Permalänk
Medlem

För min del har jag hittat mycket nytt och gammalt att lyssa på från inlägg i tråden. Jag kanske inte gillar allt, men alla inlägg uppskattas oavsett.

Just nu lyssnar jag på
Anciients - Beyond the Reach of the Sun (album)
https://www.youtube.com/watch?v=fD-6tz9c2fg

Permalänk
Skrivet av Fulci:

För min del har jag hittat mycket nytt och gammalt att lyssa på från inlägg i tråden. Jag kanske inte gillar allt, men alla inlägg uppskattas oavsett.

Samma här, jag tar gärna in tips genom videos, allt går bara inte lyssna på. Jag är såld på Moondark, för tillfället som doommetal fantast är det bra mörkt långsamt och djupt.

Bägge albummen finns på bandcamp.com om man vill lägga 7 dollar per album i FLAC. Jag använder det frekvent inga problem.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp. Hörlurar: Sennheiser HD 6XX och Beyerdynamic DT 1770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Det vore extremt tråkigt om alla hade "samma" smak Och tänk vad mycket bra musik man skulle gå miste om! Man får ju tips om band man aldrig hade hittat annars, även om det kanske inte seglar upp som "årets platta" eller favoriter... så kan det vara grymt bra ändå!

Sen är ju inte problemet att hitta band och släpp som hade passat i sånna här poster, det är ju mer ett problem att faktiskt försöka hålla det lite kort och inte spinna iväg med otaliga band

Ja, det är ju det som är tjusningen med att ha med folk att göra som är genuint intresserade av nåt som man själv är intresserad av. Även om man inte har exakt samma smak.

Ja, precis. Min post hade lätt kunnat bli minst dubbelt så lång om jag hade tagit med allt som jag gillade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Just nu lyssnar jag på
Anciients - Beyond the Reach of the Sun (album)
https://www.youtube.com/watch?v=fD-6tz9c2fg

Ja, ibland hittar man "nya" band som gått under radarn trots att dom funnits länge.

Permalänk
Medlem

Apropå nytt så "ramlade" jag över denna grupp (Mutagenic Host) som släppte sitt debutalbum (The Diseased Machine) idag. Dom är en death metal grupp från England som jag tycker låter riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Permalänk
Medlem

Thomas Winkler hoppar tydligen av ANGUS MCSIX för att spendera mer tid med familjen, kom lite som en chock då han varit ganska synonym med den "rollen". Dock lämnar han över den vokala insatsen i videon till ingen mindre än Sam Nyman (Manimal)... vilket ändå får ses som en värdig ersättare röstmässigt. Även trummisen Skaw är ersatt av Gerit Lamm (Xandria), det förväntas man få reda på i nästa singel... och kommande platta har ännu inte fått någon titel.

Roligt koncept faktiskt, då även Sebastian "Seeb" Levermann (Orden Ogan) är med och den som besegrar Angus, men inte innan får iväg sitt nödrop till sin "bror Adam" (Sam Nyman). Bra att han inte bara tar över en "karaktär" utan får sin egen, de har verkligen jobbat med allt runt om vilket är lite kul trots allt
Och tydligen skall de åka på turné tillsammans, blir MYCKET uppträdande av gode herr Seeb.

Det som är lite synd är väl då att Manimal inte lär släppa något mer nytt med Sam, ändå nästan 4 år sedan de kom med en platta, men de har ett par riktiga bangers och ett svenskt band jag tyckte var extremt underskattat.

Den nedan är helt klockren om man har lite extra sug efter Painkiller, men vill höra lite variation \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Ny video från Obscura. Lite olikt deras tidigare material. Känns nästan mer melodisk death metal över den här låten. Låter inte illa, men jag tror jag föredrar deras lite mer tekniska death metal sound som dom haft tidigare.

Permalänk
Medlem

Ny video från Elvenking. Låter inte helt illa.

Och så släppte The Halo Effect sitt nya album, "March Of The Unheard", idag. Låter riktigt bra, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Lite nytt från Ex Deo's EP som släpptes idag. Lite råare och skitigare än tidigare, även om materialet är som kan förvänta sig av Ex Deo. (Dvs sångaren från Kataklysm)

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gitarrguden Mark Tremonti har idag släppt senaste soloplattan. Live in Fear är enligt mig både det tyngsta och bästa spåret. Låter sinnessjukt bra och även kul att höra lite proggiga influenser

Glad fredag!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Plattan släpps 14:e Februari, det som släppts hittills låter lovande och håller som sedvanligt hög kvalité.

Amerikansk Thrash med skandinaviska vibbar, nya plattan släpps 25:e Mars \m/
(Tänk Slayer möter At The Gates)

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot albumet som släpps den 28:e februari!

Visa signatur

Asus ROG Zephyrus G15 GA503-HQ008T: AMD Ryzen 9 5900HS | Nvidia RTX 3070 8GB GDDR6 | 40GB DDR4-3200
Lenovo Ideapad 5-15 81YQ0034MX: AMD Ryzen 7 4700u | 16GB DDR4-3200

Permalänk
Medlem

Ny video från Wolfheart.

Permalänk
Medlem

Brutalt...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Favorit i repris

Kreator - Midnight Sun

Permalänk
Medlem

Riktigt bra thrash som släpptes idag.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Ny (lyrics) video från Avantasia. Betydligt bättre låt än den första dom släppte från samma (kommande) album, tycker jag iallafall.

Sen har Tommy Johansson gjort en ny cover, den här gången på Deep Purple - Child in Time. Riktigt bra cover, men det är svårt att slå originalet, speciellt sången (Ian Gillan).

Jag postar även originalet (i en live version), som referens.

Permalänk
Medlem

Live konsert med Unleash the Archers från Bloodstock Open Air 2024. Brittney är ju bra som alltid.

Violet Eternal är ett power metal band (ett Italienskt/Japanskt samarbete) som jag fick som förslag på YouTube nyligen. Dom släppte tydligen sitt debutalbum (Reload the Violet) under 2024. Tycker det låter ganska bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rätt nytt från Japan

Permalänk
Rekordmedlem

T.2.B. - Skull Throne

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då jag nyligen har hittat hit efter att ha tillbringat det mesta av mitt forumlurkande på FZ så har jag inte kollat igenom hela tråden. (187 sidor, hallå!) Men efter att ha skummat de sista tio sidorna, så har vad jag kunde se ingen nämnt Aephanemer. Kriminellt!

I kronologisk ordning.

Visa signatur

Har till sist hittat hit från FZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Riktigt bra thrash som släpptes idag.
https://www.youtube.com/watch?v=MiAC-Xa86UU

Fan det där lät bra, aldrig hört detta band förrut. Blir att beställa nya skivan, tack för tipset

Permalänk
Medlem

@Akronym: Aephanemer har omnämnts ett antal gånger, jag hittade dem själv genom denna tråden. Prova "Sök i tråden". Ett grymt bra band, jag hoppas att de släpper något nytt snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

@Akronym: Aephanemer har omnämnts ett antal gånger, jag hittade dem själv genom denna tråden. Prova "Sök i tråden". Ett grymt bra band, jag hoppas att de släpper något nytt snart!

OK.

Till mitt försvar, så har jag alltid upplevt sökfunktionen på FZ som ganska kass, vilket är anledningen till att jag inte testade den här.

Vidare...

Lade till en videolänk
Visa signatur

Har till sist hittat hit från FZ.