Nu blir jag tokig på sk*ten!

Permalänk

Nu blir jag tokig på sk*ten!

Titt som tätt så ändras startsidan till www.cool-homepage.com.
Det gör mig helt jäkla galen! Man får ha sweclockers.com som
startsida sen ändras det till den där helt meningslösa sidan
en gång per dag eller varannan. Jag har sökt igenom datorn
med ad-aware men det har inte hjälpt. Är det någon som vet vad jag ska göra för att lösa det? Det är så drygt att hålla på och ändra hela tiden!

Permalänk
Medlem

Testa och köra spybot search and destroy. Googla efter hemsidan.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Tål att sägas igen:

1. UPPDATERAT Antivirusprogram

2. Adaware www.lavasoft.de

3. Mozilla Firebird http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firebird/releases/0.7/...

(Om du vill ha kvar IE så ska det finnas något ställe där du kan återställa IE till ursprungsskicket och höj sedan säkerhetsnivån för internet, men testa Firebird först)

Permalänk
Gäst

Tråd Flyttad

Permalänk
Medlem

Nu finns det rätt många trådar om det här... kanske dags för att uppdatera FAQ'en???

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Nu finns det rätt många trådar om det här... kanske dags för att uppdatera FAQ'en???

Gör det då!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Kom ihåg att även Ad-Aware ska vara uppdaterat, precis som ett antivirusprogram. Se till att ha senaste versionen och kör sedan uppdateringsfunktionen inuti programmet.

För övrigt kan det vara en idé att gå igenom "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen. Vissa adware-program lägger nämligen till sig här. Om du hittar något skumt så googla för att se vad det är!

Permalänk
Medlem

Aphex: Du... jag är en vanlig användare utav Swec... och jag har inte riktig koll på hur formateringen ska vara på Swec's Wiki... samt att jag har alldeles för dålig koll på just det här probleme... det enda jag kan säga är att köramed Spybot S&D samt Ad-Aware samt uppdatera på Windows Update...
Kör gärna med en popup-stoppare oxo... finns många... den jag själv är förälskad i heter Meaya Popup Ad Filter... den tar inte bort alla popups... men förvånansvärt många... kan gå in på många pr0n-sidor utan att få två miljarder popups...