Hej, som rubriken låter så har jag problem med min uppkoppling, det har börjat de senaste dagarna och det uppenbarar sig i en "spik" ett miniavbrott ganska exakt var 30e minut ex 16.33-17.03-17.33-18.03 osv osv.
Det märks inte när jag tittar Youtube, streamar på viaplay, netflix, prime osv men märks i spel då jag får disconnect vid varje tillfälle.
Jag har fabriksåterställt min router, testat både med kabel och via wifi utan skillnad.
Ringde till Ownit igår och fick då till svar att hela vår förening fick sin ip-adress förnyad var 5e minut och inte var 6e timme som det skulle, och det skulle de fixa under kvällen igår men ingen skillnad till idag.
Pratade med dom idag igen och fick ingen ny information mer än att han såg samma problem men inget var ändrat, han bad mig köra "Pingplotter" under ett par timmar för att identifiera problemet och kontakta de igen men jag kan inget om programmet och har inte kunskap om nätverk osv för att kunna utläsa något av det, så min förhoppning är att någon här kanske kan hjälpa mig.
Är det någon ytterligare information som behövs så säg gärna till så ska jag försöka bidra med det.
Tack på förhand!