Blizzard släpper Warcraft 1 och 2 Remastered

Permalänk
Medlem

Kul!

Har spelat väldigt mycket WC3 men har aldrig spelat igenom kampanjen på något utav spelen, sjukt nog.

Kanske är dags att göra det?

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

1an ser horribel ut nu, vilken mobilkänsla! 2an ser dock rätt trevlig ut..
Wc3:R som jag återinstallerade här om veckan fick jag inte ens igång, det bara kraschar när jag öppnar det. Kul när man pyntade 300 spänn för't..

Permalänk
Medlem

hyfsat lol att dom släppte en remaster på wc3 som totalt slaktade spelet utan att fixa det och nu går vidare till 1&2. well oh well. Blizzard har sett bättre dagar.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det blir ett köp utav Wc2 här för min del.
Extremt mycket barndomsminnen ❤️

Vet ju att Wc3 remastern blev sågad när den lanserades, men har det löst sig nu kanske ?

Fungerar annars på BattleChest…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt sugen på att spela 2an, någon som fått den att rulla på Linux här?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vet ju att Wc3 remastern blev sågad när den lanserades, men har det löst sig nu kanske ?

Spelar bara kampanj i den men det fungerar bra iaf.
Patchen som släpptes igår ska ju rätta till mycket av det som folk klagat på dessutom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Blev faktiskt sugen på att spela 2an, någon som fått den att rulla på Linux här?

Inte provat men, WoW och WC3 Reforged fungerar bra så man kan gissa att WC2 inte bör ha problem

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Spelade 2an lite igår, singleplayer är ok men multiplayer är väligt lackluster. De har lyckats försämra multiplayer rejält mot battle.net edition, finns ingen privat lobby och typ inga inställningar man kan göra. Går inte ens att lira mot ihop mot ai så alla multiplayer scenarios är ospelbara. Warcraft 1 ville aldrig installera igår när jag försökte så kan inte säga mycket om den ännu, och nya reforged hängde sig och krashade i första laddningsskärmen hela tiden

Har spelat de allihop till och från över åren. Lirade igenom 2an i vårras igen. Multiplayer i 1an ska bli kul att se, den ska de väll inte lyckas försämra

Haha får citera mig själv. Provade nyss 1an då det gick att installera idag. De har ju tagit bort multiplayer helt och hållet suck...
Orginalet går ju att lira med ipxserver och klient i multiplayer iaf, minns när man körde vida nullmodem, det var tider det.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Skrivet av Json_81:

Inte provat men, WoW och WC3 Reforged fungerar bra så man kan gissa att WC2 inte bör ha problem

Chansade, kampanjen verkar fungera utmärkt (lutris/proton).

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Chansade, kampanjen verkar fungera utmärkt (lutris/proton).

Tack för återrapporteringen, då blir det nog ett köp av tvåan för mig med!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Nu vill vi ha warcraft adventures oxå

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Glädjande att se men hoppas verkligen att man upplever någon typ av förbättring annars kan man hålla sig kvar till BNE edition. Spelat både warcraft 1 och 2 i mina dagar, många goda minnen från WC2.

Har någon hunnit prova WC2 och kan ge sina reflektioner? Hade gärna sett andra speluppdateringar som balansering, smartare funktioner (t ex auto heal) och bättre logik i hur gubbarna beter sig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag vill ha denna nyutgåva på iPad 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nu vill vi ha warcraft adventures oxå

Det läckte ju så det går tekniskt sett att spela igenom.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det läckte ju så det går tekniskt sett att spela igenom.

Det hade jag missat

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------