Webhallen besvarar kritiken – lovar bättring

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Skulle gissa att det är "by design".

Webhallen är den dyra butiken utan lager med centralt läge. NetOnNet är postorder med billig lagerbutik. Komplett är nätbutiken med bäst priser jfm sina oäktingar.

Minst en ska bort! Oddsen kring vilken borde inte vara så höga.

För egen del känner jag mig klar med Webhallen efter nära 20 år som trogen kund.

Netonnet och Inet måste vara klar, Netonnet är den enda större butiken norr om Stockholm med datorkomponenter (Har typ 300m till en Non.), sorry EG, jag räknar inte med er trots att ni har säkert har ngn nvme disk någonstans. Inet och komplett brukar jag handla "ofta" på online.

Permalänk
Medlem

Varför är det så intressant och lyfta upp denna artikel till toppen av sidan, som är flera dagar gammal? Förstår att webhallen kört en drive med er men det är en uppenbar PR stunt. Hade ni gjort samma om dom inte hade deras event med er i veckan? Webhallen har mycket skelett i garderoben och returvaror är deras minsta bekymmer.
Hur många beställningar på nvidia 3xxx serien dom ignorerade när Nvidia märkte om korten med LHR bara det som exempel.

Permalänk
Medlem

Förklarar ju varför deras "fyndvaror" kategori blivit så pass tom senaste åren. Minns för en 10+ år sedan då det verkade som att de flesta returvaror med bruten förpackning hamnade där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ryssfemma:

Varför är det så intressant och lyfta upp denna artikel till toppen av sidan, som är flera dagar gammal? Förstår att webhallen kört en drive med er men det är en uppenbar PR stunt. Hade ni gjort samma om dom inte hade deras event med er i veckan? Webhallen har mycket skelett i garderoben och returvaror är deras minsta bekymmer.
Hur många beställningar på nvidia 3xxx serien dom ignorerade när Nvidia märkte om korten med LHR bara det som exempel.

Nyhetsflödet är gjort så, du ser det med flera artiklar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

"Ambitionen är att produkter som säljs som nya ska vara helt oanvända, ha med alla originaltillbehör och skyddsplast på plats."

Vad var ambitionen tidigare?

Att de ska vara i nyskick, men kan ha varit testad och så. Som många andra butiker.

Skrivet av Ryssfemma:

Varför är det så intressant och lyfta upp denna artikel till toppen av sidan, som är flera dagar gammal? Förstår att webhallen kört en drive med er men det är en uppenbar PR stunt. Hade ni gjort samma om dom inte hade deras event med er i veckan? Webhallen har mycket skelett i garderoben och returvaror är deras minsta bekymmer.
Hur många beställningar på nvidia 3xxx serien dom ignorerade när Nvidia märkte om korten med LHR bara det som exempel.

De lyfter alla möjliga artiklar någon dag efter publicering...
Är det endast en PR stunt ifall de verkligen gör det de säger? Förstår ej logiken, ifall du inte menar att de ljuger

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Ja Amazon har ju klart det värsta systemet med allt de säljer och sättet de säljer. Men sen så klagar ju inte konsumenter på priserna..
Så upp till köparen.

Amazon kan även sälja fejk-produkter då de har många leverantörer och inte håller bra koll på alla. Artiklar som påstås vara samma byts ut och då kan den ena köparen få äkta vara och en annan fejk. Alltså även ifall varan inte är returvara.

Sen returer, de bör alltid kontrolleras innan återförsäljning och tyvärr tar eg. datorkomponenter mer tid än att bara titta igenom det på 20 sekunder.

Avskaffa öppet köp och inför fraktavgift på returer, bör nästan vara lag på det. Max 50 klädesplagg per år/person. Nej nu spårar jag ur helt, heh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Alla kan begå ett misstag, men det här har varit så mycket mer än så när det anordnats tävlingar i att sälja begagnade produkter som nya etc.
Nä, fy fan rent ut sagt !

Precis min tanke, misstag kan ske, men de där tävlingarna var bara för mycket. Extremt lågt av en butik som har varit bra och förhoppningsvis ärlig från början.

Jag hoppas den som kom på den antikund-snillen endast jobbar som truckförare i en kulvert tills pensionen.

Jag kommer aldrig gå in på deras webbplats igen.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

70:e gången jag ser/läser denna artikeln.....börjar bli lika uttjatat som YT reklamerna...

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är så dåligt egentligen, sålänge grejerna är noggrant rengjorda och kompletta. Däremot vid minsta repa eller fingerklet så borde det vara en fyndvara. Skulle inte tycka såhär ifall de inte hade 30 dagars öppet köp. Marginalerna är väl så små på datorkomponenter och när folk får lämna tillbaka hur som helst blir det väl en stor förlust att rea ut grejer skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Tycker folk som frekvent gör returer borde bestraffas med en avgift. Detta beteende går ut över oss som inte utnyttjar systemen för egen vinning.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Att Webhallen säljer begagnade produkter som nya är ingen nyhet. 2009 köpte jag en Sharp Aquos LC-52X20E som levererades hem, och efter uppackning och att ha justerat alla inställningar efter tycke och smak så hittade jag den dolda servicemenyn som visade en gångtid på nästan 100 timmar. Skickade tillbaka den direkt och har sedan dess aldrig handlat på Webhallen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Tycker folk som frekvent gör returer borde bestraffas med en avgift. Detta beteende går ut över oss som inte utnyttjar systemen för egen vinning.

Det går bra om vi lämnar EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Varför är det så intressant och lyfta upp denna artikel till toppen av sidan, som är flera dagar gammal? Förstår att webhallen kört en drive med er men det är en uppenbar PR stunt. Hade ni gjort samma om dom inte hade deras event med er i veckan? Webhallen har mycket skelett i garderoben och returvaror är deras minsta bekymmer.
Hur många beställningar på nvidia 3xxx serien dom ignorerade när Nvidia märkte om korten med LHR bara det som exempel.

Artiklar lyfts upp på förstasidan på detta sätt hela tiden. Det är knappast unikt för denna artikel, och jag är inte så säker på att det gynnar Webhallen att detta lyfts upp igen eftersom det snarare riskerar att göra att fler blir medvetna om problemet.

Mina två beställningar av ASUS TUF RTX 3080 från Webhallen skickades båda, där en av dem byttes ut mot ett LHR-kort istället. Det ena kom 1 år sent, men ändå. Både jag och en kompis kör fortfarande dessa kort.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur väl deras site fungerade under deras Black Friday stream så har Webhallen mycket dom lär se över. Vi får hoppas att dom lyckas.

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

Har varit kund hos webhallen sen de flyttade från Fridhemsplan till adolf Fredriks kyrkogata… även när jag jobbade på Mycom så handlade jag i deras butik. Dock slutade jag att handla där för ett par år sedan, haft ett par tre ordrar hit och dit på lagervaror men som alltid tagit väldigt lång tid att packas. Vi snackar typ upp till en vecka. Var väldigt aktiv i deras första musikhjälpen-streams också, men känner inte alls samma engagemang längre där heller.

Ser dock mycket bra förslag i tråden om hur man kan hantera returer för försäljning. Har själv jobbat många år i retail, hos konkurrenter till webhallen och inet. Haft en del kunder som köper saker för att använda en gång för att sedan lämna tillbaka, var ganska poppis att göra så med externa kabinett för hårddiskar. Vid tillfälle tror jag vi hade ett chassi som varit ute hos kanske 5 kunder, det hade ju så klart prisavdrag för att det returnerades. Och kunden fick titta igenom lådan inna än köp. En del kom tillbaka med lådan öppen och hade i stort sett bara knölat ner alla kablar. De blev ofta nekade att lämna tillbaka i detta skicket men minns att kollega tog tillbaka ändå men med avdrag för att kunna packa om till säljbart skick igen. Kan tänka mig att det är svårt att på en mer populär butik ha tid till att testa alla returer, då vi i denna lilla butik fick göra det mellan kunder.
Jag tror det bästa är att ta alla returer på en case by case-basis. Avdrag är absolut en bra lösning och man kanske får se till att kunden får vara medveten om att det kan ta några dagar för varan att gås igenom om det inte är en liten enkel pryl som personen bakom kassan kan ta beslut över själv. Att förvänta sig att denne ska göra ett funktionstest och ev blåsa om en dator blir nog lite svårt om de ska hinna med att sälja också - beroende på belastning och så förstås. Vet inte hur deras beläggning ser ut med vad för typ av anställda de har bakom väggen bakom disken.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

vad sker med webbhallens ks? är det 1 person som jobbar där?

Permalänk
Medlem

Något som slår mig är att Webhallen sällan ligger rätt i pris numera. Föredrar att handla där men när jag kollar senaste inköp har det mesta skett hos övriga (Komplett, Inet, Netonnet, Amazon, Elgiganten, m fl) då Webhallen sällan matchar deras priser.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Varför är det så intressant och lyfta upp denna artikel till toppen av sidan, som är flera dagar gammal? Förstår att webhallen kört en drive med er men det är en uppenbar PR stunt. Hade ni gjort samma om dom inte hade deras event med er i veckan? Webhallen har mycket skelett i garderoben och returvaror är deras minsta bekymmer.
Hur många beställningar på nvidia 3xxx serien dom ignorerade när Nvidia märkte om korten med LHR bara det som exempel.

Tips. Använd sidan "Artiklar" istället för framsidan

https://www.sweclockers.com/artiklar

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Något som slår mig är att Webhallen sällan ligger rätt i pris numera. Föredrar att handla där men när jag kollar senaste inköp har det mesta skett hos övriga (Komplett, Inet, Netonnet, Amazon, Elgiganten, m fl) då Webhallen sällan matchar deras priser.

Ja, det också. Men tycker de sällan har det jag vill ha i lager. Visst har de ett brett sortiment, men det är också det som är boven. Alldeles för mycket produkter med för lite hemma… inet t ex har ju oftast det hemma om det inte är slut hos leverantör.

Känner dock inte att jag prisjagar lika mycket längre utan blir mest att köpa där det går fort och man vet att servicen är bra… om det inte är någon liten obskyr adapter

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Retur av TV - under all kritik

Köpte en high-end TV för ca 10 mån sen, där tv:n ej kan kommunicera med fjärren. Efter typ 30 mail/returmail under 9 månader, där jag tidigt kunnat konstatera att felet sitter i tv:n ej fjärren, är det jag får höra "Det är olyckligt hur det blivit"(??) dock ej nån ursäkt eller "jag är ledsen". De vill jag ska betala 900 spänn för emballage, hyra en minibuss på egen bekostnad så jag kan ta TV:n de 3km det är till butiken, och jag fick påpekat 9 mån efter köp att "Det är olyckligt (?) att du inte sparat originalemballaget", när det rör sig om en 75'-kartong som tar upp ett mindre rum!!
Så har Webbhallen blivit nu tydligen. Jag är kund sedan 1999 då de öppnade, på VOID-nivå...A-VOID skulle jag säga nu.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Köpte en high-end TV för ca 10 mån sen, där tv:n ej kan kommunicera med fjärren. Efter typ 30 mail/returmail under 9 månader, där jag tidigt kunnat konstatera att felet sitter i tv:n ej fjärren, är det jag får höra "Det är olyckligt hur det blivit"(??) dock ej nån ursäkt eller "jag är ledsen". De vill jag ska betala 900 spänn för emballage, hyra en minibuss på egen bekostnad så jag kan ta TV:n de 3km det är till butiken, och jag fick påpekat 9 mån efter köp att "Det är olyckligt (?) att du inte sparat originalemballaget", när det rör sig om en 75'-kartong som tar upp ett mindre rum!!
Så har Webbhallen blivit nu tydligen. Jag är kund sedan 1999 då de öppnade, på VOID-nivå...A-VOID skulle jag säga nu.

Då är det bättre att du reklamerar produkten. Då ska de stå för returfrakten.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Köpte en high-end TV för ca 10 mån sen, där tv:n ej kan kommunicera med fjärren. Efter typ 30 mail/returmail under 9 månader, där jag tidigt kunnat konstatera att felet sitter i tv:n ej fjärren, är det jag får höra "Det är olyckligt hur det blivit"(??) dock ej nån ursäkt eller "jag är ledsen". De vill jag ska betala 900 spänn för emballage, hyra en minibuss på egen bekostnad så jag kan ta TV:n de 3km det är till butiken, och jag fick påpekat 9 mån efter köp att "Det är olyckligt (?) att du inte sparat originalemballaget", när det rör sig om en 75'-kartong som tar upp ett mindre rum!!
Så har Webbhallen blivit nu tydligen. Jag är kund sedan 1999 då de öppnade, på VOID-nivå...A-VOID skulle jag säga nu.

Jag gick tillbaka samma dag för DOA på en AC en varm julimånad, då skulle den felsökas och det skulle ta upp till 2 månader. Jo tjena 5000:- låsta för en AC jag inte kunde använda. Webhallen Fruängen tyckte också jag var för långsam när jag lånade deras kärra för att ta AC’n från bilen in till butik, för en tvkund ”väntade på den”.