LG:s genomskinliga OLED kostar över 800 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

LG:s genomskinliga OLED kostar över 800 000 kronor

Signature OLED T går att förbeställa redan nu om du har råd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tar tre, behöver en i sommarstugan och en på båten också.

Permalänk
Medlem

Nästa år på rea för 120k med cashback

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Inkluderar bokningen en garanterad plats i nästa säsong av lyxfällan?

Permalänk
Medlem

Jag tar två.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Alltid dyrt med första versionerna.

Kommer ihåg när sony kom med den första oled skärmen som var typ 10 tum och kosta 30-40k

Permalänk
Medlem

Nån på webhallen som jagar achievements köper garanterat! Inte jag dock. Det går inte

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Allt i videon är illustrationer hur det skulle kunna vara, som det står nere till vänster.
Jag brukar vara en sådan som tror det när jag ser det, på riktigt då.

Permalänk

Jag var lite skeptisk tills jag fick se den röda katten. Tur den fanns på avbetalning, de skulle endast ha 5000% procent ränta per vecka.

Annars det är cool med ny teknik. Jag minns så många sa att "platta" skärmar, ssd och liknande bara var onödigt för ingen vanlig konsument hade råd-

Permalänk
Medlem

Hur blir det med svärtan i scener som utspelar sig på natten? Antar att detta inte är tänkt att användas till annat än skrytfaktorn?

Permalänk
Medlem

Någon som förstår vad syftet med en genomskinlig tv är?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av underd0g76:

Hur blir det med svärtan i scener som utspelar sig på natten? Antar att detta inte är tänkt att användas till annat än skrytfaktorn?

Jag tror inte dessa skärmar inom snar framtid kommer vara bra som en vanlig tv. Om de kraftigt får ner priset, bättre genomsynlighet och mer svärta så kan användsområdena av tekniken ökas.
Det är dock väldigt många år kvar till detta, man får nog vänta i minst 20år.

Skrivet av e1m1:

Man skulle kunna vilja ha dem som fönster, tänk dig Penthouse utsikt från en skyskrapa och sedan ett vanligt när man vill ha det. Men som sagt det är långt kvar.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att skaffa en om det är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag tar tre, behöver en i sommarstugan och en på båten också.

Köket, badrummet och sovrummet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Mest troligt så kommer dessa skärmar främst användas i nischar såsom marknadsföring/butiker etc. Det finns nog mer eller mindre noll och inga skäl att köpa en sådan hem.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande genomskinlig med burn in?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vem behöver hus när man kan få upp bild på ett hus och dessutom fungerande fönster.

Permalänk
Medlem

om 3 år kostar den 40k

Permalänk
Medlem

Genomskinliga ads!

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Riktigt fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

E man bakom kan man se allt spegelvänt. Eller känner den efter var man är och vänder bilden rätt när man är bakom? Fast då är man ju aldrig det.

Permalänk
Medlem

Alltid häftigt med ny teknik!

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

En aning dyrt. Jag får sälja lantstället för att ha råd med den.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Någorlunda dyr

Permalänk
Medlem

Häftigt men lite dyr tycker jag.

Permalänk
Medlem

Perfekt. Vi har ingen tv på toaletten än. Den köper jag.

Permalänk
Medlem

Fnys. Vi som sitter hemma och kollar film på vår LG OLED i stort sett var och varannan dag och ler och nickar mot varandra när det är mörka scener och utbrister: Svart är svart!
Vad ska vi leva på med en sånhär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Mest troligt så kommer dessa skärmar främst användas i nischar såsom marknadsföring/butiker etc. Det finns nog mer eller mindre noll och inga skäl att köpa en sådan hem.

Sant, men samtidigt tycker jag nog ”coolt som fan” kan vara anledning nog många gånger 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Ersätt ditt fönster med en TV? Ganska najs i små utrymmen skulle jag säga

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

800 lax? Man kan köpa en Lambo för det priset ju.