Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du skrev "detta är "post" skärmen:" och visade bilden men skrev inte att det inte var din postskärm som visades utan man måste kolla bildlänken för att de det.
Men även om du inte vill svara på några frågor för att förtydligas saker så prova att koppla bort allt som inte är nödvändigt för att gå vidare i felsökningen.

I början ger datorn ett beep som bekräftar att alla komponenter fungerar så då fungerar det inte med att koppla bort allt som inte är nödvändigt heller. Svarade inte jag för att förtydliga saker? Jag postade ju till och med de där bilderna för att visa vad som menades med "post" skärmen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggi82:

All information finns att hitta i tråden.

Nej. Du har inte angett vad det är för hårdvara eller OS på datorn.
O vill du vara så jävla dryg i dina inlägg hoppas jag att ditt problem inte ens löser sig.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Ok en fråga till och det är din sista chans från mitt håll.

Den första bilden är det samma där, En bild du tog från nätet.

Klickar man på kedjan om du klickar på någon av bilderna så kan man se att båda bilderna är från wikipedia.

Permalänk
Skrivet av yoggi82:

Jag skrev ju att det är det som visas på bilderna som menas med "post" skärmen..

ursäkta... men här har allså jag suttit och funderat på flera saker dels att det är samma serie som min gamla med samma BIOS. varför det var så mycket ram.... normalt kanske är 256 MB ram kanske men jag minns inte exakt. Att det var två diskar. Att man borde koppla ur den ena.

Är det ens en ASUS för det första., är den ens från mineiumskiftet.

Gör du så när du går till läkaren också eller om du har telefonmöte... Visar bilder på nån annans skada och säger ja på det här stället på armen bara för att illustra "ARMEN"

jag måste snällt säga att antingen är du extremt dålig på kommunikation eller så trollar du.

Läs tråden igen, inlägg sex där han ber dig att skiva vad det är för grejer.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av yoggi82:

Klickar man på kedjan om du klickar på någon av bilderna så kan man se att båda bilderna är från wikipedia.

Det skall jag varken behöva förutse eller räkna ut. ingen skall behöva det och du bör lära dig att vara tydligare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mullvaden83:

O vill du vara så jävla dryg i dina inlägg hoppas jag att ditt problem inte ens löser sig.

Dryg?
Vad har komponenter eller operativ system med mitt problem att göra?

Permalänk
Skrivet av ZX81:

Vad har du för utrustning? CPU, moderkort, minnen, grafikkort etc...
Hur gammal är datorn? Har den fungerat?
Du ger väldigt lite information!

Detta

svara på det här i stället, om inte så kommer du bli ignorerad hädanefter och då vet du varför. Du ger på tok för lite information.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Detta

svara på det här i stället, om inte så kommer du bli ignorerad hädanefter och då vet du varför. Du ger på tok för lite information.

Vad har den informationen med mitt problem att göra?

Permalänk
Skrivet av yoggi82:

Dryg?

Därför att det har med ditt problem att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggi82:

Dryg?

Ja är det en dator från 1992 så beter den sig väldigt annorlunda mot en dator idag.
Olika moderkort beter sig olika.
Olika pip betyder olika mellan tillverkare.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Modellören:

Därför att det har med ditt problem att göra

https://www.youtube.com/watch?v=d618g59NbSU

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Då kan du inte mycket om datorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggi82:

Läs tråden!

Skrivet av yoggi82:

Du läste men förstod inte?

Skrivet av yoggi82:

Dryg?

Skrivet av yoggi82:

Vad har den informationen med mitt problem att göra?

Nu får du skärpa till dig. Du är nyregistrerad användare som är drygare än diskmedel, svarar inte på frågor, länkar till bilder som är irrelevanta och har uppenbarligen ingen som helst aning om hur man ber om hjälp.

Med den attityden kommer du inte få någon hjälp, så sök dig gärna vidare till något annat ställe. ChatGPT kanske är något för dig så slipper du svåra frågor som "vilken hårdvara har du" och liknande.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Nu får du skärpa till dig. Du är nyregistrerad användare som är drygare än diskmedel, svarar inte på frågor, länkar till bilder som är irrelevanta och har uppenbarligen ingen som helst aning om hur man ber om hjälp.

Med den attityden kommer du inte få någon hjälp, så sök dig gärna vidare till något annat ställe. ChatGPT kanske är något för dig så slipper du svåra frågor som "vilken hårdvara har du" och liknande.

?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av yoggi82:

Då kan du inte mycket om datorer...

När du går till läkaren, säger "jag mår inte bra" och läkaren ber dig beskriva dina symtom, tror du att du får bäst hjälp om du svarar på läkarens frågor eller om du obstinat argumenterar emot allt läkaren säger?

Eftersom du skapat detta konto enbart för denna tråds skull vill du antingen ha hjälp men förstår inte hur du då skall agera, eller så är din avsikt att genom trollande slösa bort andras tid. Vilket alternativ är det?

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggi82:
Skrivet av yoggi82:

Du läste men förstod inte?

Citerar dig själv.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

När du går till läkaren, säger "jag mår inte bra" och läkaren ber dig beskriva dina symtom, tror du att du får bäst hjälp om du svarar på läkarens frågor eller om du obstinat argumenterar emot allt läkaren säger?

Eftersom du skapat detta konto enbart för denna tråds skull vill du antingen ha hjälp men förstår inte hur du då skall agera, eller så är din avsikt att genom trollande slösa bort andras tid. Vilket alternativ är det?

- MOD

Problemet står klart och tydligt i mitt första inlägg?

Permalänk
Skrivet av ZX81:

Vad har du för utrustning? CPU, moderkort, minnen, grafikkort etc...
Hur gammal är datorn? Har den fungerat?
Du ger väldigt lite information!

Skrivet av xfade:

Oki.. bara så vi vet var du är med datorn din.
Du kommer in i BIOS? men inte längre?

Skrivet av tonii:

Då kan vi ju stänga tråden redan nu för ett eller flera beep betyder ju olika beroende på vilken hårdvara man har och anse att ditt problem är löst då, eller?

Skrivet av yoggi82:

1 short beep Normal POST – system is OK

så nej ditt påstående är fel.

Skrivet av xfade:

Vad kör du för Operativsystem?

och står det något längre ner på sista bilden du la upp här?

Skrivet av tonii:

Om du inte vill skriva vilka grejer du har så hur har du tänkt att vi ska kunna hjälpa dig att felsöka?
Vi får inte ens reda på om det nyligen fungerat eller om det är en dator som stått i ett fuktigt garage i 15 år och det är första booten sedan den hamnade där.
Bilderna du postat känns udda då den ena är en en från mobilen och den andra ser ut dom en SS innefrån systemet (via VM?) vilket inte direkt gör det enklare att felsöka.

Ser nu att det är en helt ny användare så risken för att det är troll ökade med ca 95%.

Skrivet av Mullvaden83:

Ja jag säger då det... lolololo

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Sluttrollat för idag. Tack till er som lagt tid på att försöka hjälpa TS. Låser tråden eftersom den nu tappat sitt syfte och det vore dumt om någon annan (mot förmodan) skulle lockas lägga tid på att lösa problemet. Det får förbli ett mysterium

- MOD

Visa signatur