Permalänk

kör ni med "utanför fönstret radiator"?

nå , nu börjar det ju bli rätt svalt ute ...

borde vara perfekt , vad kan man vänta sig för temps?

Permalänk
Medlem

svalt ute? de e fan minusgrader
fårse hur det blir för mig,.. ska styra upp någon vettigare slang framöver sen blir de nog ut me radiatorn en sväng men lite skillnad lär de ju bli!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Hmm... Står en radiator modell XXL en bit utanför mitt fönster just nu. Det är meningen den ska användas till att värma huset/vatten osv på nått vänster i sommar... Funderar på att låna den över vintern, får se vad farsgubben säger Vi snackar alltså över 1½m bred och lika hög

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

ja slängde ut min koolance radiator me 2st 92mm fläktar på. utanför. 30grader konsant visa asus probe. oavs va ja gjorde, slangarna + vattnet var skit kallt.... så antar att proben visa rätt fel. lätt kondens på slangarna med... typ som du blåser på en fönsterruta.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

fläktar är väl inge vidare då det är minusgrader ute?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
fläktar är väl inge vidare då det är minusgrader ute?

vadåådå?? de ska ju funka lika bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvenJohan
fläktar är väl inge vidare då det är minusgrader ute?

Står inget på någon av de fläktar jag har accessbara just nu. Ända problemet som uppkommer är kondens vilket får avhjälpas med isolering. Skall nog själv köra med radiator och fläkt utomhus så snart jag har fått iordning min kylning fullt ut. Kom bara ihåg att blanda i glykol eller sprit i vattnet.

Visa signatur

Don't feed the trolls

Permalänk
Medlem

du kan nog vänta dig under 30C om du har hyfsade grejor...
sist ja prova Thunderbirden var vattnet på ~15C och cpun ~34 med en clock på 215*6.5... funka rätt bra tyckte ja då..

Permalänk
Medlem

Eftersom fläktar förmodligen har någon olja för smörjning så är det inte alls säkert dom gillar kylan.

Permalänk
Medlem

Hmm.. Man skulle kanske täta vattenblocket som dödade mitt förra moderkort och slänga ut radiatorn.. Hmm.. HMM :D.

Den här tråden kunde inte kommit lämpligare :).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

Petterk:

enligt Elfa så klarar rätt många fläktar åtminstonde -10 som sämst

PaNiC:

det var väl det jag visste , jag är också nyfiken på att testa detta...har tyvärr varken lämplig dator eller block att pröva med , rejäl pump (3-fas Grundfos ) och 2 st radiatorer finns iaf

Permalänk
Medlem

Metalbonde
Det är väl ändå under -10 på vintern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Metalbonde
Det är väl ändå under -10 på vintern.

självklart , jag bara tog det högsta värdet jag hittade... fanns -20 tilloch med -40

om man nu placerar radiatorn utomhus bör man nog använda en
230v fläkt då dessa oftast tål påfrestningarna bättre fast nått regnskydd måste man nog ha

Permalänk
Medlem

varför använda fläkt överhuvudtaget, fungerar det inte nästan lika bra utan, itne så ofta det är vindstilla ute

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Håller med, inte behöver man fläkt...
Såvitt jag vet så tål inte normala datorfläktar kyla så bra.

Hur kallt kan man få det utan att det fryser med tillsatser?

Annars får man väl se till å inte stänga av systemet över vintern

Permalänk
Medlem

Med glykol går det förbannat långt ner, det räcker ju definitivt för en Svensk vinter.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

vad är det, -43C?

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Hmm... Står en radiator modell XXL en bit utanför mitt fönster just nu. Det är meningen den ska användas till att värma huset/vatten osv på nått vänster i sommar... Funderar på att låna den över vintern, får se vad farsgubben säger Vi snackar alltså över 1½m bred och lika hög

skulle gissa på att det är en värmepump (konverter)
du har i huset. ta inne delen å smäll in i lådan istället så får du det bra

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zejtan
skulle gissa på att det är en värmepump (konverter)
du har i huset. ta inne delen å smäll in i lådan istället så får du det bra

Hmm, vad jag vet finns det ingen innedel. Det är bara en fet låda i rostfritt med lite grejer i, en stor fläkt och en lika stor radiator. Ska kopplas på på oljepannan på nåt vis har gubben för sig

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Kan vara ventilations kyla
förångaren sitter i ventilations kanalen då
Kolla om det går rör genom väggen, följ dom om det gör det. eller om det inte gör det så ta skiten å lek till med i datan istället

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483