TV-guiden 2023/24 – diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Kantbelyst local dimming är 2015 års mest ogillade lösning. Oklart varför LG fortfarande håller den på just de QNED85 och 81/80-modellerna. Till och med så att folk startar trådar i forumet där de undrar vad det är för fel på TV:n.

Hade du valt QNED85 eller Q80D?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenalinkick:

Hade du valt QNED85 eller Q80D?

Edge lit IPS mot FALD VA vinner FALD i de flesta fall. IPS har väl fördel om ni sitter i med soffor och fotöljer så vissa har rejält dåliga vinklar. Vissa VA har också dugliga betraktningsvinklar men då tror jag du behöver upp i högre prisklass.

Edge Lit bokstavligen grillar din skärm till den går sönder (finns mätningar på rting) så är väl inget att satsa på om om man tänkt ha TVn ett par år.

Permalänk
Medlem

Aha då ska ja försöka undvika kantbelyst, just nu inne på elgiganten och allt ser ju fantastiskt ut, kanske med tanke på att man vanligtvis kollar på en galaxy tablet..

Lutar väl kanske åt en TCL då, läst här tidigare att med en högre hertz så får du 'lite automatiskt' en bättre panel...

Hmm kollar på MQLED80 mini
Och även MQLED85 mini ser ju bra ut... men 75tum är något över smärtgränsen där...

Permalänk
Medlem

Hittade detta inlägg i fyndtråden från 2023-12-08. Så för oss som är sugna på 77G4 så kan det vara värt att hoppa överpriserna under BF och istället bevaka december istället. Iaf ska en 77G4 inte kosta mer än 27493 kr
Ungefär vad 77G3 kostade i oktober när de skulle reas ut.
Kan tänka mig att en stor rea i december lockar mer pga vill stänga året med så högt antal sålda som möjligt. BF har blivit en halvbra rea.

Hoppas kunna kombinera med en bra deal på Soundbar med från LG.

Skrivet av fyndtråden från 2023-12-08:

Produkt: LG OLED77G3
Länk: https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77g36la
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9747821
Pris: 27 493 kr med 15% kod

Permalänk
Skrivet av SuperK:

Aha då ska ja försöka undvika kantbelyst, just nu inne på elgiganten och allt ser ju fantastiskt ut, kanske med tanke på att man vanligtvis kollar på en galaxy tablet..

Lutar väl kanske åt en TCL då, läst här tidigare att med en högre hertz så får du 'lite automatiskt' en bättre panel...

Och även MQLED85 mini ser ju bra ut... men 75tum är något över smärtgränsen där...

Vad nyss inne och kollade på mq80 och mq85.
Samma storlek, ingen aning om inställningar osv men helt klart mer ljusstyrka från 85 och något bättre kontrast.
Men vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Samma storlek, ingen aning om inställningar osv men helt klart mer ljusstyrka från 85 och något bättre kontrast.
Men vad vet jag.

Ja det jag noterade mellan dem var som du säger så såg mq85 endel ljusare ut. Åtminstonde i varuhuset, va de nu hade för inställningar. Någon/några tusen dyrare. Nått annat såg inte mina noobie eyes, kände även lite på mq80, lite varm upptill, men så blir det la om de står på i varuhuset hela dagen, inte så att den brann...

edit: Kom hem nu och researchen fortsätter (även om frugan undrar varför vi inte köpt LG tv:n ännu som va så snygg och när lasangen ska bli lagad)

https://www.ljudochbild.se/test/tv/tre-75-tums-lcd-tv-i-premi...
Här skriver de dock förra året att MQLED80 va så himla ljusstark o kontrast rik... så man undrar ju. personligen blir jag nog inte besviken på den punkten, och frugan brukar vilja sänka brightness. hm.. men ännu obestämd.

Permalänk
Skrivet av SuperK:

Ja det jag noterade mellan dem var som du säger så såg mq85 endel ljusare ut. Åtminstonde i varuhuset, va de nu hade för inställningar. Någon/några tusen dyrare. Nått annat såg inte mina noobie eyes, kände även lite på mq80, lite varm upptill, men så blir det la om de står på i varuhuset hela dagen, inte så att den brann...

edit: Kom hem nu och researchen fortsätter (även om frugan undrar varför vi inte köpt LG tv:n ännu som va så snygg och när lasangen ska bli lagad)

https://www.ljudochbild.se/test/tv/tre-75-tums-lcd-tv-i-premi...
Här skriver de dock förra året att MQLED80 va så himla ljusstark o kontrast rik... så man undrar ju. personligen blir jag nog inte besviken på den punkten, och frugan brukar vilja sänka brightness. hm.. men ännu obestämd.

jag kollade även på LG c3 i butik idag.
Tyckte mq85 var minst lika bra om inte bättre bild.
trots oled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garpen0:

Kikat lite på prishistorik på LG G3 77" och G4.
LG G3 77" gick för samma pris förra årets BF på 31900 kr. Där är G4 nästan nu på 32900 kr. Året senare nu i höst gick G3 77" för 27900 kr. LG har inte G4 77" inne ännu men har den listad för 32330 kr + man får 5 % rabatt om man är ny medlem vilket blir 30685 kr...
LG verkar hålla nere tillverkning för att hålla ett högt pris på G4an zså den kanske inte går ner mer än så här för i år... Ser ut att vara få exemplar i lager hos butikerna med. Men att lägga 30k för en tv år 2024 77" i höga räntetider känns riktigt ovärt... G4an borde vara billigare..

När jag var och kollade på G4 77" i butik så kom det dit två representanter från LG. De sa att om jag vill ha en G4 så bör jag boka en snart då de tar slut snabbt i alla butiker. Vet inte hur vida det stämmer, men det får mig att undra om det verkligen kommer dyka upp några 77" på deras egen sajt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

trots oled.

Kollat om det blir ”blooming ” på mq85? Det är ett av värsta tilltyg jag vet gällande lcd när det förekommer , är inte många modeller som man inte kan se sånt på. Jag håller mig till oled tills vidare,dels den saken, och sen svärtan/”ljupet” som blir i bilden på oled

Permalänk
Medlem

Hur skall man tänka kring storlek på TV:n? Funderar på en ny TV som är 65". Samtidigt är 77" inte så mycket dyrare på den modellen jag kollar på.

Jag sitter 2,7 meter från TV:n. Enligt RTINGS calculator skall man ha cirka 65" för "mixed usage".
https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-re...

RTINGS skriver också att för film kan man gå upp ett steg i storlek.

Tittar på andra källor och Samsung har en bild där de också skriver att 65" är lagom storlek.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

Tittar man på ett annat ställe skriver dock Samsung att "bigger is better" och rekommenderar hela 85" på ett avstånd av 2,6 meter.
https://www.samsung.com/my/tvs/tv-buying-guide/what-size-tv-s...

Jag förstår att det inte är någon exakt vetenskap men jag hade föredragit om Samsung själva inte hade olika rekommendationer beroende på var man tittar, som det ser ut nu verkar rekommendationerna ligga mellan 65" och 85".

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av kalleteodor:

trots oled.

Har du samma ljusförhållanden hemma som det är i butiken? Tittar du främst på samma typ av material som du såg demonstrerat på plats i butiken? Då har du ditt val redo.

Annars har de flesta inte riktigt samma typ av ljusförhållanden, särskilt inte kvällar vinterhalvåret. Hade du fått se dem båda i en vardagsrumsmiljö med riktigt filmmaterial hade du antagligen fått en annan idé. Eller åtminstone greppat komplexiteten i den jämförelsen. Till exempel vad som händer med bilden på ena TV:n när du flyttar dig en soffplats åt sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperK:

Skrivet av kalleteodor:

Men vad vet jag.

Jag köpte en MQLED80 på Elgiganten tidigare i veckan och är otroligt nöjd, rekommenderas varmt!

I butiken så var MQLED85 ljusstarkare än MQLED80, men väl installerad och använd ett par dagar så finner jag detta mer än tillräckligt, den är grym, otroligt prisvärd TV.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Bildexpert 📺

@Yrch: Sitt så nära som du vill och vad som fungerar för dig. Detta är helt individuellt. Plus att det baseras på användningen. Film och i stor del moderna serier håller blickfånget och händelserna centrerat i bild och då kan man sitta närmare. Ska du ha TV:n som datorskärm eller spela mycket kan du behöva tänka om eftersom bildens kanter används på annat sätt.

Så testa med den TV du har. Flytta dig närmare. Du kan som halvgrov uppskattning tänka dig sex decimeter/två fot närmare per 10 tum extra simulerad storlek. Har du en 55:a idag, kliv 0,6 meter närmare för att få intryck om skillnaden om du byter den mot en 65:a. Ytterligare 0,6 meter närmare för att uppleva hur en 75:a skulle upplevas.

Permalänk
Medlem

I recensioner verkar dom tycka att LG har dåliga plastiga fjärrkontroller. Jag är lite så att jag uppskattar en bra väldesignad fjärrkontroll. Här verkar Philips ha bra fjärrar, iaf på deras premiummodeller.

Hur är Samsungs fjärrkontroller?

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Har som flera andra här läst mig fram till att TCL MQLED80 / MQLED85 verkar vara ett vettigt val när man är ute efter en 55 tum för runt 10 000. Skulle ni som har koll säga att det är ett tydlig steg uppåt i kvalitet (användandet kommer bestå av vanligt serie/film-tittande och spel på PS5) om man skulle kika på en LG OLEDC44 för några tusenlappar extra?

Har en 10 år gammal Panasonic idag så alla dessa kommer väl upplevas som helt fantastiska i jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

trots oled.

Generellt skulle jag vilja säga att det inte ger nått, eller i värsta fall kan vara kontraproduktivt, att gå till butik och "kika på tv". Det är iaf oftare man hör om missuppfattningar snarare än riktiga insikter.

Dvs "kika på tv" är ett väldigt komplext ämne, mer komplext än vad de flesta inser.

Ignorance is bliss? Ja kanske, men väl därhemma i kvällsbelysningen, med (förhoppningsvis) vettigare inställningar och med mer varierande sorters material så kan intryck vara som natt och dag ijmf med "grisblink i butik".

Permalänk
Medlem
Skrivet av dool:

I recensioner verkar dom tycka att LG har dåliga plastiga fjärrkontroller. Jag är lite så att jag uppskattar en bra väldesignad fjärrkontroll. Här verkar Philips ha bra fjärrar, iaf på deras premiummodeller.

Små och plastiga, väldigt få knappar vilket gör att man får navigera i OS för att komma till rätt meny.

LGs kontroll må vara plastig men den är väldigt funktionell.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Slog tillslut till på en Samsung OLED S90D 83". Var 5% extra rabatt i appen och just nu 15% i Rewardpoäng så fick ytterligare 5300 att köpa för. 33k för TVn men egentligen 28k med Rewardspoängen

Permalänk

Vilket skulle vara bäst val mellan dessa två?

75QNED85

Och

75PML9008/12

Permalänk
Skrivet av Swerkelina:

Vilket skulle vara bäst val mellan dessa två?

75QNED85

Och

75PML9008/12

Som ovanstående skrivit, avstå QNED85 pga kantbelyst

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av dool:

Beror såklart på vilka LG-modeller det handlar om. Basmodellerna i U_7-serien har enkla brickfjärrar och de är plastiga. Högre modeller kör typiskt med deras magic remot med gyrostyrning och den är inte plastigare än det mesta andra.

Samsung kör en liten kompakt fjärr med få knappar. Det finns också där en brytpunkt när man får en mer traditionell brickfjärr, kan vara BU/CU/DU7-serien och lägre.

Med Samsungs lösning får man betala ett pris med att det blir mer klickande och navigerande. Ganska mycket smaksak och en fråga om hur man vill använda sin TV. Det går i alla fall betydligt snabbare att nå bildinställningarna (håll in kugghjulsknappen) med LG:s lösning. Vet man med sig att man kommer göra detta lär de flesta se LG:s lösning som smidigare.

Permalänk
Bildexpert 📺

Kantbelyst vs bakbelyst

Ännu en sådan där detalj som om och om igen missförstås och som jag ser repeteras oändligt i diskussioner och även artiklar. Det finns en risk för dumförenkling i den här jämförelsen som riskerar leda till felköp.

Först och främst: det är skillnad på produkt och produkt. En FALD, Full Array Local Dimming, är per definition bakbelyst eftersom lysdioderna måste täcka fristående zoner. Det är vad som gör en FALD så bra när den kan släcka ned och tända upp zonerna utifrån innehållet i bilden.

FALD:ens effektivitet bidrar till att stärka uppfattningen att "bakbelyst är bättre". Fast detta bättre kommer av att det är en FALD, inte för att det är bakbelyst. Lysdiodernas placering är endast en naturlig följd av hur en FALD måste fungera.

En simpel bakbelyst TV, ofta kallad kallad "Direct LED" har ingen zonindelning. Lysdioderna är som en enda lampa. Belysningen är global, inte lokal. Detta är mycket enklare och därför typiskt på de allra enklaste modellerna i basutbudet. Då blir TV:n även tjockare 7–10 cm eftersom poängen är att pressa priset tack vare enklare konstruktion.

Vill man ha en slimmad TV som inte är lika dyr som en toppmodell sätter man lysdioderna i kanten, typiskt underkanten. "Edge-lit". Då blir det typiskt en modell som är mellanklass för det kräver ändå mer av konstruktionen och komponenter jämfört med simpel bakbelysning. Detta kan vara (men måste inte vara) en bättre produkt eftersom dessa modeller ofta får bättre komponenter på annat håll, likt bättre reflexfilter.

Så länge man väljer FALD har man säkrat en viss kvalitetsnivå. Valet mellan kantbelyst, edge-lit eller simpel Direct LED är då väldigt olika från produkt till produkt. Finns ju mycket mer som skiljer sig, likt reflexfilter och andra finesser runt produkterna som helhet.

Misstaget som riskeras när man utgår från devisen "Bakbelyst är bättre än kantbelyst" är att man väljer bort den bättre produkten och istället sig köper en sämre produkt enbart på basis att den är bakbelyst. Man köper den sämre TV:n av fel orsaker.

----

Anledning till att det avråds från en modell som QNED85 och QNED82/81/80 är inte för att lysdioderna sitter i kanten, utan för att den lokal dimming som finns kan bli störande med kolumner synligt tänds och släcks. Då stänger man kanske av den funktionen i vilket fall. Kantbelyst lokal dimming adderar därför inte så mycket värde i sig självt. Då kanske man lika gärna kan välja en modell där det finns ett tydligt värde, likt en modell med en FALD. Och ofta jämförs QNED85/82/81/80 med just dessa modeller som har en FALD.

QNED85/82/81/80 är fortfarande ett bättre val än exempelvis QNED75- och NANO-modellerna och särskilt LG:s U-serie eftersom dessa överlag är sämre produkter. Även ifall man stänger av den kantbelysta lokal dimming kan QNED85/82/81/80 fortfarande ha något mer, likt bättre reflexfilter, lite högre ljusstyrka och 4K/120 Hz-kapacitet etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ännu en sådan där detalj som om och om igen missförstås och som jag ser repeteras oändligt i diskussioner och även artiklar. Det finns en risk för dumförenkling i den här jämförelsen som riskerar leda till felköp.

Först och främst: det är skillnad på produkt och produkt. En FALD, Full Array Local Dimming, är per definition bakbelyst eftersom lysdioderna måste täcka fristående zoner. Det är vad som gör en FALD så bra när den kan släcka ned och tända upp zonerna utifrån innehållet i bilden.

FALD:ens effektivitet bidrar till att stärka uppfattningen att "bakbelyst är bättre". Fast detta bättre kommer av att det är en FALD, inte för att det är bakbelyst. Lysdiodernas placering är endast en naturlig följd av hur en FALD måste fungera.

En simpel bakbelyst TV, ofta kallad kallad "Direct LED" har ingen zonindelning. Lysdioderna är som en enda lampa. Belysningen är global, inte lokal. Detta är mycket enklare och därför typiskt på de allra enklaste modellerna i basutbudet. Då blir TV:n även tjockare 7–10 cm eftersom poängen är att pressa priset tack vare enklare konstruktion.

Vill man ha en slimmad TV som inte är lika dyr som en toppmodell sätter man lysdioderna i kanten, typiskt underkanten. "Edge-lit". Då blir det typiskt en modell som är mellanklass för det kräver ändå mer av konstruktionen och komponenter jämfört med simpel bakbelysning. Detta kan vara (men måste inte vara) en bättre produkt eftersom dessa modeller ofta får bättre komponenter på annat håll, likt bättre reflexfilter.

Så länge man väljer FALD har man säkrat en viss kvalitetsnivå. Valet mellan kantbelyst, edge-lit eller simpel Direct LED är då väldigt olika från produkt till produkt. Finns ju mycket mer som skiljer sig, likt reflexfilter och andra finesser runt produkterna som helhet.

Misstaget som riskeras när man utgår från devisen "Bakbelyst är bättre än kantbelyst" är att man väljer bort den bättre produkten och istället sig köper en sämre produkt enbart på basis att den är bakbelyst. Man köper den sämre TV:n av fel orsaker.

----

Anledning till att det avråds från en modell som QNED85 och QNED82/81/80 är inte för att lysdioderna sitter i kanten, utan för att den lokal dimming som finns kan bli störande med kolumner synligt tänds och släcks. Då stänger man kanske av den funktionen i vilket fall. Kantbelyst lokal dimming adderar därför inte så mycket värde i sig självt. Då kanske man lika gärna kan välja en modell där det finns ett tydligt värde, likt en modell med en FALD. Och ofta jämförs QNED85/82/81/80 med just dessa modeller som har en FALD.

QNED85/82/81/80 är fortfarande ett bättre val än exempelvis QNED75- och NANO-modellerna och särskilt LG:s U-serie eftersom dessa överlag är sämre produkter. Även ifall man stänger av den kantbelysta lokal dimming kan QNED85/82/81/80 fortfarande ha något mer, likt bättre reflexfilter, lite högre ljusstyrka och 4K/120 Hz-kapacitet etc.

Hm, så jag läser om TCL's MQLED80 och MQLED85 att de har någon slags local dimming, men på elgiganten står det direct LED på MQLED80 och inget alls på MQLED85, så de är inte Full Array Local dimming? men har lite Local dimming? eller hur tolkar man detta.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SuperK:

Hm, så jag läser om TCL's MQLED80 och MQLED85 att de har någon slags local dimming, men på elgiganten står det direct LED på MQLED80 och inget alls på MQLED85, så de är inte Full Array Local dimming? men har lite Local dimming? eller hur tolkar man detta.

Du tolkar det som att El-G utgår från den info de har och inte mer. Informationen från en butik speglar inte en samlad kunskap utan endast den info Britt-Marie på kontoret fick i ett excelark som nu ska matas in butikens databas. Nästa dag matar de in information om kaffekokare i databasen.

Det är faktiskt mer sällan tillverkare och butiker talar om FALD eftersom branschen hellre talar om "Super Mega Contrast" eller något annat som inte är exakt samma begrepp som konkurrenterna. En mer tydlig nomenklatur är inte alltid gynnsam eftersom det blir lättare för dig som konsument att direkt jämföra modeller vilket då gynnar de tillverkare som erbjuder pappersprestanda.

Begrepp som FALD och liknande är en konsekvens av att det testas och jämförs TV-modeller där man måste ha gemensamma namn på tekniken för att förklara när det är jämförbara produkter. Tanken med guiden är att få bort snömoset och otydligheterna så att man kan landa i vad som är produkter på jämförbar nivå.

Permalänk
Medlem

Slog till på en Hisense 65U7KQ för 11995 på NetOnNet. Lite över i budget mot vad jag hade tänkt mig men så blir det ju ofta. Den stora skillnaden mot min gamla LG 65" är svärta och ljusstyrka. Det som är svart blir helt svart nu och ljusstyrkan är väldigt intensiv måste jag säga.
Märker väldigt skillnad mot den gamla LG:n.
Får en känsla av att det mörka är för mörkt och det ljusa för ljust men kanske bara är jag som är ovan att se på tv såhär.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av LeifSandvik:

Slog till på en Hisense 65U7KQ för 11995 på NetOnNet. Lite över i budget mot vad jag hade tänkt mig men så blir det ju ofta. Den stora skillnaden mot min gamla LG 65" är svärta och ljusstyrka. Det som är svart blir helt svart nu och ljusstyrkan är väldigt intensiv måste jag säga.
Märker väldigt skillnad mot den gamla LG:n.
Får en känsla av att det mörka är för mörkt och det ljusa för ljust men kanske bara är jag som är ovan att se på tv såhär.

Kan vara en kombination av både och. När TV:n kan släcka ned kan svart börja på nästan 0 nits. Då kan första steget av mörkgrått ovanför svart börja på exemplevis 0,01 nits. Ifall din gamla TV hade kass svärta, säg att svart lyste med 0,5 nits. Då lyser första steget mörkgrått med 0,51 nits vilket gör att gråtoner är 51 ggr ljusare på din gamla TV. Alla nyanser av mörkgrått på den gamla TV lyser alltså per definition mer och detta kan i ljust rum ge en tydligare. Svärtan var gråblaskig men mörkgrått var också en tydlig skala.

Och den gamla TV:n kanske var för tydlig och alldeles för urvattnad. Då kan man ha lärt sig fel efter alla år. Ofta är det en kombo av både och.

Detta går att justera med inställningarna och man bör justera efter rummet. En inställning som Filmmaker ger ofta en mörk bild för att matcha filmtittande i ett mörkt rum. Ett reglage för detta är Gammajustering i Hisense menyer. Lägre siffra på det reglaget kommer ljusa upp mörka nyanser på ett sätt som bättre passar ljusa rum. Reglaget Brightness/Ljusstyrka ankrar var man har svart i bilden och kan med testbild användas för att nå rätt nivå. Det reglaget ska inte förväxlas med Bakgrundsbelysning vilket reglerar TV:ns lysdioder.

Men det kan vara så att du har så mycket ljusstyrka (alltså höga nits från belysningen) att du blir lite bländad, pupillen drar ihop sig och det blir svårt att urskilja nyanser nära svart. Kan också vara andra inställningar som är igång vilka med flyt pressar mörkgrå nyanser mot svart. Utgå från Filmmaker för det är minst fel från början. Enklare att därifrån navigera sig mer rätt efter rummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

...

Ja jäklar, tror min snart 10 år gamla guide har stått emot tidens tand ganska bra ändå. Missuppfattningarna är ungefär samma nu som då.
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=325652&st...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av ipac:

Ja jäklar, tror min snart 10 år gamla guide har stått emot tidens tand ganska bra ändå. Missuppfattningarna är ungefär samma nu som då.
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=325652&st...

Oh, gamla vibbar.

Missuppfattningar och förenklingar som riskerar stjälpa brukar snarare befästas av all upprepning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onge:

Slog tillslut till på en Samsung OLED S90D 83". Var 5% extra rabatt i appen och just nu 15% i Rewardpoäng så fick ytterligare 5300 att köpa för. 33k för TVn men egentligen 28k med Rewardspoängen

”15% rewardspoängen”, var det något personligt erbjudande eller ytterst temporärt? Ser inte det erbjudandet själv.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Jag funderar lite på om det inte är bättre att vänta till`s de vill göra plats för nyheterna nästa år. Känns inte som priserna är något annorlunda än vad de kör med i vanliga fall.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/