8Bitdo hyllar första Xbox med kringutrustning

Permalänk
Melding Plague

8Bitdo hyllar första Xbox med kringutrustning

Släpper mus och tangentbord med genomskinligt hölje.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Det var det gräsligaste jag lagt mina ögon på.

Permalänk
Medlem

synd sånt här aldrig kommer med ISO layout...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Hyllar Xbox med Tangentbord som ser ut som grön Diarré

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Grönt som gräs?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Näst gräsligaste. Titta i spegeln =P

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Hcz:

Den var jävligt rolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Den var jävligt rolig.

Lmao:ar du?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av frong:

Lmao:ar du?

Absolut. Lågstadiehumor är generellt sett peaken av komedi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Bete dig.

OnT: Jag tyckte det var rätt coolt. Hoppas det kommer något likt crystal-versionen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

I vanlig ordning ingen nordisk layout får man anta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpRange:

I vanlig ordning ingen nordisk layout får man anta.

Vad skall man med det till? US ANSI är logiskt och fungerar ypperligt. Mycket trevligare att skriva {}, <>, () på!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Vad skall man med det till? US ANSI är logiskt och fungerar ypperligt. Mycket trevligare att skriva {}, <>, () på!

Det är helt OK att du vant dig vid fel layout. Vi gillar olika.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig högre pris än så. Inget jag skulle köpa egentligen, men tycker genomskinlig plast är estetiskt tilltalande. Kanske för man är ett barn av 90talet. Undrar om man åtminstone kan hitta piltangenterna någonstans, de var helfestliga.

Visa signatur

~ AMD - För att du älskar det goda ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag hör många säga detta och just att många programs kortkommandon är upplagda efter den layouten.

Skrivet av JumpRange:

Det är helt OK att du vant dig vid fel layout. Vi gillar olika.

En sak med ISO som inte är helt optimal – i alla fall inte för mig – är att jag skriver fel så mycket och hela tiden måste trycka på backstegstangenten. Och vilken tangent har vi precis under backsteg? Return, vilket inte är helt optimalt att trycka på när man egentligen vill radera något, då det ju i vissa lägen skickar det man håller på att skriva…

På ANSI är där ju en tangent emellan backsteg och retur. Har ibland funderat på om det är värt att gå över till ANSI av den anledningen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Samma, jag älskar den.

Permalänk
Medlem

Kan faktist bli en sån mus, sitter och tittar efter trådlösa just nu & denna är sådär fulsnygg så man nästan måste skaffa den! För en som aldrig ens hört talas om företaget, hur är deras produkter?

Permalänk
Medlem

Ge mig det tangentbordet med svensk layout för bövelen.
Det kliar som attans i köpfingret.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag är ju en sucker för den här estetiken, men det var synd att de inte gjorde de två extraknapparna svarta och vita, som de var på originalkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haeggenn:

För en som aldrig ens hört talas om företaget, hur är deras produkter?

Kan inte säga något om deras tangentbord, men äger en gamepad av dem som är bra, de är ju rätt så välrenommerade på den fronten. Så det bör inte vara totalt skräp i alla fall, det är ett seriöst företag. 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mistlurker:

Hyllar Xbox med Tangentbord som ser ut som grön Diarré

Om du har den färgen så ska du nog uppsöka läkare.

Förresten, hur många har kvar ett fungerande Xbox? *Räcker själv upp handen* (Med tre kontroller, två dansmattor, ratt/pedaler och givetvis modchip, tror det är Chameleon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Kan inte säga något om deras tangentbord, men äger en gamepad av dem som är bra, de är ju rätt så välrenommerade på den fronten. Så det bör inte vara totalt skräp i alla fall, det är ett seriöst företag. 🙂

Låter bra! Tack.

Permalänk
Musikälskare

Helt underbart! Smaken är som baken

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Förresten, hur många har kvar ett fungerande Xbox? *Räcker själv upp handen* (Med tre kontroller, två dansmattor, ratt/pedaler och givetvis modchip, tror det är Chameleon)

Ett XBOX Crystal chippat med Xecuter (tror jag). Funkade fint så sent som i somras

Ersättningskabel med nåt slags överspänningsskydd som man fick gratis för det var brandrisk eller något?
https://image.konsolenkost.de/item/images/9047361/full/xbox-o...

En stor (första orignalkontrollern) och en "liten". Helt sjukt vad klumpig den första var.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/XboxOrigi...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk

Snygg, attraktiv, tajt, fräsig, cool, bra osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haeggenn:

För en som aldrig ens hört talas om företaget, hur är deras produkter?

Denna video kanske kan vara av intresse om du är intressed av 8Bitdo,
Mer fokus på handkontroller då... men ändå

8Bitdo Ultimate 2C

Jag har inte just den kontrollern, men har 8BitDo Pro 2 som är mer Playstation formad.
Har hänt ibland att det strulat när den ska synca upp med datorn (när den varit avstängd och man aktiverar den).
Men annars har den fungerat utmärkt när den är syncad.

8BitDo brukar också vara populär bland folk som vill ha trådlös kontroll till en retro konsol.
För de har gjort många olika varianter av kontroller och donglar för de ändamålen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haeggenn:

Kan faktist bli en sån mus, sitter och tittar efter trådlösa just nu & denna är sådär fulsnygg så man nästan måste skaffa den! För en som aldrig ens hört talas om företaget, hur är deras produkter?

Sjukt duktiga på sin hårdvara.
Jag har massor med kontroller från dem och C64 tangentbordet. Alltid varit nöjd med kvaliteten.
Enda gången jag var besviken var deras Ultimate kontroll.
Den har lite problem med Steam OS du den kan ge dubbeltryck. Ett av mina favorit företag när det kommer till hårdvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

En sak med ISO som inte är helt optimal – i alla fall inte för mig – är att jag skriver fel så mycket och hela tiden måste trycka på backstegstangenten.

Skaffa en fotpedal och sätt backsteg på den. 😉

Men återgår till temat... Skulle lätt köpa piltangenterna om de kom löst. Men de fegade ut lite när de tryckte pilar på dem istället för ABXY. Inget som minskar vill-ha-känslan (tyvärr 😉).

Stavning
Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Denna video kanske kan vara av intresse om du är intressed av 8Bitdo,
Mer fokus på handkontroller då... men ändå

https://www.youtube.com/watch?v=3N5MlZg_Cdg&t=5m01s

8Bitdo Ultimate 2C

Jag har inte just den kontrollern, men har 8BitDo Pro 2 som är mer Playstation formad.
Har hänt ibland att det strulat när den ska synca upp med datorn (när den varit avstängd och man aktiverar den).
Men annars har den fungerat utmärkt när den är syncad.

8BitDo brukar också vara populär bland folk som vill ha trådlös kontroll till en retro konsol.
För de har gjort många olika varianter av kontroller och donglar för de ändamålen.

Skrivet av Beltet:

Sjukt duktiga på sin hårdvara.
Jag har massor med kontroller från dem och C64 tangentbordet. Alltid varit nöjd med kvaliteten.
Enda gången jag var besviken var deras Ultimate kontroll.
Den har lite problem med Steam OS du den kan ge dubbeltryck. Ett av mina favorit företag när det kommer till hårdvara

Fan att dom inte har Nordisk Layout på tangentbordet, blev sugen på tangentbord nu också.. men klarar fan inte US Layout. :'(