Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Både och.

Som sagt så tycker jag personligen att man märker input delay, dock vid online så är det ju servern som är det stora problemet. Nu äger jag inte portal så kan inte kommentera just det.... Men EA servers har jag flera tusen timmar på och det har alltid haft strul med latency

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Det är bara att mäta.
Omöjligt att du har lägre latency än +60ms.

Permalänk
Medlem

Om man vill göra en säkerhetskopia på de saves man har på enheten så är det PSN Plus som gäller antar jag?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är bara att mäta.

Verkar som 60ms är Best case, många verkar tycka det är några frames skillnad...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mocka:

Om man vill göra en säkerhetskopia på de saves man har på enheten så är det PSN Plus som gäller antar jag?

Yes eller till USB sticka, dock med USB sticka så kan du inte välja vilken save, det blir alla du har på enheten.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

PS2 160 miljoner sålda enheter var en nyhet. Switch fick det helt plötsligt lite svårare att vinna 🏆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Yes eller till USB sticka, dock med USB sticka så kan du inte välja vilken save, det blir alla du har på enheten.

Ok tack, då får det bli en månad Plus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är bara att mäta.

Du hör ju inte på vad jag säger. En gång till: Det är alldeles säkert en mätbar delay för mig men jag märker inte av det. Att spela på Portal känns som att spela direkt på PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Du hör ju inte på vad jag säger. En gång till: Det är alldeles säkert en mätbar delay för mig men jag märker inte av det. Att spela på Portal känns som att direkt spela på PS5

Det du svarade nej på var det tämligen objektiva påståendet om att fördröjningen hos en Portal motsvarar i bästa fall fördröjningen man får när man spelar i 30 fps lokalt. Just det påståendet lär väl vara svårt att bestrida, eller?

Om man sedan märker av den fördröjningen eller inte, det är en annan femma.

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Det du svarade nej på var det tämligen objektiva påståendet om att fördröjningen hos en Portal motsvarar i bästa fall fördröjningen man får när man spelar i 30 fps lokalt. Just det påståendet lär väl vara svårt att bestrida, eller?

Om man sedan märker av den fördröjningen eller inte, det är en annan femma.

Det är ett påstående som inte stämmer. Därför svarade jag kort och koncist: Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Det är ett påstående som inte stämmer. Därför svarade jag kort och koncist: Nej.

Jaha, men på vilket sätt stämmer det inte då?

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Jaha, men på vilket sätt stämmer det inte då?

När man spelar ett 60 fps spel så känns det inte som ett 30 fps spel utan det känns som att spela i 60 fps på PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

När man spelar ett 60 fps spel så känns det inte som ett 30 fps spel utan det känns som att spela i 60 fps på PS5.

Jag tror inte någon har sagt att det är så? Att fördröjningen hos Portal vid 60 fps i bästa fall är lik fördröjningen vid lokalt spel vid 30 fps betyder ju inte att de två upplevelserna i sin helhet är samma (särskilt inte om man inte är så känslig för fördröjningar i allmänhet).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jberntsson:

Jag tror inte någon har sagt att det är så? Att fördröjningen hos Portal vid 60 fps i bästa fall är lik fördröjningen vid lokalt spel vid 30 fps betyder ju inte att de två upplevelserna i sin helhet är samma (särskilt inte om man inte är så känslig för fördröjningar i allmänhet).

Sluta flytta målstolparna.

När man spelar på Portal så renderas spelen i all sin prakt på PS5. Vad som sker är att PS5 encodar varje bildruta och sänder den till Portal som decodar varje bildruta samt skickar tillbaka kontroll-inputs till PS5. Denna encode/decode-procedur skapar naturligtvis en fördröjning men denna fördröjning är negligerbar och påverkar inte spelupplevelsen i stort och det hela upplevs ske i realtid.

Jag måste säga att det börjar bli tröttsamt att diskutera Portal och dess knappt mätbara fördröjning med en massa självutnämnda Portal-experter som själva inte ens har en Portal som tycks tro att när jag trycker på en knapp så tar det en sekund innan det händer nåt på skärmen.

Vi tar det en gång till: Det är en fördröjning men det handlar om miljondelar av en sekund så det märks inte när man spelar utan det känns som om man spelar direkt på PS5.

Mitt råd är att skaffa er en PS Portal så kommer ni ändra uppfattning såvida ert hemnätverk inte är svajigt och trasigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

När man spelar på Portal så renderas spelen i all sin prakt på PS5. Vad som sker är att PS5 encodar varje bildruta och sänder den till Portal som decodar varje bildruta samt skickar tillbaka kontroll-inputs till PS5. Denna encode/decode-procedur skapar naturligtvis en fördröjning men denna fördröjning är negligerbar och påverkar inte spelupplevelsen i stort och det hela upplevs ske i realtid.

Jag måste säga att det börjar bli tröttsamt att diskutera Portal och dess knappt mätbara fördröjning med en massa självutnämnda Portal-experter som själva inte ens har en Portal som tycks tro att när jag trycker på en knapp så tar det en sekund innan det händer nåt på skärmen.

Vi tar det en gång till: Det är en fördröjning men det handlar om miljondelar av en sekund så det märks inte när man spelar utan det känns som om man spelar direkt på PS5.

Mitt råd är att skaffa er en PS Portal så kommer ni ändra uppfattning såvida ert hemnätverk inte är svajigt och trasigt.

Har inte en PS Portal men instämmer, dagens streamingteknik för spel är så pass bra att fördröjning inte märks, förutsatt att man har ett bra nätverk. Streamar själv spel från PC:n till Steam Deck i 90 fps via Moonlight och det känns som att jag spelar lokalt på Deck, märker ingen fördröjning trots att jag är rätt känslig för det.

Permalänk
Medlem

Sly Cooer triologin på ps3 tycker jag är ospelbar via steaming. Det var vissa precisionshopp som jag tyckte var omöjliga när jag streamade det på PS5.

Och för att inte lura mig själv så spelade jag om spelet på min PS3 också.

Jag märker med andra ord i vissa spel fördröjningen att streama det över Internet via PSN.

God of war de första till PS2 och PS3 upplever jag likadant.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Har inte en PS Portal men instämmer, dagens streamingteknik för spel är så pass bra att fördröjning inte märks, förutsatt att man har ett bra nätverk. Streamar själv spel från PC:n till Steam Deck i 90 fps via Moonlight och det känns som att jag spelar lokalt på Deck, märker ingen fördröjning trots att jag är rätt känslig för det.

Med tanke att det finns över 20k trådar om just portals höga delay så kan vi väl säga att den har just det problemet 😊 vissa online spel har tydliga fördröjningar.
Samt att många klagar på stutters var 10-30s.

Att en person inte märker av felet är underbart för den personen, men för dem som kör mycket snabba spel i hög fps kommer definitivt märka av det.
Minimum verkar vara 65ms men för många verkar det vara runt 100ms

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu blir det upprepningar men jag uppskattar er allas feedback och tänkte köra uppföljningsfrågan så ni alla ser den.

Skrivet av nu1mlock:

Jodå, du kan fortfarande få mer detaljer och mer stabil fps men helt ärligt skulle du märka större skillnad genom att köpa en bättre TV. Den du har idag var LGs absolut enklaste modell 2020 så om det hade varit jag så hade jag sparat pengarna och lagt på en bättre TV istället.

Jämfört med vad vi hade var det stor skillnad. Den kostade 10 000 kr men så kom ett nyhetsbrev från Elgigangten om tv-kampanj och då kollade jag där bara för att och såg att den var prissänkt till 8000 kr. Vi åkte dit och fick 2000 kr tillbaka.

Frugan är dock helt mot att köpa nytt. Jag tror inte heller vi kan få särskilt mycket för den om vi säljer den begagnat.

Skrivet av nu1mlock:

Med LGs absolut sämsta modell från fyra år tillbaka så har man väldigt dålig bildkvalitet, svarta partier är ljusgråa, bilden är extremt ljussvag, övergångarna mellan varje bildruta är så lång att bilden smetas ut m.m.

Det blir alltså större märkbar skillnad av att byta TV och köpa PS5 jämfört med att använda samma TV och köpa PS5 Pro.

Du har helt rätt i att svarta partier inte är svarta. Jag saknar helt klart en högre bildfrekvens. Andrahandsvärdet idag?

Skrivet av Mono:

Jag hade också valt att uppgradera TVn till en OLED före att köpa en PS5. Eller om man har möjlighet, köp båda.

Frugan är helt mot att köpa ny tv. Är det bättre då att lägga pengarna på en PS5 Pro för att få en bättre konsol långsiktigt? Jag tänker att det kommer en tid då det är 8K som blir ny standard.

Skrivet av megaman01:

Jag hade, som dom flesta andra hellre köpt en slim och ny tv. En OLED och 120hz med VRR kommer definitivt göra betydligt större skillnad för dig än en Pro, inget tvivel alls.

Tex ps5 base har ~50 fps på ett spel, lite sämre upplösning än en ps5 pro som har högre och mer stabila 60fps.
VRR kommer ta hand om dina drops så du kommer inte märka skillanden i fps alls och sitter du 2-3m från tvn kommer du inte märka någon skillnad när du väl spelar i bildkvalitet. Dom droppsen du kommer få på pron kommer märkas betydligt mer.
Och kommer du få en fantastisk bild med fantastiska färger och svärta med en OLED och det kommer sticka ut mer än pron.
För att inte glömma dom spelen som stödjer 40fps som du kommer åt med 120fps läget där du kommer få bild som med pron och kommer nästan kännas som 60fps.

Men som nån sa. Why not both? ^ ^

Förutsättningar är ingen ny tv kommer på frågan. Då är Slim rätt val men långsiktigt då? En Slim med 1 TB extra lagringsutrymme (i partitet med Pros 2 TB) blir det 6000 kr. Kanske är det värt mellanskillnad om vi kan byta ut den på sikt? TV är inte mitt expertområde så jag vet inte alls hur länge de förväntas hålla numera.

Skrivet av Danieleet:

PS5+bra OLED-TV>PS5 pro och "skräp-TV", alla dagar i veckan!

Om frugans svar är: Glöm ny tv. Jag försöker argumentera med att hon tycker att jag kapar teven om jag vill följa guide på Youtube och sedan sitta med min laptop. Med en tv till så är det problemet löst. Biter inte.

Kortsiktigt är Slim bäst. Långsiktigt är Pro bäst. Lika bra att prioritera Pro och vänta ut dagen då vi får en bättre teve?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Med tanke att det finns över 20k trådar om just portals höga delay så kan vi väl säga att den har just det problemet 😊 vissa online spel har tydliga fördröjningar.

Att en person inte märker av felet är underbart för den personen, men för dem som kör mycket snabba spel i hög fps kommer definitivt märka av det.

Men det ska tydligen ha blivit mycket bättre med senare uppdateringar. Micro-stutters ska ha försvunnit nästan helt och hållet med ny uppdatering. Jag har inte upplevt något sådant. Sverige har väl förspänt med bra infrastruktur för nätverk. Så är det inte i alla länder.

Det ör vanskligt att lyssna på den så kallade ”allmänna opinionen”. Men enligt den är många problem lösta med senaste uppdateringen. Själv spelade jag God of War igår och jag upplevde inga problem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Nu blir det upprepningar men jag uppskattar er allas feedback och tänkte köra uppföljningsfrågan så ni alla ser den.

Jämfört med vad vi hade var det stor skillnad. Den kostade 10 000 kr men så kom ett nyhetsbrev från Elgigangten om tv-kampanj och då kollade jag där bara för att och såg att den var prissänkt till 8000 kr. Vi åkte dit och fick 2000 kr tillbaka.

Frugan är dock helt mot att köpa nytt. Jag tror inte heller vi kan få särskilt mycket för den om vi säljer den begagnat.

Du har helt rätt i att svarta partier inte är svarta. Jag saknar helt klart en högre bildfrekvens. Andrahandsvärdet idag?

Frugan är helt mot att köpa ny tv. Är det bättre då att lägga pengarna på en PS5 Pro för att få en bättre konsol långsiktigt? Jag tänker att det kommer en tid då det är 8K som blir ny standard.

Förutsättningar är ingen ny tv kommer på frågan. Då är Slim rätt val men långsiktigt då? En Slim med 1 TB extra lagringsutrymme (i partitet med Pros 2 TB) blir det 6000 kr. Kanske är det värt mellanskillnad om vi kan byta ut den på sikt? TV är inte mitt expertområde så jag vet inte alls hur länge de förväntas hålla numera.

Om frugans svar är: Glöm ny tv. Jag försöker argumentera med att hon tycker att jag kapar teven om jag vill följa guide på Youtube och sedan sitta med min laptop. Med en tv till så är det problemet löst. Biter inte.

Kortsiktigt är Slim bäst. Långsiktigt är Pro bäst. Lika bra att prioritera Pro och vänta ut dagen då vi får en bättre teve?

8K kan du glömma, det är inget att ta hänsyn till.

Går inte riktigt att säga vad som är värt det för dig, Pro kommer bli bättre men den är dubbelt så dyr... det är mycket. Förmodligen inte värt det för dom flesta men är pengar inget problem eller du vill ha bästa möjliga så är det den som gäller.

Att köpa Pro för eventuell framtida TV låter ju lite osäkert då finns ju Ps6 snart som blir ett bättre köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kan ha spelet igång lite längre för att dubbelkolla. Är det någon speciell bana där det märks mer?

Edit: Ingen större skillnad i ljudnivå efter en knapp timme.

Efter en hel del eftersökningar på nätet så verkar detta som så mycket annat vara ett lotteri. Funderar på att lämna tillbaka den och köpa en ny. Det är dock inte säkert att jag har bättre tur nästa gång.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Isf ganska konstigt att frugan motsäger sig en ny tv som hela familjen har nyttan av men har inga problem att du köper en ny spelkonsol för 10500kr?
Svårt att ge mer råd än ovan. Givetvis ska hela familjen va ok med inköp mm. Jag hade nog kört på en begagnad slim. Finns ganska gott utbud just nu på Blocket etc. Sen kan ni uppgradera tv och konsoler framöver. Ps5 pro är inte mycket mer framtidssäkert än vanliga då ps6 kommer om 2-3 år där uppgraderingen kommer märkas betydligt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det ör vanskligt att lyssna på den så kallade ”allmänna opinionen”. Men enligt den är många problem lösta med senaste uppdateringen. Själv spelade jag God of War igår och jag upplevde inga problem alls.

Det är svårt att argumentera mot känslor, men också för att folk pratar om olika saker när det kommer till portal.
Fördröjningen mellan vad som visas på displayen och portal är latencyn vad gäller att transportera själva videostreamingen.
Då måste man ta i beaktande även att själva displayens har en viss latency.
Sammantaget blir fördröjningen mellan vad som sker mellan konsol och portal betydande i sammanhanget.
Sen om man inte märker av det... fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är svårt att argumentera mot känslor, men också för att folk pratar om olika saker när det kommer till portal.
Fördröjningen mellan vad som visas på displayen och portal är latencyn vad gäller att transportera själva videostreamingen.
Då måste man ta i beaktande även att själva displayens har en viss latency.
Sammantaget blir fördröjningen mellan vad som sker mellan konsol och portal betydande i sammanhanget.
Sen om man inte märker av det... fint.

Så är det absolut. Jag har varit tydlig med att ”problemet” kanske ligger i mig. Att jag inte upplever några problem betyder ju inte att andra inte gör det. Sedan tycker jag väl att man ska ta priset i beaktande. Jag köpte portal för 2300 sek. För det priset tycker jag att den verkligen levererar. Jag har varit skeptisk tidigare men känner att det är över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

s5 pro är inte mycket mer framtidssäkert än vanliga då ps6 kommer om 2-3 år där uppgraderingen kommer märkas betydligt.

Allt pekar på att PS6 har release 2028, förmodligen på hösten. Så det är ett tag kvar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Oftast när jag väcker min PS5 från viloläge så går den omgående till viloläge igen. Så jag får väcka den 2 gånger. Har även hänt när den varit avstängd vid uppstart.

Orsak? 😛

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Oftast när jag väcker min PS5 från viloläge så går den omgående till viloläge igen. Så jag får väcka den 2 gånger. Har även hänt när den varit avstängd vid uppstart.

Orsak? 😛

För mig händer det när jag slår på PS5an med dualsense och sedan byter till den HDMI som PS5an är kopplad mot efteråt, det är som att bytet till PS5ans HDMI triggar en avstängning. Kan även sätta på PS5an genom att bara byta till den HDMI som PS5 är kopplat mot.

Edit: efter att ha googlat ditt användarnamn plus LG oled kan jag konstatera att vi båda har en LG Oled B1 och att det bör bara anledningen 😂

https://youtu.be/V06-KYtRo3c?feature=shared

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag tror faktiskt inte vi ens diskuterar och argumenterar för samma saker. Jag försöker varken försvara eller kritisera Portal, det hade lika gärna kunna handla om vilket annat scenario som helst. Det enda jag reagerar på är bemötandet av objektiv fakta (såvida du inte tycker de värden som presenterats är korrekta, men då får du gärna presentera någon form av motbevis). That's it. Uppmätta värden handlar inte om hur man själv uppfattar dem (även om det kan vara indikativt), och kan betyda mycket eller inget beroende på hur man som individ uppfattar dem.

Det enda som sagts med detta är:
Portal har i bästa fall en fördröjning på ca 60 ms
Direktspel vid 30 fps har typiskt en fördröjning på runt 60 ms (vilket väl främst är pga uppdateringsfrekvensen på 33 ms)
Men det är alltså fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Missade köra backup till PS+ Cloud innan jag gjorde en wipe av mitt gamla PS5 och sålde den.

Vilket betyder jag inte kommer ha någon save på FF7 Rebirth, var framme i chapter 13.

Kuken

Kommer inte ha varken ork eller tid att köra igenom hela spelet och göra om allt igen.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Det stämmer, har själv mätt min latency och den låg på ca 75ms (100/10 internet), märker inte någon delay när jag kör single player spel men att köra "competitive" online spel.. Ja då är det inte nån rolig upplevelse eftersom man ger motståndaren en märkbar "advantage".

Har dock inte testat men en ps5 pro än men tror inte det det skulle bli någon skillnad.