Här är Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Folk med RTX 4090 måste förslår det här. Det är Nintendo vi pratar om. Prestanda i paritet med PS4 Pro är mkt bra! Nintendo måste vara billigt för att målgruppen (barnfamiljer) ska köpa konsolen.

Både N64, Gamecube var starkast i sin generation samt Wii U var ganska starka maskiner, men till switch är ju fokusen mer att de ska vara en portabel konsol som både ersatte 3DS och Wii U så deras fokus är ju absolut inte där längre men klarar deras titlar 1080p i 60 fps med klar och fin bild är jag nöjd

Priset är otroligt viktigt som du nämner, har man en stark PC vill man inte lägga massvis av pengar på en konsol, eller inte jag iallafall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nintendo kommer att arrangera en hands-on tour på olika ställen i världen där man kan prova på Switch 2. Den kommer pågå under april fram till i alla fall juni beroende på plats. De hade en liknande tour för Switch 1 och lanserade den i slutet av touren, så oddsen är nog rätt höga för en lansering i slutet av maj/början av juni.

Kan bara tänka mig att det bli en hos Bergsala då som det blev förra gången, trevligt då jag bor i Kungsbacka.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem

Jag överväger Switch 2 istället för att uppgradera datorn, lite som en känga till grafikkortstillverkarna, men inser att att nvidia kommer kapitalisera på mitt switchköp om det visar sig att det blir tegra i dessa.

Vad som däremot känns svårmotiverat är att betala fullpris för PC-portar till Switch när man dessutom har både PS5 och PC med tanke på hurpass nedskalade spelen blir för att kunna köras på Switch. Samtidigt när man vet "att det går" så vill man ju ändå kunna testa dessa?! Då hade det nästan känts bättre om Nintendo höll sig till att bara släppa Nintendo-exklusiva titlar. Nu finns det ju inget som hindrar en från att uteslutande köpa Nintendo-exklusiva titlar men då känns det samtidigt som man går miste om en stor del av poängen med en Switch eftersom en rätt stor del av biblioteket är krossplattform. Säg att spelen hade hetat i stil med "Kingdom come deliverance lite" och kostat 200 spänn. Då hade jag tyckt det var värt det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Givet köp! Hoppas att även på en Switch 2 Lite inom snar framtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

1536 Cuda kärnor, låter lite.

Blir säkert mega bra med Nintendos egna spel såklart.

Lika många kärnor som ett GTX 1660 Ti, vilket inte är så illa i en bärbar enhet. Stämmer uppgifterna så kan den bli lika kraftfull som ett Xbox Series S, om inte kraftfullare, och med bättre uppskalningsteknik dessutom. Jag är riktigt taggad!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag överväger Switch 2 istället för att uppgradera datorn, lite som en känga till grafikkortstillverkarna, men inser att att nvidia kommer kapitalisera på mitt switchköp om det visar sig att det blir tegra i dessa.

Vad som däremot känns svårmotiverat är att betala fullpris för PC-portar till Switch när man dessutom har både PS5 och PC med tanke på hurpass nedskalade spelen blir för att kunna köras på Switch. Samtidigt när man vet "att det går" så vill man ju ändå kunna testa dessa?! Då hade det nästan känts bättre om Nintendo höll sig till att bara släppa Nintendo-exklusiva titlar. Nu finns det ju inget som hindrar en från att uteslutande köpa Nintendo-exklusiva titlar men då känns det samtidigt som man går miste om en stor del av poängen med en Switch eftersom en rätt stor del av biblioteket är krossplattform. Säg att spelen hade hetat i stil med "Kingdom come deliverance lite" och kostat 200 spänn. Då hade jag tyckt det var värt det.

MM därför jag hoppas man kan köra sunshine/moonlight framöver som man kan på gammla switchen(med chip).

Permalänk

Alltså hur snygg animation?! Ögon och öron godis

Visa signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Permalänk
Medlem

Om det fungerar med Switch spel så vore det väldigt trevligt att spela om Zelda spelen med bättre hårdvara

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ny Nvidia Shield!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Som trailern visar ser Switch 2 som den ursprungliga Switch.
Som trailern visar ser Switch 2 *ut* som den ursprungliga Switch.

Tre stycken "dock" i nyheten, varav kanske två rättfärdigade.

Visa signatur

• Gigabyte 3070 Gaming OC
• Ryzen 5 5600X
• 4x8GB HyperX Fury RGB DDR4 3200
• ASUS ROG Strix B550-F GAMING

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Jävligt trist att de inte kallade den för Super Switch som ett homage till Super Nintendo som firar 35 år i år.

Folk hade nog inte fattat det. Nintendo ska nog försöka undvika göra en Wii U igen..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Äntligen! Då blir det S2+PC för min del framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Folk med RTX 4090 måste förslår det här. Det är Nintendo vi pratar om. Prestanda i paritet med PS4 Pro är mkt bra! Nintendo måste vara billigt för att målgruppen (barnfamiljer) ska köpa konsolen.

Att folk fortfarande tror att Nintendos målgrupp är barnfamiljer. Trodde den myten dog efter Wii-eran.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Att folk fortfarande tror att Nintendos målgrupp är barnfamiljer. Trodde den myten dog efter Wii-eran.

Barnfamiljer är definitivt den primära målgruppen fortfarande. Det är löjligt att klaga på något som alltid har varit Nintendos kännetecken. De har alltid varit efter med hårdvaran, alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Barnfamiljer är definitivt den primära målgruppen fortfarande. Det är löjligt att klaga på något som alltid har varit Nintendos kännetecken. De har alltid varit efter med hårdvaran, alltid.

Tror jag bara lider av PTSD från gamla forumeran där folk konstant rapade om "Nintendo är för barn".
Största användargruppen för Switch är trots allt 20-25-åringar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Är den bakåtkompatibel, är det mer som en uppgradering typ?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av isbjoern:

Någon info från någon återförsäljare när förbokning drar igång?

https://www.webhallen.com/se/product/378404-Nintendo-Switch-2

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är den bakåtkompatibel, är det mer som en uppgradering typ?

Ja. Det är grymt! Det betyder att man egentligen inte behöver stressa fram ett köp.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av EdvinR:

Ja. Det är grymt! Det betyder att man egentligen inte behöver stressa fram ett köp.

Om du inte vill köra dom nya Switch 2 spelen 😉

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hoppas de kör på Hall Sensorer på spakarna och Oled skärm.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Om du inte vill köra dom nya Switch 2 spelen 😉

Dom lär vara cross-gen. Nintendo har väl 130 miljoner användare. Det viktigaste för Nintendo är trots allt att sälja spel. Jag köper nog konsolen först när Mario-3d kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

De har alltid varit efter med hårdvaran, alltid.

Nej det har dom inte. De låg i framkant med SNES, N64 och GameCube (Xbox var dock lite kraftfullare men den var starkare än PS2) det var först med Wii som de halkade efter rejält.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Inte med Nintendo 64, den sopade mattan med sina konkurrenter

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hoppas på bra spel vid release annars blir det till att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Nej det har dom inte. De låg i framkant med SNES, N64 och GameCube (Xbox var dock lite kraftfullare men den var starkare än PS2) det var först med Wii som de halkade efter rejält.

När super Nintendo kom hade jag spelar spel med ungefär den grafiken i många år med Amiga. Håller inte heller med om N64. Den grafiken är ungefär jämförbar med PS1. Nintendo är alltid minst en halv generation efter med hårdvaran.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av EdvinR:

Dom lär vara cross-gen. Nintendo har väl 130 miljoner användare. Det viktigaste för Nintendo är trots allt att sälja spel. Jag köper nog konsolen först när Mario-3d kommer.

Får se, stämmer säkert i början men lär komma exklusiva Switch 2 spel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fler Tflop gör inte bättre spel

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Får se, stämmer säkert i början men lär komma exklusiva Switch 2 spel!

Jag gissar att alla Nintendos egna titlar första året kommer på båda konsolerna i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackRed Guy:

1536 Cuda kärnor, låter lite.

Blir säkert mega bra med Nintendos egna spel såklart.

Switch 1 har 256 kärnor bara så koller ändå vara rejält bättre. Men jämfört med datorer så är det såklart lite. Men det är väl snarare att jämföra med en Steam dock.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

När super Nintendo kom hade jag spelar spel med ungefär den grafiken i många år med Amiga. Håller inte heller med om N64. Den grafiken är ungefär jämförbar med PS1. Nintendo är alltid minst en halv generation efter med hårdvaran.

Vilken Amiga handlar det om och när kom den ut? N64 var kraftfullare rent hårdvarumässigt det som höll den tillbaka var kasseterna så grafiken strök med lite detta var nåt som de tänkte lösa med Disc Drive men den floppade så på den biten så låg den i lä men den var kraftfullare.

Visa signatur