Förstår att du inte läste vad jag skrev...
Det var en bra bit mer än det du kände för att svara på
Om du läst det jag skrev före citat nedan, då hade citatet haft en helt annan innebörd än "vatten är vått"
Att fastna för ett citat säger egentligen inget mer än att någon tyvärr fastnat och vill hålla kvar vid något.
Ha ha ha…
Du får ursäkta, men just uttrycket "we are too big to fail" är ju vad jag precis skrev, att det blev för stort i alla avseenden. Vilket ledde till konkurs.
Varvid läget nu är ett annat, efter konkursen. Vilket jag även skrev om, ett läge som mycket väl kan ge en bra utgångspunkt om man inte bara ser allt som negativt!
Tråden handlar om Northvolt och inte Stegra, men okej då kör vi med det...
Okej, vi tar Grönt stål! Viket är vad Stegra tidigare H2 Green Steel försöker få på marknaden.
Grönt stål tillverkas genom att ersätta kol med mer miljövänliga alternativ som vätgas genom elektrolys, vilket drastiskt minskar koldioxidutsläppen.
Grönt stål har SSAB redan lanserat på marknaden, SSAB Zero™, vilket även visar på vad jag skrev i förra inlägget.
SSAB är ett stort företag med en stor organisation som redan är fungerande, ihop med LKAB och Vattenfall som även dom har erfarenheten så skapades HYBRIT.
SSAB, LKAB och Vattenfall har för länge sedan finslipat och rensat ur hinder som revir pinkare som kör sitt med skygglappar utan att komma med något matnyttigt, samt andra företeelser som hindrar en fungerande organisation. Har kvar dom jordnära optimisterna, satt pessimister på en bättre plats m.m. Något som alltid sker kontinuerligt.
Dom har helt enkelt plockat bort gruset i maskineriet! Något uppstickare alltid får kämpa med...
HYBRIT har sina problem även om dom backas av SSAB, LKAB och Vattenfall, problemen är även där främst organisationen, då processen till stor del verkar klar. Samt att produkt finns ute på marknaden. Samt att HYBRIT är en mindre organisation, 30 anställda enligt bolagsverket.
Uppstickare och nya bolag som siktar över målet, som saknar erfarenhet som då Northvolt eller Stegra. Har bekymmer, vore uppriktigt förvånad om dom inte hade.
Därav att jag försökte få fram att det nu handlar om bra mycket mindre organisation hos Northvolt.
Jag kan inte säga hur det kommer att gå för något bolag, det kan knappast någon. Främst då vi inte vet vad som kommer att hända framöver. Hur konkursen för Northvolt utvecklar sig, eller vad Stegra's nya VD har för planer och tankar. Eller för den delen vad som händer med HYBRIT, även om det är det ljusaste företaget. just nu...
Vad jag vet är att pessimism aldrig leder till något bra, precis som överoptimism.
Däremot optimism med tillit och kritiskt tänkande...