Är notoriskt känd för att vara lite tankespridd, och idag var bevisligen inget undantag.
Och idag åkte jag hem med en kollega då jag skulle på systembolaget och unna mig en god öl och han råkar bo precis där.
Väl i bilen efter att han fått en gåva för att han var så snäll och skjutsade mig så berättade han att han tidigare kört en kollega till och från jobbet när denne glömt en hemnyckel och var utelåst - segt tänkte jag, hade bara skett i nödfall att ringa så då det är 30 minuter enkel väg.
Väl avsläppt inser jag att jag varken har plånbok eller legitimation, jäkla arsel, det ligger på kontoret.
Åker taxi ut relativt frekvent och det kostar mig cirka 900:-enkel väg och bilen brukar alltid vänta på mig då mitt arbete ofta kräver att jag åker ut mindre än en timme och resvägen fram och åter är samma som väntetiden.
Ringer bolaget och ber om ett fast pris och att bilen måste vänta 15 minuter när jag hämtar mina saker. Det gick inte, ska han vänta går taxametern - ca2100:- känns väldigt saftigt och känslan var tråkig då operatören kände igen mig samt att jag spenderat 7000:- förra veckan på att åka fram och åter. (Företagskostnad och arbetsrelaterat så enbart utlägg).
Går mot bolaget och tänker ut en plan.
Väl i kassan blir jag legitimerad och jag säger att jag glömt plånboken och tar av mig mössan och blottar vad som en gång kunde ha varit en riktigt snygg frisyr utan vikar. Hon rådfrågar en kollega men beslutar sig för att neka mig mitt köp, aja.
Ringer Securitas för att kolla vad upplåsningen kostar, 1200:- och det kändes som hittat. Men jag frågade och dom krävde givetvis uppvisande av legitimation, men faaan.
Kollar bussar och ser att jag kan ta mig fram och åter på 1.5h med 30 minuters väntetid innan avgång och då enbart om jag kan hämta mina saker vid receptionen och slippa springa till kontoret då bussen åker fram och åter men väntar enbart i 10 minuter och det tar 15 för mig.
Detta löser sig tack vare goda kollegor och resan börjar och avslutades på systembolaget, efter den här skitdagen kommer en öl vara riktigt god så jag ville tillbaka för att utkräva min hämnd.
I kassan sitter kollegan som rådfrågades och nu har hon inte ens mage att fråga mig om leg, jaha schysst liksom. 😅
Trevlig kväll!