Reddit kraschar två gånger på ett dygn – skyller på bugg

Permalänk
Melding Plague

Reddit kraschar två gånger på ett dygn – skyller på bugg

En strulande uppdatering har orsakat stora störningar på det populära forumet de senaste dagarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Höll på att få panik förut, var som att gå och öppna kylskåpet hela tiden när man vet att det inte finns nått att äta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Höll på att få panik förut, var som att gå och öppna kylskåpet hela tiden när man vet att det inte finns nått att äta.

Det fungerade faktiskt att köra old.reddit.com, konstigt nog.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Måste vara därför Reddit har gått upp ca. +100% senaste månaden på börsen.

Permalänk
Medlem

Reddit?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Reddits servrar har väl alltid varit undermåttliga?

Permalänk
Skrivet av Cable:

Måste vara därför Reddit har gått upp ca. +100% senaste månaden på börsen.

Väldigt logiskt.... Samtidigt som dom går med förlust.

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om Reddit legat nere permanent.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk

Är inte Reddit en bugg helt och hållet?

Permalänk
Medlem

har inte kollat på reddit på 10 år, men man ser ju söksvaren man får på den plattformen via qwant. Stämmer nått som skrivs där någonsin eller är allt vinklat och snedvridet? Hela reddit känns som en politiskt korrekt version av krautchan. (och det är inget fel i det om det är vad man vill ha, men det är inte för mig)
Jag gillar ämenspecifika forum som aminews, osnews, osv. Och min nya stora hobby är att rätta svenska wikipedia sen jag gått i pension. Oftast bara stavning eller mindre ändringar som att lägga till ett komma där det bör ligga.

Fi fan vad tråkigt mitt liv är.. men det är mitt att slösa på vad jag vill iaf.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Vad är det för bugg vi snackar om kackerlackor, vägglöss, termiter?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av danedi:

min nya stora hobby är att rätta svenska wikipedia sen jag gått i pension. Oftast bara stavning eller mindre ändringar som att lägga till ett komma där det bör ligga.

Fi fan vad tråkigt mitt liv är.. men det är mitt att slösa på vad jag vill iaf.

Wikipedia är i mina och mångas ögon ett av världens moderna underverk. Som allt på nätet läses den med hälsosam skepsis men detta till trots skänker den så mkt kunskap åt folket! Att du väljer att lägga din tid på att fila på dess korrekthet gör detta i mina ögon lite som att prata med någon som var med och snickrade på pyramiderna eller målade fresker i sixtinska kapellet. Oavsett hur liten del. Jag bockar och tackar!

Permalänk

Reddit har sin funktion. Nån gång under covid kunde jag hitta en snubbe i Usa som hade samma chassi, aio och gpu som jag men han hade monterat gpu med bracket vertikalt och kunde svara på alla mina frågor om millimetrar hit o dit.
För att inte tala om alla hysteriskt roliga/knäppa subredditar som t ex https://www.reddit.com/r/OneOrangeBraincell/

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Vad är det för bugg vi snackar om kackerlackor, vägglöss, termiter?

Du har förstått fel, bugg är antingen jitterbugg eller ett tuggummi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackentorsk:

Väldigt logiskt.... Samtidigt som dom går med förlust.

Dom vände till vinst i q3... Min överlägset bästa investering i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det låter illa att man fastnar så hårt för en sida.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Och min nya stora hobby är att rätta svenska wikipedia sen jag gått i pension.

Lägg ingen energi på svenska Wikipedia. Den är ett haveri. Undermåliga artiklar och ett moderator/admingäng som består av en liten elitistisk klick. Engelskspråkiga Wikipedia är i princip alltid bättre även när det gäller hundraprocentigt svenska ämnen. Om man inte behärskar engelska tillräckligt bra för att läsa och förstå, så finns det bra översättningstjänster i dag. Även maskinöversatt till svenska blir det bättre än den svenska skiten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Lägg ingen energi på svenska Wikipedia. Den är ett haveri. Undermåliga artiklar och ett moderator/admingäng som består av en liten elitistisk klick. Engelskspråkiga Wikipedia är i princip alltid bättre även när det gäller hundraprocentigt svenska ämnen. Om man inte behärskar engelska tillräckligt bra för att läsa och förstå, så finns det bra översättningstjänster i dag. Även maskinöversatt till svenska blir det bättre än den svenska skiten.

Alltid är en stor överdrift, det beror på ämnen. Svenska wikipedia är överlag alltid bättre om du vill se svensk politik, svensk sport , svensk industrihistoria eller till exempel befolkningsstatistik för svenska småorter över tid, produktion av electricitet vid svenska vattenkraftverk, besökarkapacitet i olika svenska evenmangsbyggnader och mycket annat.
Det beror helt klart på vilket ämne man söker information på.

Visa signatur

----
----

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Alltid är en stor överdrift, det beror på ämnen. Svenska wikipedia är överlag alltid bättre om du vill se svensk politik, svensk sport , svensk industrihistoria eller till exempel befolkningsstatistik för svenska småorter över tid, produktion av electricitet vid svenska vattenkraftverk, besökarkapacitet i olika svenska evenmangsbyggnader och mycket annat.
Det beror helt klart på vilket ämne man söker information på.

Nej, min erfarenhet av en herrans massa år är att det är försvinnande få artiklar om rent svenska företeelser som är bättre i den svenska artikeln. Möjligen stämmer det för vissa väldigt nischade saker, men det väger knappast upp den störtflod av bajs som utgör resten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, min erfarenhet av en herrans massa år är att det är försvinnande få artiklar om rent svenska företeelser som är bättre i den svenska artikeln. Möjligen stämmer det för vissa väldigt nischade saker, men det väger knappast upp den störtflod av bajs som utgör resten.

Det är ju därför det ,måste bli bättring. Man kan ju inte klaga på att kvaliteten är låg om man inte är beredd att förbättra den.
Till exempel du kan tacka vara en viss välkänd svensk wikieditor att man kan se precis hus valen i varje kommun varit sedan 1979 efter regeringreformen och vilka som varit kommunalråd. Hitta sånt på engelska wikipedia? Nej det går inte. Läs även artikeln om Nils Edén som var statsminister på 20talet, eller Carlskbergbryggerierna på engelska. Fåordigt och inte så bra skrivet.

Wiki's är ju meningen att medlemmarna ska skriva.

Visa signatur

----
----

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Det är ju därför det ,måste bli bättring. Man kan ju inte klaga på att kvaliteten är låg om man inte är beredd att förbättra den.
Till exempel du kan tacka vara en viss välkänd svensk wikieditor att man kan se precis hus valen i varje kommun varit sedan 1979 efter regeringreformen och vilka som varit kommunalråd. Hitta sånt på engelska wikipedia? Nej det går inte. Läs även artikeln om Nils Edén som var statsminister på 20talet, eller Carlskbergbryggerierna på engelska. Fåordigt och inte så bra skrivet.

Wiki's är ju meningen att medlemmarna ska skriva.

Ja, men min erfarenhet är också att den elitistiska moderator/admin-klicken för svenska Wikipedia raderar friskt det mesta som folk ändrar. Jag testade för ett rejält antal år sen, och inget blev kvar. Har man VPN går det inte ens att redigera (iofs hela Wikipedia, oavsett språk). Så jag gör aldrig nåt där.

Visa signatur