Köper från Aliexpress

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

efter att ha läst tråden så verkar det alltså som att om man beställer något för <150 EUR så kan man förvänta sig 75 kr i avgift från postnord, eftersom moms redan är inbakat i priset när man beställer från aliexpress.
tänkte beställa ett pingisracket och 2st gummi totalt < 50 EUR. det ska komma från samma säljare så gissar att allt är i ett paket. Vill ju inte betala 75 kr per paket.

Jag får inga avgifter på det jag handlar, men har bara handlat för mellan 100-700kr per gång. Men jag köper endast ”choice-produkter”.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

efter att ha läst tråden så verkar det alltså som att om man beställer något för <150 EUR så kan man förvänta sig 75 kr i avgift från postnord, eftersom moms redan är inbakat i priset när man beställer från aliexpress.
tänkte beställa ett pingisracket och 2st gummi totalt < 50 EUR. det ska komma från samma säljare så gissar att allt är i ett paket. Vill ju inte betala 75 kr per paket.

Eftersom allting redan är fixat (moms och tullinfo) ska du inte behöva betala någon avgift?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en grej för runt 800kr, fick inga tillägg.

Permalänk
Medlem

Man ska inte få några avgifter, man betalar redan det i priset vid kassan nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Nej. De senaste 2 åren minst så har jag inte fått några avgifter från PostNord och det står också på Aliexpress att det inkluderar momsavgifter. Mina paket har kommit antingen direkt till brevlådan eller till ombudet utan några avgifter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig