Permalänk
Medlem

Disconnectad så fort det ringer

Jag har Bostream ADSL 2.5 mbit. Så fort telefonen ringer eller bara ibland fastän det inte ringer så lägger internet ner. Detta är VÄLDIGT frustrerande om man spelar PCW eller tankar hem filer. Jag är helt säker på att modemet sitter in i huvudjacket. någon som vet vad som kan vara felet eller snarare problemet?

Att tilläggas är väl också att jag har en router.

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk

jag tror inte det är i första jacket.. annars är de något som irriterar din connection i teleutaget. men kolla upp igen om de e första uttaget.! min kompis hade samma problem. hehe

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk

Kolla förstajacket eller om filtret är felkopplat eller fel på? Fast finns det till Bostream? Vet inte hur de fungerar men det kan vara en teori..

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Antagligen inte första jacket. Hade det problmet förut efter att bostream vart här och installerat fel (ja dom kom och installerade i begynelsens tider ). Bröts när man ringde från vissa telefoner och dom andra brusade det rätt hårt i. Sen var farten på nätet inge vidare typ 50kb/s istället för 290kb/s. Så prova stopa in kittet i ett annat jack

Permalänk
Medlem

Känner igen det där SvenJohan skriver... Funkade inte alls bra när vi testade hemma på ett icke-huvudjack.. Fräste i luren och kopplades ner när det ringde precis som du beskriver

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Kolla även så att dina uttag är seriekopplade och inte parallellkopplade.

Enklaste sättet att kolla detta är att lyfta luren på en telefon som ligger innan den någon pratar i . Om samtalet bryts för den andra telefonen så är det seriekopplat, dvs rätt, om ni kan prata samtidigt är det parallellkopplat, dvs fel.

Permalänk

Mitt första utag är paralellkopplat med ett anat utag(där jag även har en telfon som används av min syster ) och det funkar hur bra som helst med mitt ADSL. Bryts tex inte om hon pratar i telefonen.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med att internetuppkopplingen bryts eller stannar upp i 5-10 sek när man lyfter luren på telefonen. Ibland hittar FTP och DC tillbaka och fortsätter ladda men alltför ofta lägger tråden ner. Det tristaste är ändå att man vid spel inte kan ringa och diskutera inställningar och annat smått och gott. Då ballar det nämligen till hundra procent ur...

Vi har bara ett enda uttag i lägenheten. Hur kan man då kolla ifall jacket är serie- eller parallellkopplat?

Permalänk
Medlem

...och här hittade jag det, genom 64bits.se. Sidan visar hur ett seriekopplat telefonjack ska se ut:
http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/tele22se.html

Där fanns även en fin översikt på olika varianter av hemmanätverk:
http://w1.857.telia.com/~u85710476/docs/adsl23se.html

Permalänk
Medlem

Men om jag nu har paralellkopplat telefonjack. Hur ska jag bära mig åt för att få det att funka?

Visa signatur

Face down in the gutter won't admit defeat though his clothes are soiled and black, he's a big strong man with a childs mind. Don't you take his booze away!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schnabel
Men om jag nu har paralellkopplat telefonjack. Hur ska jag bära mig åt för att få det att funka?

Koppla om!
Iallafall så du har adsl på första jacket, efter det ska det nog inte spela någon större roll hur det är kopplat

Permalänk
Hedersmedlem

hehe.......Härligt hemma hos mig med 2,5Mbit från Bosse

tredje sista jacket....
adsl

näst sista
larm

sista
alla telefoner

==

Kabeldragningen i vårt hus (från 70-talet) är lika smart gjord som...ja....säg det

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Antielefant

Kan vara splittern som inte funkar också.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync