbildning.

Dessutom hittade han bevis i fossiler, klippformationer och rörelser i vatten att jorden var mycket äldre än vad Bibeln och den romersk-katolska kyrkan påstod. Hans vetenskapliga studier tydde alltså på att vad kyrkan sade, och vad de menade att Gud berättat för dem, inte var sant.

Vi har ingen egentlig "center of university" Och även om det finns, vad bekräftar att det är vi?

Mycket ordbajseri utan vett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vi har ingen egentlig "center of university" Och även om det finns, vad bekräftar att det är vi?

Mycket ordbajseri utan vett.

Klarar du inte av att läsa texten korrekt kan jag bara beklaga. Sorry!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Klarar du inte av att läsa texten korrekt kan jag bara beklaga. Sorry!

Finns inget vettigt där som har med ämnet att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Finns inget vettigt där som har med ämnet att göra.

The blind leading the blind!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Har dessa "experter" varit där på plats och utfört experimenten själva så de har förstahandsinformation av insamlade data?
X håller jag mig borta från, för mycket nonsens där, men passar dig tydligen. Verkar passa dig att hålla till där istället för i den här tråden.

Man behöver inte var på plats för att veta vad som orsakar deformationer, avvikelser, ”mätvärden” etc. för/på det material som presenteras i videor och inlägg.

Titta på x-länken och försök ta till dig lite av hur låg nivå det är på Farmen och deras ”experter”.

X skulle jag vilja påstå har mindre nonsens än MAD och En ding-ding värld 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Man behöver inte var på plats för att veta vad som orsakar deformationer, avvikelser, ”mätvärden” etc. för/på det material som presenteras i videor och inlägg.

Titta på x-länken och försök ta till dig lite av hur låg nivå det är på Farmen och deras ”experter”.

X skulle jag vilja påstå har mindre nonsens än MAD och En ding-ding värld 😉

"Man behöver inte vara på plats" låter som ett väldigt bra sätt att utföra vetenskapliga undersökningar på!
Är det inte dags att ge upp med ditt eget nonsens om sånt som varken du eller jag vet vad det handlar om?
Du har lika lite koll på det som jag och även de som är där på plats, så det enda vettiga är att vänta ut resultaten de får och vad de eventuellt visar, vilket tar den tid det tar. Kanske finner man inget svar, för att dagens teknik inte räcker till. Vem vet vad framtiden har i sitt sköte, inte du inte heller jag men jag har iallafall ett öppet sinne till skillnad mot de som har förutfattade menar i allt så att de missar väsentliga fakta. Se bara på Trumps anhängare hur de konsekvent håller fast vid att valet 2020 blev stulet, trots alla bevis som lagts fram. Bara en exempel på de som förnekar fakta för att de inte har kapacitet att tänka längre än sin inrutade värld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

De har flugit upp dit med helikopter flera gånger och med ett litet flygplan och släppt ned mätinstrument som visar felaktiga GPS-data på både höjd och koordinater. Hur ska de kunna se något som är osynligt för blotta ögat samtidigt som instrumenten visar att något finns där. Teorin hittills är att det finns en portal där som leder någonstans och det har man filmat ett flertal gånger. Följer man serien så kan man själv se att det kommer något UAP både in och ut från föremålet och även in och ut ur Mesan.

Portal som bara finns på natten?

Mer troligt en ballong som inte syns i mörkret

Jag har inte alls sett alla avsnitt i serien, men att anta att det är en portal känns så långt från alla möjliga scenarier bara. Varför är portalen just på deras ranch och inte någon annan stans? Varför följer en dimensionell portal med jorden i dess omloppsbana över huvud taget?

Jag förstår lockelsen att leta efter det oförklarliga, men på riktigt känns det här exemplet totalt påhittat

Permalänk
Medlem

Vill bara påminna om att UFO/UAP-hearingen börjar nu om 20 minuter. Se live:

https://oversight.house.gov/hearing/unidentified-anomalous-ph...

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Intressant att det börjar precis samtidigt som detta:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/joe-biden-moter-donald-tru...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Portal som bara finns på natten?

Mer troligt en ballong som inte syns i mörkret

Jag har inte alls sett alla avsnitt i serien, men att anta att det är en portal känns så långt från alla möjliga scenarier bara. Varför är portalen just på deras ranch och inte någon annan stans? Varför följer en dimensionell portal med jorden i dess omloppsbana över huvud taget?

Jag förstår lockelsen att leta efter det oförklarliga, men på riktigt känns det här exemplet totalt påhittat

Men försök förstå att en portal är bara en teori de har i brist på annat. En portal är även vad urinvånarna (indianerna) har pratat om i alla tider. Att påstå att det är en ballong är bara löjligt och visar på bristande respekt för vetenskapen. Glöm inte att Jeff Bezos ägde ranchen i 20 års tid och där utförde hemliga experiment som än idag inte har avslöjats. Idag sysslar han med rymdteknik som kanske har sitt ursprung därifrån.
I den här serien har man försökt borra sig in i Mesan flera gånger efter att de har skannat med lidar etc. och då har de stött emot något hårt därinne som de kraftiga borrarna inte lyckats ta sig igenom. De har vid dessa försök fått ut metallflagor som har bestått av en legering som påminner om det som rymdskyttlarna från NASA har och som inte finns naturligt på planeten. Man har inte lyckats penetrera vad som kan vara ett ovalt stort föremål i Mesan efter vad skannerresultaten har visat på och detta har man upprepat flera gånger med olika metoder och instrument och kunnat konstatera att resultatet blir samma varje gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Närmar sig 25 000 som ser detta live, inte dåligt.

Skrivet av medbor:

Intressant att det börjar precis samtidigt som detta:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/joe-biden-moter-donald-tru...

Intressant timing ja...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

"Man behöver inte vara på plats" låter som ett väldigt bra sätt att utföra vetenskapliga undersökningar på!
Är det inte dags att ge upp med ditt eget nonsens om sånt som varken du eller jag vet vad det handlar om?
Du har lika lite koll på det som jag och även de som är där på plats, så det enda vettiga är att vänta ut resultaten de får och vad de eventuellt visar, vilket tar den tid det tar. Kanske finner man inget svar, för att dagens teknik inte räcker till. Vem vet vad framtiden har i sitt sköte, inte du inte heller jag men jag har iallafall ett öppet sinne till skillnad mot de som har förutfattade menar i allt så att de missar väsentliga fakta. Se bara på Trumps anhängare hur de konsekvent håller fast vid att valet 2020 blev stulet, trots alla bevis som lagts fram. Bara en exempel på de som förnekar fakta för att de inte har kapacitet att tänka längre än sin inrutade värld.

Vem är det som förnekar fakta, men insuper allt från En ding-ding värld, med hull och hår?

Du är ju inte ens mottaglig för att ta till dig av de förklaringar som faktiskt presenteras och tydliggör vad experterna på Skinwalker Ranch inte förstår.
Men de vill ju sälja… Så det är ju klart som korvspad att de springer om kring som blinda hönor och yrar magi…

Att du för andra gången drar in Trump är bara löjligt.
Din nivå är sjukt låg och det är rent skrattretande hur du förnekar förklaringar (om du ens tittat)!?

Det som presenteras på Skinwalker Ranch är INTE fakta!
Det finns massor med förklarande videos att se, och kommentarer till, vad de ”upplever” på ranchen.
Men är man inte mottaglig så…

Permalänk
Medlem

Nvm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Vem är det som förnekar fakta, men insuper allt från En ding-ding värld, med hull och hår?

Du är ju inte ens mottaglig för att ta till dig av de förklaringar som faktiskt presenteras och tydliggör vad experterna på Skinwalker Ranch inte förstår.
Men de vill ju sälja… Så det är ju klart som korvspad att de springer om kring som blinda hönor och yrar magi…

Att du för andra gången drar in Trump är bara löjligt.
Din nivå är sjukt låg och det är rent skrattretande hur du förnekar förklaringar (om du ens tittat)!?

Det som presenteras på Skinwalker Ranch är INTE fakta!
Det finns massor med förklarande videos att se, och kommentarer till, vad de ”upplever” på ranchen.
Men är man inte mottaglig så…

Sorgligt hur vissa benhårt förnekar vetenskapliga fakta. Allting går att bortförklara om man vill ha det resultat man är ute efter, kanske för att man inte klarar av att svaret ligger på ett högre plan än vad mänskligheten idag är kapabel att greppa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Allting går att bortförklara om man vill ha det resultat man är ute efter, kanske för att man inte klarar av att svaret ligger på ett högre plan än vad mänskligheten idag är kapabel att greppa.

Som Sagan sa, "extraordinary claims..." osv.

Vi bortförklarar ingenting, men du förklarar heller ingenting, och utan dom där bevisen så är du inget annat än en "kook", hur gärna du än vill vara något annat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sp1k3n:

Sorgligt hur vissa benhårt förnekar vetenskapliga fakta.

Vilken fakta? Och vilken fakta har du kommit med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Som Sagan sa, "extraordinary claims..." osv.

Vi bortförklarar ingenting, men du förklarar heller ingenting, och utan dom där bevisen så är du inget annat än en "kook", hur gärna du än vill vara något annat.

Hade en polare som när vi diskuterade ett ämne och han blev motargumenterad kunde säga:
"Jag vet att jag har fel, men jag ger mig inte ändå"
Känns likadant att argumentera med de som som söker andra lösningar än de som de har mitt framför näsan.

Over and out!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Sorgligt hur vissa benhårt förnekar vetenskapliga fakta. Allting går att bortförklara om man vill ha det resultat man är ute efter, kanske för att man inte klarar av att svaret ligger på ett högre plan än vad mänskligheten idag är kapabel att greppa.

Än en gång, det som visas i filmerna från Skinwalker Ranch är ingen fakta.
Det är yra höns som med dyrbar utrustning försöker påskina att något extraordinärt finns ovanför dem.

Deras filmer och påståenden har tekniskt och fysiskt förklarats vid ett flertal tillfällen.

Att inte ens vilja titta på, eller lyssna till, dessa förklaringar är sorgligt.

Skrivet av sp1k3n:

Hade en polare som när vi diskuterade ett ämne och han blev motargumenterad kunde säga:
"Jag vet att jag har fel, men jag ger mig inte ändå"
Känns likadant att argumentera med de som som söker andra lösningar än de som de har mitt framför näsan.

Over and out!

Ja, jag tror det är läge att lämna det här, för motargumenten börjar hamna på en hyfsat tramsig nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Men försök förstå att en portal är bara en teori de har i brist på annat. En portal är även vad urinvånarna (indianerna) har pratat om i alla tider. Att påstå att det är en ballong är bara löjligt och visar på bristande respekt för vetenskapen. Glöm inte att Jeff Bezos ägde ranchen i 20 års tid och där utförde hemliga experiment som än idag inte har avslöjats. Idag sysslar han med rymdteknik som kanske har sitt ursprung därifrån.
I den här serien har man försökt borra sig in i Mesan flera gånger efter att de har skannat med lidar etc. och då har de stött emot något hårt därinne som de kraftiga borrarna inte lyckats ta sig igenom. De har vid dessa försök fått ut metallflagor som har bestått av en legering som påminner om det som rymdskyttlarna från NASA har och som inte finns naturligt på planeten. Man har inte lyckats penetrera vad som kan vara ett ovalt stort föremål i Mesan efter vad skannerresultaten har visat på och detta har man upprepat flera gånger med olika metoder och instrument och kunnat konstatera att resultatet blir samma varje gång.

Pratar du om Skinwalker Ranch nu? Jeff Bezos har väl aldrig haft någonting med den att göra? Du kanske blandar ihop den med Corn Ranch som Jeff ägt i 20 år och som Blue Origin använder, men den är väl inte associerad med UFO:n vad jag vet.

När det gäller Skinwalker Ranch så ägdes den av en familj i 60 år som hävdar att inget överjordiskt av något slag hände där, sen såldes den 1994 och plötsligt var det UFO:n överallt. Ett kort tag senare såldes den till Robert Bigelow som ville undersöka fenomenen, som underligt nog inte verkar ha hittat några bevis för någonting och 10 år senare sålde ranchen till den nuvarande ägaren.

Permalänk
Medlem

På 50-talet gick jag i folkskolan. Varje vecka visade dom någon film. En gång var det om resa till Island i flygplan. På vägen dit, i luften, såg dom ett tefat. Dom filmade genom fönstret men flygplanet skakade så det syntes ingenting. Troligen en DC3 dom åkte i. Men det gjorde ju att man blev nyfiken. Småningom kom en bok om tefat av nån som hette Heinlenien (eller liknande). Då vart jag mer övertygad. På en teknisk skola jag gick på skulle vi hålla föredrag i valfritt ämne så jag berättade om tefat enligt vad ja läst. Läraren var inte imponerad. Senare fick jag lära att Heinlenien:s bok var enbart påhitt. Men nu när det görs TV program om tefat känner jag att jag får lite upprättelse. Men vad jag ska tro vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Pratar du om Skinwalker Ranch nu? Jeff Bezos har väl aldrig haft någonting med den att göra? Du kanske blandar ihop den med Corn Ranch som Jeff ägt i 20 år och som Blue Origin använder, men den är väl inte associerad med UFO:n vad jag vet.

När det gäller Skinwalker Ranch så ägdes den av en familj i 60 år som hävdar att inget överjordiskt av något slag hände där, sen såldes den 1994 och plötsligt var det UFO:n överallt. Ett kort tag senare såldes den till Robert Bigelow som ville undersöka fenomenen, som underligt nog inte verkar ha hittat några bevis för någonting och 10 år senare sålde ranchen till den nuvarande ägaren.

Du har rätt, det var Robert Bigelow som grundade Bigelow Aerospace efter att ha ägt Skinwalker Ranch i 20 år.
Robert Bigelow purchased Skinwalker Ranch in 1996 for $200,000. The ranch, located in Utah, is known for paranormal phenomena and UFO sightings. In 2016, Bigelow sold the ranch to Brandon Fugal for $4 million

Glömde nämna att det har flugit helikoptrar med släckta ljus och avstängda transpondrar över ranchen när de har utfört experiment där, dokumenterat i serien.

Paranormal Hitchhikers and the Skinwalker Ranch with Robert Bigelow

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Det är tur för mänskligheten att inte alla är så trångsynta som ni tycks vara, annars skulle det nog vara ute med mänskligheten och utvecklingen skulle stå stilla, eller i värsta fall gå bakåt, som t.ex. alla klimatförnekare där Trump är ett skräckexempel. Tur det finns andra som har ett öppet sinne [...]

Öppet sinne, det är två ord som ofta används av de som tror på UFOn och spöken där de själv anser sig ha öppet sinne och är helt övertygade om att den information som de får är sann. Jag skulle säga tvärtom, de som är kritiska inom dessa två ämnen är just de som har öppet sinne och är öppna för att förstå vad det är för information som läggs fram och vad som mest troligt är sant.
Om man inte är kritisk och tar allt som så kallade experter säger utan att ha konkreta bevis så är man stängd i sitt sinne.
Du har då redan beslutat att det är UFOn eller spöken, d.v.s. du ser vad du vill se.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Där tog hearingen slut. Någon mer som såg den än jag? Såg att det låg runt 38 000 som såg live.

Om du inte såg den skulle jag verkligen rekommendera att lyssna efteråt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Där tog hearingen slut. Någon mer som såg den än jag? Såg att det låg runt 38 000 som såg live.

Det var skapligt bra täckning av denna hearing, en handfull streamers täckte detta på YT och discord hade sina nördkretsar. Ämnet har blivit hyfsat normaliserat även om MSM i vårt land är urusla. Vilket är konstigt när bevakningen av valet i USA var kolossalt. Och de som undrar varför fokuset är i USA så verkar det handla om 'follow the nukes' och 'follow the money'.

Efter denna hearing gissar jag på att NASA får en enormt utökad budget.

Själv bevakar jag ämnet då det för mig knyter an till filosofi och världsåskådning, där vetenskap och religion kanske omfattas mest. Jag är inte så intresserad av att diskutera ämnet då det är så flytande och stigmatiserat, utan grejen för mig är att fundera kring vad som sker och varför.

Sen får man även inse att många gör vad de kan för att tjäna pengar på ämnet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Totalt intetsägande, upprepning av vad som tidigare sagts, emellanåt rent löjeväckande utspel från personen som höll i hearingen. Men framförallt, inga bevis. Ingenting. Om dessa personer verkligen sitter på verkliga bevis, vad hindrar dem att läcka dessa om något så omstörtande som bevis för intelligens utanför den mänskliga sfären snabbt skulle få slut på allt nonsens som vi håller på med på vår planet? Inget. Logiska slutsatsen blir då att det inte finns några bevis att presentera.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte själv hearingen var ett ytterligare steg i disclosure-processen som långsamt går framåt. Speciellt intressant var Immaculate Constellation dokumentet som Shellenberger delade från sin visselblåsare (PDF kan läsas här - 11 sidor). Väldigt detaljerade beskrivningar av de olika "farkosterna" som rapporteras och mycket annat nytt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Jag tyckte själv hearingen var ett ytterligare steg i disclosure-processen som långsamt går framåt. Speciellt intressant var Immaculate Constellation dokumentet som Shellenberger delade från sin visselblåsare (PDF kan läsas här - 11 sidor). Väldigt detaljerade beskrivningar av de olika "farkosterna" som rapporteras och mycket annat nytt.

Vad var nytt i dokumentet?
Det beskriver vad folk rapporterat om föremålen de upplevt.
Samt att det beskriver de mest omtalade incidenterna i USA, av vilka inga är någon nyhet.

Sedan är inte dokumentet signerat, så vem som helst skulle ha kunnat knåpa ihop det.

Det är fascinerande hur mycket tid och pengar som läggs ner på…. Ingenting….
Efter hearingen så står man var?
På exakt samma punkt och med samma frågor som innan. Med samma svar, att man inte får yppa något pga sekretess och känslighet…
🤦

Edit: Har inte kunnat släppa den latjo latinska textraden i botten av dokumentet ”Scientia igne probata, Veritas per fidem”
Vetenskap/kunskap prövad av eld, sanning genom tro.
🤷‍♂️

Är dokumentet öht skrivet av en amerikan, då man har använt metriska mått?

Mycket i det dokumentet som talar emot att det skulle vara en sammanställning av ett officiellt regeringsdokument.

Permalänk
Medlem

Som väntat, inget nytt och inga bevis i hearingen. Tycker personer som den där Elisondo saknar all trovärdighet då han har eget ekonomiskt intresse i det hela. Han borde inte få vara med i sånt där då det ger hon trovärdighet i UFO-kretsar vilket gör att han säljer böcker. Rena jackpotten för honom med "statlig reklam" typ.