Tyst trådlöst tangentbord - är iQunix F97 Dark Side min go to?
TLDR: Letar efter ett visuellt "kontorsvänligt" (dvs svart, inte massa RGB som inte går att stänga av) tyst, trådlöst tangentbord. Är iQunix F97 Dark Side lämpligt för detta?
Hej!
Jag har haft mitt SteelSeries Apex 7 Red TKL sedan 2020 och är överlag nöjd men vill nu byta ut det mot ett trådlös tangentbord. I samband med detta tänkte jag passa på och se om det går att få en lite tystare variant i samma vända.
Jag är inte bekväm med att smörja med olja eller bygga eget från grunden utan vill gärna köpa ett färdigt (om det är möjligt med mina önskemål). Jag har ingen förkunskap alls om färger på switchar, fjädrar eller annat så här tar jag gärna emot hjälp. Jag förstår att mycket är personlig preferens men tar gärna emot tips i breda generella termer om möjligt.
Var inne i en Inet-butik och testade ett gäng tangentbord där jag märkte att de flesta lät ganska högt och/eller var "klickiga" men ett tangentbord stack ut (osäker på typ av switchar som satt på det) men märke och modell var iQunix OG80: Wormhole. Tyvärr matchade den inte mina önskemål i övrigt (delvis storlek och färg men också lite "flashigt") men känslan var att det lät ganska tyst och det var lite motstånd i knapp både på ner och uppvägen om detta kan hjälpa till i tipsandet.
Efter att ha tittat lite på Youtube-videon från Inet's produktsida för iQunix F97 så tycker jag att det låter som att TTC Silent Brown skulle vara lämpliga switchar för mig, tyvärr så har Inet inte svarta färgen med dessa brytare utan då behöver jag köpa en annan färg på tangentbordet. Vad tror ni, är TTC Silent Brown rätt väg för mig att gå? Eller ska jag köpa exempelvis TTC Gold Pink eller Cherry Silent Red?
Rent visuellt så är iQunix F97 Dark Side exakt allting jag söker.
Jag har listat vad jag letar efter här nedan och fetmarkerat det som är skall-krav.
Storlek: Helst 100% och annars TKL
Fysisk Layout: ISO
Krav på att det står ÅÄÖ: Njae, nuvarande har danskt/svenskt. Det funkar.
Mekaniskt: Ja
Trådlöst: Ja
Bakgrundsbelyst: Kvittar
RGB(W): Kvittar
Brytarpreferenser: OKÄNT
Programmerbart: Kvittar
Krav på extern mjukvara: Kvittar
Kulör: Svart
Ljudnivå: Låg/tyst