Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday-rean?

Permalänk
Medlem

Detroit: Become Human på Steam.

Var galet sugen på att nappa på Pixel 8a på Comviq, för 195kr/mån med 100GB abonnemang. MEN jag behöver inte ny telefon, och inte heller 100GB abonnemang. Så jag lyckades stå emot prylhetsen.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Playstation vr2
2× aoc 32 " gameingskärm
Med stativ
Inet.se 1337 present kort - tack ni är grymma.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI GENE mATX / BenQ 24'' XL2420T 144hz /
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB / Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum / Corsair Obsidian 350D /
Kingston 32GB (4x8GB)DDR3 2400Mhz/CL11/Beast Series /2X Asus 980 Strix

Permalänk
Medlem

20 stycken böcker...

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jag slog på stort efter att ha avstått från BF flera år i rad. Dags att separera från min 4790K burk någon gång efter nyår

AMD Ryzen 7 9800X3D
MSI 4070 Ti Super 16GB
Fractal Design Torrent TG Dark
Gigabyte X870 Gaming WF6
Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 32GB (2x16GB)
Kingston Fury Renegade M.2 2TB
Seasonic G12 GM 850W
Noctua NH-U12A
Asus TUF Gaming VG27AQM1A 27'' 260Hz
BONTEC Enkelarmad skärm bordsfäste för 13-34 tums skärm
Alyvisun hörlursställ
Grenuttag 10-vägs
Inet presentkort 1337
TP-Link Archer BE550 BE9300 (router)
4x cat8 nätverkskablar
5x Inet tryckluft på burk
CompuCleaner Electric Air Duster
Oral-B iO 9 eltandborste
En hel del kläder för nästan 7000:-

Permalänk
Medlem

Köpte TV Hisense u7 65" för ca 9k, robotdammsugare Ecovacs Deebot T30 omni för 7k och en router Asus RT-AX59u för 1k. Kollat in dessa produkter LÄNGE. Är faktiskt väldigt nöjd med inköpen i år även om det blev lite mycket...

Permalänk
Medlem

plockade upp en hel del från Swecxlusive
iFixit Mako 64 Bit Driver Kit - 199kr (ord 399)
Kingston KC3000 M.2 4TB - 1999kr (ord 3290)
Presentkort 1337kr - 999kr

Hade hoppats på bättre rea på 5700X3D men verkar inte bli något billigare, blir beställning på Inet senare idag
Ryzen 7 5700X3D - 2449kr (ord 2690)
(med presentkortet inräknat så blir det typ 600kr i rabatt)

Får bara hoppas man hinner få CPUn innan julledigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maceor:

plockade upp en hel del från Swecxlusive
iFixit Mako 64 Bit Driver Kit - 199kr (ord 399)
Kingston KC3000 M.2 4TB - 1999kr (ord 3290)
Presentkort 1337kr - 999kr

Hade hoppats på bättre rea på 5700X3D men verkar inte bli något billigare, blir beställning på Inet senare idag
Ryzen 7 5700X3D - 2449kr (ord 2690)
(med presentkortet inräknat så blir det typ 600kr i rabatt)

Får bara hoppas man hinner få CPUn innan julledigheten.

Du missade 30 st 5700x3d för 1999 bakom lucka 1 i julkalendern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Du missade 30 st 5700x3d för 1999 bakom lucka 1 i julkalendern.

Perkele, där sket man i blå skåpet direkt, bara för att man skulle vara social och julpynta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Hur känns uppgraderingen storleksmässigt?
Har en 50 eller 55" i dagsläget och behöver uppgradera men känns som 65" blir "för liten uppgradering"

Bring levererar TVn imorgon så jag vet inte än.
När jag fått ihop den får jag återkomma.
Jag vet inte om jag hinner med det imorgon dock.

Det är drygt 3 meter från väggen till soffan så en 75" kanske är mer optimal.
Eventuellt får jag dra fram soffan så jag kommer närmre.
Så får jag plats med en golvlampa bakom med.

Jag har inte haft LG 55" TVn i denna lägenheten då jag gav bort den när jag flyttade hit i somras.
Så jag kan egentligen inte jämföra.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Bring levererar TVn imorgon så jag vet inte än.
När jag fått ihop den får jag återkomma.
Jag vet inte om jag hinner med det imorgon dock.

Det är drygt 3 meter från väggen till soffan så en 75" kanske är mer optimal.
Eventuellt får jag dra fram soffan så jag kommer närmre.
Så får jag plats med en golvlampa bakom med.

Jag har inte haft LG 55" TVn i denna lägenheten då jag gav bort den när jag flyttade hit i somras.
Så jag kan egentligen inte jämföra.

Okej, jag sitter väl omkring 3-5 meter ifrån min om jag killgissar!
Amen återkom bara hur de känns generellt då, tror att 65" blir bra för min del för nu är det lite att man behöver "anstränga sig" så.. Tack iaf

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Köpte tvättmaskin och torktumlare, blev Electrolux.
Inget roligt iår

Hade det vart roligare om du köpt Miele's lite dyrare maskiner?
Då kanske du aldrig hade behövt byta någonsin igen.
Och jag vet att är Mieles bättre serier är väldigt dyra, och gemene man tycker att köpet blir ett för dyrt engångsköp, och det skulle jag själv förmodligen ha tyckt också om jag var den som stod för sakerna själv, men slår man ut kostnaden över en livstid tror jag Mielen är billigare i slutändan. Nu hyr jag, så pajar det så kommer hyresvärden med nytt eller reparerar om det är möjligt, men är nöjd med Bosch grejerna som står här nu.
har inte köpt nåt själv.

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.
Skärm: Innicn 27M2V

Permalänk
Medlem

Jag har glisat lite på både 4080 Super och RX7900XTX, och hittat 4080:n för lite över 11000:-, så egentligen är den mer värd om man ska välja i det läget. Men det är mycket pengar, det känns dyrt, men har bara ett 5700XT i dagsläget, men sådana summor på ett grafikkort är i saftigaste laget.
Så det har inte blivit något ännu.
Billigast så

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.
Skärm: Innicn 27M2V

Permalänk
Medlem

Det blev en Samsung Galaxy Tab S9+ för 5990 kronor och ett tillhörande book cover som skydd. Det känns som en bra deal.

Sen fick det bli en skaftdammsugare av modell Shark Detect Pro.

Köpte även Gran Turismo 7 till PS5 för 299 kronor på skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Kan tänka mig det. Det kanske spelar roll vad för typ av spel man lirar, för CoD å såna spel kanske man vill ha allt i sitt synfält så man snabbt upptäcker fiender tänker jag?
En flygsimulator t.e.x. då är en sån nog oslagbar.

Jag beställde precis ny dator att ha på jobbet för 11 000:- och en Samsung 32" curved G5 så får se om jag gillar det. Spelar endast ett spel som inte kräver så mycket så den jag beställde är overkill för det jag gör. Gött att din skärm kostar mer än hela min setup 😆
Det e mäktigt i sig!!

Haha ja, så kan det vara, slog på stort nu så skippar jag MCn jag tänkte köpa till sommaren
Den är mäktig, speciellt i Flight Simulator 2024 där jag nu får inte bara en bättre bild utan även större synfält, ser hur mycket som helst runtomkring. Ser hela panelen i A320 tex, förut så jag typ halva panelen på ena sidan så den gör en stor stor skillnad.

Det är samma sak i tex Battlefield 2042, man har större synfält och det är enligt mig den bästa upplevelsen jag haft i FPS väg.
Har blivit allergisk mot mindre skärmar under 30", sedan jag gick över till UW där vid 2017 har jag aldrig tittat tillbaka igen. Du kommer älska det, helt ny spelupplevelse

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Köpte PS Plus Extra/12 mån för ca 1000kr.
100kr i månaden är helt ok pris.

Permalänk
Medlem

En ny kudde och en el tandborste

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Haha ja, så kan det vara, slog på stort nu så skippar jag MCn jag tänkte köpa till sommaren
Den är mäktig, speciellt i Flight Simulator 2024 där jag nu får inte bara en bättre bild utan även större synfält, ser hur mycket som helst runtomkring. Ser hela panelen i A320 tex, förut så jag typ halva panelen på ena sidan så den gör en stor stor skillnad.

Det är samma sak i tex Battlefield 2042, man har större synfält och det är enligt mig den bästa upplevelsen jag haft i FPS väg.
Har blivit allergisk mot mindre skärmar under 30", sedan jag gick över till UW där vid 2017 har jag aldrig tittat tillbaka igen. Du kommer älska det, helt ny spelupplevelse

Jeflar, nästan att jag ångrar min kurviga 32" jag precis beställt så som du sålde in den 😆
Blir roligt att prova curved oavsett.

Permalänk
Medlem

Mac Mini M4 och en skärm. Nocco.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Jeflar, nästan att jag ångrar min kurviga 32" jag precis beställt så som du sålde in den 😆
Blir roligt att prova curved oavsett.

Curved är definitivt the way to go.
Men att gå från IPS till OLED är en sådan sjuk skillnad men ännu större från VA som du precis köpte.
Den är dyr men värd det

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Det fick bli en ny dator. Känns som att det var på tiden iom att den gamla dött (den levde å andra sidan på bonustid eftersom jag byggde den 2011).

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Ibanez_:

Hade det vart roligare om du köpt Miele's lite dyrare maskiner?
Då kanske du aldrig hade behövt byta någonsin igen.
Och jag vet att är Mieles bättre serier är väldigt dyra, och gemene man tycker att köpet blir ett för dyrt engångsköp, och det skulle jag själv förmodligen ha tyckt också om jag var den som stod för sakerna själv, men slår man ut kostnaden över en livstid tror jag Mielen är billigare i slutändan. Nu hyr jag, så pajar det så kommer hyresvärden med nytt eller reparerar om det är möjligt, men är nöjd med Bosch grejerna som står här nu.
har inte köpt nåt själv.

Tror inte det hade varit roligare om det var en Miele
Hade förhoppning på CPU/GPU men missade alla bra deals.
Våran tidigare Bosch höll i 15 år och det var inga highend heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Hade förhoppning på CPU/GPU men missade alla bra deals.
Våran tidigare Bosch höll i 15 år och det var inga highend heller.

Komplett har en fin deal på 7900XTX just nu, men kanske tight med vitvarorna också

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Köpte en LG UltraGear 32GS75Q för 3790 kr på Elgiganten. Den har ett hemskt fult stativ och den saknar USB C. Annars uppfyller den kriterierna.

Priset gällde t.o.m. idag så jag kände att jag hellre ångrar att jag köpte den och kan lämna tillbaka inom de villkor jag har att rätta mig efter snarare än att ångra att jag inte köpte den. Två veckors ångerrätt med bruten kartong och 50 dagars öppet köp om den är obruten.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maceor:

Perkele, där sket man i blå skåpet direkt, bara för att man skulle vara social och julpynta.

Sidan slutade svara i 10-15 minuter, och när den väl kom tillbaka försvann de 30 korten direkt. Sannolikt hade du missat den ändå.

Permalänk
Medlem

Blev några saker som jag hade bestämt i förväg att jag skulle köpa.

Logitech G305 samt G435 (mus och lurar) från Amazon till grabben som kommer få en laptop när han fyller år i december.

Ipad 10th gen från Elgiganten till dottern då hennes nuvarande är supersegt arvegods från sina äldre syskon.

3 st Xbox handkontroll från MaxGaming, en julklapp till varje son och deras dator.

Och så råkade det bli en studsare på XXL då jag pluggar jägarlicens...

Sonen köpte en Xiaomi elscooter på Netonnet för egna sparpengar då han velat ha en sådan ett tag.
(den har till och med blinkers!)

Permalänk
Medlem

Inget, har inte råd just nu.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Batteriladdare
10 st Strumpor, resteröds bambu
30 tuber tandkräm då det var halva priset
Bredband
Lite julpynt på jysk
Bilbarnstol
Toapapper
Kattmat

Köper bara sånt vi skulle köpt ändå...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Det märks att du inte sett min Miele-tvätt...

Rundade av rean med ett par Clarks Originals Dessert boots i brun mocka för dryga tusenlappen. Har haft ett par i ca 10 år där sulan är utsliten. Går inte sula om, vilket är rätt trist då mina gamla är helt felfria i övrigt och mycket väl omhändertagna. Men jag gillar modellen och de är sköna på höst och vår.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Okej, jag sitter väl omkring 3-5 meter ifrån min om jag killgissar!
Amen återkom bara hur de känns generellt då, tror att 65" blir bra för min del för nu är det lite att man behöver "anstränga sig" så.. Tack iaf

Jag har hunnit testa och sitter/ligger i soffan 3 meter från TVn och det känns bra för mig.
Sitter jag framåtlutad kommer jag ju lite närmre när jag spelar något på teven.
Med det sagt är det ju en smaksak hur nära man vill vara.

Det är en himla bra TV men lite väl dyr nu när BF är över då den kostar nästan 30k igen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag har hunnit testa och sitter/ligger i soffan 3 meter från TVn och det känns bra för mig.
Sitter jag framåtlutad kommer jag ju lite närmre när jag spelar något på teven.
Med det sagt är det ju en smaksak hur nära man vill vara.

Det är en himla bra TV men lite väl dyr nu när BF är över då den kostar nästan 30k igen.

Tack för att du kom ihåg de
Det lät riktigt nice!
Men vafan jag tyckte tv var dyr för 15k under BF.. får väl hoppas på nån fet mellandagsrea då jag klarar mig med de jag har och är väl bara en "villhöver/lyx" uppgradering för att

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |