Följ Black Week på SweClockers

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Fyfan. Skicka tillbaka direkt bara. Väntar själv på en 30th anniversary slim från Elgiganten. Hoppas innerligt att den inte kommer sådär.

Skrivet av Myllerman:

Ja yttre embalage hade dom kunnat kosta på sig till en produkt för 10K+ tycker man..
Chassin och sådant går väl an att skicka sådär men dyr elektronik.. Nej.

Skrivet av Mono:

Tror ethernetkabel ska funka. Tror det är enda sättet att få över screenshots från trophies också. Jag hade inte möjligheten till det och trodde att om jag sparade alla dom på usb-minne så skulle det lösa sig, men icke.
SSD:n är bara att flytta över och allt är kvar på den och klart att köra.

Jäklar vad kasst! Sånt där är viktigt för mig också.

Skrivet av medbor:

Har de limmat fraktsedeln direkt på kartongen? Man blir ju stum

Skrivet av TotalF:

Återkom gärna med deras respons!

Skrivet av megaman01:

Haha sjukaste. Såg folk som frågade innan i tråden och tänkte att det är väl självklart man skickar emballaget runt. Tydligen inte! Jag hade inte brytt mig så mycket, men ändå ganska självklart att man skyddar förpackningen plus skyddar en elektronikprodukt för 10000+.
Emballaget till ps5an är ju inte direkt bra skyddat heller. Pron bara rasslade i lådan när man skakade den. ^ ^

Ska kontakta Komplett idag. Packade upp enheten igår ändå. Inget konstigt med den så sett. Men retar mig på fraktsedel direkt på org.kartong samt inget yttre emballage.

Säkert en kostnadsfråga men totalt oacceptabelt på en produkt norr om 10k.

I samma veva kom frugans air-fryer, även den bara i kartong och fraktsedel direkt på.

Komplett verkar inte bry sig om att packa. Fort ut bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Säkert en kostnadsfråga men totalt oacceptabelt på en produkt norr om 10k.

I samma veva kom frugans air-fryer, även den bara i kartong och fraktsedel direkt på.

Så där agerar flera ÅF:ar, verkar ha blivit en grej och som du är inne på, det är garanterat kostnadsbesparingar som ligger bakom när leverantörens kartong bedöms tillräcklig. Det tar ändå tid för personal att packa i ytterligare emballage och den tiden kostar pengar så klart det finns pengar för ÅF:arna att spara.

Enda jag upplever har riktigt bra förpackningar att skeppa i idag är Apple och Lego, de har yttre emballage som uppenbart är specialbeställt för den produkt de ska skeppa. Kanske orimligt att förvänta sig det från någon generell ÅF men ändå bidrar det till en betydligt mer premium upplevelse.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Så där agerar flera ÅF:ar, verkar ha blivit en grej och som du är inne på, det är garanterat kostnadsbesparingar som ligger bakom när leverantörens kartong bedöms tillräcklig. Det tar ändå tid för personal att packa i ytterligare emballage och den tiden kostar pengar så klart det finns pengar för ÅF:arna att spara.

Enda jag upplever har riktigt bra förpackningar att skeppa i idag är Apple och Lego, de har yttre emballage som uppenbart är specialbeställt för den produkt de ska skeppa. Kanske orimligt att förvänta sig det från någon generell ÅF men ändå bidrar det till en betydligt mer premium upplevelse.

Som jag vet så är.det endast komplett och netonnet som skeppar vissa produkter utan yttreförpackning. Amazon gör det också, men de varnar för det innan du trycker på köp nu, och du har valet att lägga till sånatt produkten skeppas med förpackning.

Elgigangen brukar också vara duktiga på förpacka sina produkter måste jag säga, dock suger de på allt annat

Permalänk
Medlem

Min PS5 Pro från Elgiganten var ordentligt förpackad i en stor låda. Där sköter de sig iaf.

Permalänk
Medlem

Sony verkar ha planer på att köpa Kadokawa.
https://sg.finance.yahoo.com/news/exclusive-sony-talks-buy-me...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

We’re aware of issues with Star Wars Jedi: Survivor on PlayStation 5 Pro and are actively investigating.
https://x.com/eastarwars/status/1858635462577172846

We’re working on it!
https://x.com/BlooberTeam/status/1858610797871513693

Tack för infon, blir att vänta tills dom fixat problemen! 😁

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för infon, blir att vänta tills dom fixat problemen! 😁

Det verkar alltså som att man inte behöver kasta/sälja sin PS5 Pro. Än finns det hopp😊👍

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av EdvinR:

Det verkar alltså som att man inte behöver kasta/sälja sin PS5 Pro. Än finns det hopp😊👍

hahahaa phuu 😮‍💨

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Vet inte om det redan har tagits upp men det är 30% rabatt på PS+ när man förnyar till ett till år, fick betala 532kr!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vet inte om det redan har tagits upp men det är 30% rabatt på PS+ när man förnyar till ett till år, fick betala 532kr!

Var? Playstations store säger ingenting om någon rabatt?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Rabatter på PSN är ofta individuellt per user. Finns inget för min.

Har du någon länk till en generell kampanjsida? Annars är det nog bara du som har erbjudandet.

Permalänk
Skrivet av dave:

Har du någon länk till en generell kampanjsida? Annars är det nog bara du som har erbjudandet.

Mitt går ut nästa vecka och jag har heller inte fått någon rabatt. Kostar 760 för mig idag.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av 1Z3C0LD:

Var? Playstations store säger ingenting om någon rabatt?

Skrivet av dave:

Skrivet av Millhouse1:

Mitt går ut nästa vecka och jag har heller inte fått någon rabatt. Kostar 760 för mig idag.

Såg det i PS Appen på luren. PS Store tabben sen PS+ loggan längst upp. Sen skrollade ner till jämför planer. Där fanns erbjudandet för mig. Men kanske stämmer att det är individuellt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Säg upp abonnemanget. Du kommer nog få reapriset vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Säg upp abonnemanget. Du kommer nog få reapriset vid ett senare tillfälle.

jaa, jag kommer verkligen inte förnya för 760 kr 4 dagar innan BF hur dålig rea det än kommer att vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Såg det i PS Appen på luren. PS Store tabben sen PS+ loggan längst upp. Sen skrollade ner till jämför planer. Där fanns erbjudandet för mig. Men kanske stämmer att det är individuellt?

Jag har inte haft något abonnemang senaste månaden och jag ser ändå inget erbjudande i appen😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hade din prenumeration gått ut eller hur mkt tid hade du kvar på det gamla?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av dartan:

Hade din prenumeration gått ut eller hur mkt tid hade du kvar på det gamla?

hade 5 dagar kvar på mitt abonnemang.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
  • Alan Wake 2 has sold over 1.8M units.

• Control 2 will be an action RPG.

• Control will receive a free update in early 2025, unlocking some previously released content.

https://x.com/remedygames/status/1858851495493403094?s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • Alan Wake 2 has sold over 1.8M units.

• Control 2 will be an action RPG.

• Control will receive a free update in early 2025, unlocking some previously released content.

https://x.com/remedygames/status/1858851495493403094?s

Jag ser framemot Control 2 något enormt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Min PS5 Pro från Elgiganten var ordentligt förpackad i en stor låda. Där sköter de sig iaf.

Tack, skulle precis fråga ifall någon köpt en Pro därifrån

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sony köper fromsoft: https://www.youtube.com/watch?v=tSOToZQc5Pk

Bloodborne 2 och Dark Souls 4 exklusiva spel? Med släpp två år senare på PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Jag ser framemot Control 2 något enormt!

Control får gärna få en uppdatering för PS5 Pro. Tror definitivt att det kommer. Det är ett av få spel RT gör stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Hade dom inte patchat med pssr o annat som dom
inte testar utan bara låtit den lilla extra kraften från pron fixa närmare 30/60fps så hade folk varit nöjda?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Hade dom inte patchat med pssr o annat som dom
inte testar utan bara låtit den lilla extra kraften från pron fixa närmare 30/60fps så hade folk varit nöjda?

Jo det hade säkerligen varit bra nog.
Men det är ju det jag varnat för flera gånger att tredjepartsutvecklare har en vision som skiljer sig från vad de klarar av att leverera.

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol har fått PS5 Pro patch med 8k alternativ.

"Experience The Callisto Protocol like never before with the power of PlayStation 5 Pro. Fight out of Black Iron Prison in breathtaking 8K at 30 FPS or 4K at 60 FPS, both with full ray tracing.

Now available on PS5 Pro!"

https://x.com/CallistoTheGame/status/1858941163459539396

Någon som ens har en 8k skärm här?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Entash:

The Callisto Protocol har fått PS5 Pro patch med 8k alternativ.

"Experience The Callisto Protocol like never before with the power of PlayStation 5 Pro. Fight out of Black Iron Prison in breathtaking 8K at 30 FPS or 4K at 60 FPS, both with full ray tracing.

Now available on PS5 Pro!"

https://x.com/CallistoTheGame/status/1858941163459539396

Någon som ens har en 8k skärm här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har drift på kontrollen som jag fick med PS5 Pro. Karaktären drar åt vänster när jag släpper spaken. Mkt tydligt. Jag har spelat in med telefonen när jag släpper spaken och karaktären fortsätter att gå mot vänster i bild.

Man måste få en ny kontroller väl? Inte laga?