Nvidia: Switch 2 har tio gånger bättre grafikprestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Troligtvis varit ännu bättre om den inte, sett till Microsofts och Sonys tre senaste konsol-generationer, gått att emualera bättre på en PC.

Troligtvis inte eftersom det då troligen rört sig om dyrare hårdvara.

Permalänk
Medlem

Har ägt alla stationära konsoler från Nintendo sen NES så jag kommer troligtvis äga denna också.... däremot kommer jag inte köpa den vid lansering. Inga super intressanta launch spel och potentiellt galna priser på spel.... avvaktar till någon rea nästa år kanske...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Lika mycket 10x prestanda som att 5070 är lika bra som ett 4090

Ja de räknar troligen med frame gen och dlss performance läge i prestanda ökningen?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av matnojje:

Ja de räknar troligen med frame gen och dlss performance läge i prestanda ökningen?

Eller kanske inte då det handlar om Ampere som inte stödjer frame-gen (även om det är teoretiskt möjligt för Nintendo att skapa någon egen frame-gen teknik).

Stämmer gissningarna på GPU-konfigurationen i Switch 2 ser det ut som teoretisk FP32-kapacitet rätt mycket blir 10x högre jämfört med Switch. Lär vara det man refererar till.

Vad det betyder visuellt lär vi få se. Som jämförelse kan man titta på PS1->PS2 och PS2->PS3 där man också hade runt 10x högre GPU-kapacitet per generation.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer