FZ ger oss första intrycken av Switch 2

Permalänk
Melding Plague

FZ ger oss första intrycken av Switch 2

FZ har klämt på Switch 2, och upptäcker att den är mer än du tror att den är.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Blir ett köp. Officiellt då barnen ännu är så små att Nintendo känns som vettigaste valet för att skola in dem.

Men jag får erkänna att Switch 1 lyckades med det ingen tidigare konsoll gjort; att förvandla denna ärrade PC master race till även konsoll-soff-lirare (tack Zelda och Kart för det). Bara för det vet jag att även 2an kommer pryda TV-hörnan.

Permalänk
Medlem

Jaja. Kommer ihåg att jag flinade åt Switchen när den visades upp 2017 eller när det var. Köpte en 2021 och måste säga att det är en genialisk produkt.

Blir lätt ett köp av 2:an... Om inte annat för Duskbloods.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT - EVGA 650w G3 - Samsung G8 34

Permalänk

Var 100% på ett köp innan Nintendo Direct, men nu tvekar jag pga spel priserna. Vet inte om jag vill lägga 800-1000 sek när man ska köpa ett spel. Lättare på dator där det varierar mellan 400-700.

Permalänk
Medlem

Switch 2 är extremt mycket dyrare i Sverige/Norden än i övriga Europa eftersom den nordiska monopolgrossisten Bergsala är giriga och tror de kan ta vilket pris de vill. Det skiljer ca 1600 kr. Man gör bäst i att runda Bergsala och beställa från tyskland, frankrike eller Spanien, exempelvis via Amazon eller My Nintendo Store.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Motsvarande funktion som Lenovo Legion GO handkontroller m a o, mus och FPS mode.

Permalänk
Medlem

Har siktet på en från tyska amazon vägrar köpa en i Sverige om inte priserna går ner 🙂.

Sjukt taggad på konsolen i sig, ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Grundpriset tål att diskuteras, men det är ju en tydlig ’Pro’ för de med existerande spelbibliotek, så köper att det finns köpare

Men svenska priserna är verkligen ett skämt och nintendo borde försöka byta distributör omgående